ciąża a praca przy komputerze

1. Data: 2000-03-24 22:23:15

Temat: ciąża a praca przy komputerze
Od: "Monika" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nie ma zadnych przeciwwskazan do osmiogodzinnej pracy przy komputerze
podczas ciazy?

Pozdrowienia!

2. Data: 2000-03-24 23:58:18

Temat: Re: ciąża a praca przy komputerze
Od: Pawel Lipka <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:

> Czy nie ma zadnych przeciwwskazan do osmiogodzinnej pracy przy komputerze
> podczas ciazy?
>
> Pozdrowienia!

Przeciez to tylko osiem godzin;)

Pozdrawiam,
Pawel

Pawel Lipka
p...@n...pl ; http://pawellipka.3dsmax.pl
ICQ UIN: 49871803 ; nick: Pir-man
on irc: #3dmax,#capoeira,#wroclaw,#alias

3. Data: 2000-03-25 07:33:29

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy nie ma zadnych przeciwwskazan do osmiogodzinnej pracy przy komputerze
>podczas ciazy?

Zalezy co sie robi przy tym komputerze. Jesli sprzata - to moze byc meczace.
;)

Adam B.

4. Data: 2000-03-25 14:32:14

Od: "P(r)zemo" <p...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Lipka wrote in message <3...@n...pl>...

>Przeciez to tylko osiem godzin;)
>
>Pozdrawiam,
>Pawel

To zalezy jak zaawansowana, 8 godzin siedzenia z duzym brzuchem...
**********P(r)zemo**********

5. Data: 2000-03-26 18:27:32

Od: k...@p...pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 25 Mar 2000 08:33:29 +0100, Adamus <a...@m...pl> wrote:

>Zalezy co sie robi przy tym komputerze. Jesli sprzata - to moze byc meczace.
>;)
Poważny objaw uboczny - dziecko zależne od komputera.
--
Krzysztof P. Jasiutowicz, M.D | k...@p...pl
Strona o Transmeta http://www.free.net.pl/~kpjas/transmeta_story.html

6. Data: 2000-03-30 16:12:23

Temat: Odp: ciąża a praca przy komputerze
Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika <b...@s...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:nVRC4.5531$4...@n...tpnet.pl...
> Czy nie ma zadnych przeciwwskazan do osmiogodzinnej pracy przy komputerze
> podczas ciazy?
>
> Pozdrowienia!

U nas jak zwykle - nic nie szkodzi.

Bedziemy musieli dostosowac nasze przepisy do norm zachodnich,ale to jeszcze
potrwa.
Pola elektromagnetyczne nie sa obojetne dla dziecka i dla Ciebie.
No ale jezeli nie ma innej rady, to sie pracuje.

Przynajmniej ogranicz jak tylko sie da i po pracy staraj sie zyc
higienicznie:
odzywianie,witaminy,spacery.
Uwazaj na oczy, po kilku latach patrzenia w ekran sa do niczego .

Ponadto dlugotrwala praca siedzaca grozi chorobami zakrzepowymi i zapalnymi
zyl.

Wiem to wszystko z wlasnego doswiadczenia.

A poza tym, praca przy monitorach ekranowych byla juz dawno w Polsce
uznana za szkodliwa,tylko pracodawcy kombinowali zawsze jak to obejsc.

Pozdrawiam
Eva

7. Data: 2000-03-31 01:29:15

Temat: Re: Odp: ciąża a praca przy komputerze
Od: c...@b...gnet.pl (Marcin Kubicki) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 30 Mar 2000 16:12:23 GMT, "Eva" <e...@p...onet.pl> wrote
and nobody noticed it except me:

> [...]
>zyl.
>
>Wiem to wszystko z wlasnego doswiadczenia.

Rozumiem ze masz choroby zakrzepowe i zapalne zyl oraz spieprzone oczy
? To jak ty odpowiedzialas na ten post ?!?

Marcin Kubicki
Odp: Odp: Odp: brzmi pieknie !!!!!

8. Data: 2004-12-06 14:48:00

Od: "Margo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A poza tym, praca przy monitorach ekranowych byla juz dawno w Polsce
> uznana za szkodliwa,tylko pracodawcy kombinowali zawsze jak to obejsc.

Jak dobrze napisałaś - dawno. Od tamtego czasu zmieniły się monitory i o ile
nie używasz jakiegoś starocia, to jest to zdanie juz nieaktualne. Oczywiście,
jest trochę szkodliwa (jak niemal wszystko w naszym cywilizowanym świecie), ale
nie mówi się już o takiej szkodliwości jak dawniej. Dodatek za szkodliwość
pracy też już nie obowiązuje wobec osób pracujących przy komputerach (jeszcze
kilka lat temu obowiązywał).

9. Data: 2004-12-06 18:24:48

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margo" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie mówi się już o takiej szkodliwości jak dawniej. Dodatek za szkodliwość
> pracy też już nie obowiązuje wobec osób pracujących przy komputerach

to dlaczego nie cofneli zapisu w kodeksie pracy? przeciez przy cofaniu
przywilejow oni sa bardzo szybcy.

10. Data: 2004-12-07 23:14:10

Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:

> [...]
> świecie), ale
> (jeszcze
>
> to dlaczego nie cofneli zapisu w kodeksie pracy? przeciez przy cofaniu

Oni? Znaczy kto? Socjalisci-populisci z rzadu? Moze cofnieciem przywilejow
nazwiesz przepis, ktory mowi, ze jesli swieto wypadnie w sobote, to
pracodawca daje mi dzien wolny w tygodniu? Socjalistyczno-roszczeniowa
paranoja!

A co do tematu: wszelkie urzadzenia emitujace fale elektromagnetyczne
sa szkodliwe i nie chodzi tu tylko o sam monitor (przestarzaly czy nie)
ale rowniez o sam komputer. Z tego powodu czas pracy przy komputerze
dla kobiet w ciazy jest ograniczony bodajze do 5h/dobe (patrz kodeks pracy).

--
Mariusz Lotko
http://www.lotko.magma-net.pl/

Re: migrena szukam specjalisty-neurologa
Tarczyca
sztuka leczenia
Radiologia