Zmywarka coraz slabo myje

21. Data: 2009-03-06 09:15:33

Temat: Re: Odp: Zmywarka coraz slabo myje
Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> Naiwnych ? Raczej wygodnych...

Wygodnych ? Wybacz, ale mi dużo wygodniej wsypać proszek niż bawić się
w wyciąganie kostki z kartonika, rozpakowywanie jej itd.

> Na ile wystarcza Ci opakowanie proszku ?

Na dużo więcej niż wcześniej wystarczało tabletek z opakowania tej
samej ceny.

> Przy tabletkach Calgonit Classic wychodzi ~40gr/mycie

Wiesz, mogę włożyć pół tabletki i wyjdzie jeszcze taniej. Dla mnie
jednak liczy się efekt a nie bawienie się w groszowe oszczędności,
których i tak nie ma. Proszek jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem,
przynajmniej dla mnie.

Sebcio

22. Data: 2009-03-06 09:22:22

Temat: Re: Zmywarka coraz slabo myje
Od: "Kasia" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
> Mam problem ze zmywarką - kupiłem ją jakieś półtora roku temu - marka...
> exquisit - pewnie jakaś odmiana indesita... nie wnikam.

> Jeżeli chodzi o detergenty... sól - zasypuję zawsze, gdy tylko zaświeci
> się kontrolka, nabłyszczacz - to samo. Środek myjący - kostki z lidla. Na
> początku mojego użytkowania byłem bardzo zadowolony - myła super i był
> błysk na każdym talerzyku i kubeczku.
> Od jakiegoś czasu jednak pojawił się problem z niedomytymi naczyniami.

Jak kiedyś napisałam, że nie jestem zadowolona z tabletek z Lidla, bo niby
myja ale z czasem naczynia stają się jakby niedomyte to zostałam
zakrzyczana, że nie mam racji bo tabletki są OK. Rozstałam się z tymi
tabletkami i używam Calgonitu-proszku, juz po pierwszym umyciu zauważyłam
róznicę - zniknął osad z herbaty.

Moja propozycja - kupić proszek i puścić zmywanie. Jesli to nie pomoże to
sprawdzić czy poziom dawkowania soli zmiękczającej jest odpowiedni do
twardości wody w wodociągach. Można to też sprawdzić niezaleznie. Jeśli to
nie pomoże to nie mam pomysłu ;)

pozdrawiam
Kasia

23. Data: 2009-03-06 09:28:59

Od: PeJot <P...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

robercik-us pisze:
> [...]
> jeszcze po zmywarce wszystko ręcznie - w końcu nie po to ją mam.
> Inna sprawa, że ostatnimi czasy zauważyłem znaczne pogorszenie jakości
> wody do celów spożywczych - stała się wręcz ohydna i do parzenia herbaty
> się teraz nie nadaje - czuć w niej jakieś świństwo... chlor, czy co...?
> Kupuję w tym celu wodę mineralną.
> Czy zauważona przeze mnie zmiana smaku może świadczyć o znaczącym
> pogorszeniu przydatności wody w zmywarce, a co za tym idzie pogorszeniu
> jakości mycia? Co sobie w tej zmywarce przestawić, żeby zaczęła myć jak
> dawniej...? Może coś przeczyścić...? Ale co?... ;-).

Filtry, te dostępne. Do tego sprawdź na jaką twardość wody jest
nastawiona - ta wartość mogła się zmienić.

> Może zamienić tabletki na jakiś inny środek...? Proszek...?

Na przykład. Tabletki niekoniecznie gwarantują odpowiednią ilość
detergentu do danego cyklu.

Jeszcze: przyglądnij się uszczelkom - być może pod spodem nagromadził
się osad, który nie daje się wypłukać. Przez jakiś czas poużywaj
programów wysokotemperaturowych, te "codzienne" 40-50 stopniowe mogą nie
wypłukać resztek tłuszczu z zakamarków maszyny.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

24. Data: 2009-03-09 20:49:45

Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Sebcio wrote:
> robercik-us pisze:

> Możliwe że do wymiany jest wymiennik jonowy. Dodatkowo może okazać się
> że wzrósł stopień twardości wody i trzeba ustawić zmywarkę. Do tego
> możliwe że woda jest zbytnio zażelaziona - dowiedz się w wodociągach
> co się zmieniło i na co :)

Niekoniecznie w wodociagach. Czasem instalację w domu robią z czarnych
rur :)

pozdrawiam Piotr

Zamiennik wkładu filtru odwapniającego - nawilżacz ultradźwiękowy Boneco
Tapeta na płyty karton-gips
[SPAM] Obrazy
Stacja zmiekczania wody
Oznaczenia gwitnow w zarowkach