kiedy??

1. Data: 2003-10-20 11:48:04

Temat: kiedy??
Od: "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy wysiac do skrzynek bratki, tak, by zakwitły w przyszłym roku?
Kiedy wsadzić do donic cebulki hiacyntów, krokusów i tulipanów, by zakwitły
wiosną? (chciałabym by wiosną znalazzły się w skrzynkach na moim tarasie)

Pozdrawiam,
KasiA

--
zapraszam: www.centrala_rybna.glt.pl

2. Data: 2003-10-20 14:07:37

Temat: Re: kiedy??
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiA wrote:
> Kiedy wysiac do skrzynek bratki, tak, by zakwitły w przyszłym roku?

Raczej nie ma na to szans. Bratki to rośliny dwuletnie. W pierwszym roku
wypuszczają tylko kilka liści. Kwitną w drugim roku. Nasiona wysiewa się
na przełomie czerwca i lipca.
Wysiane teraz albo Ci wymarzną, albo wzejdą na wiosnę i będzie to dla
nich pierwszy rok zycia, czyli bez kwiatów.

> Kiedy wsadzić do donic cebulki hiacyntów, krokusów i tulipanów, by zakwitły
> wiosną? (chciałabym by wiosną znalazzły się w skrzynkach na moim tarasie)

Cebulowe sadzi się pod koniec sierpnia i we wrześniu. Nie wiem wsadzone
do skrzynek tak późno wypuszczą korzenie i zakwitną. Jeśli masz już
cebule, to sadź bo i tak nie ma innego wyjścia.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2003-10-20 14:45:47

Od: "KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale wszystkie skrzynki z roślinkami będa stały na parapecie, bo żadnych
innych chłodnych pomieszczeń nie mam (bloczek).
i moje pytania własnie stad, że wiem kiedy i co do gruntu, ale nie mam
pojęcia czy tak samo stosowac to w warunkach mieszkaniowych (22-23st.)

Pozdrawiam,
KasiA

4. Data: 2003-10-20 16:06:08

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"KasiA" <k...@d...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
> i moje pytania własnie stad, że wiem kiedy i co do gruntu, ale nie mam
> pojęcia czy tak samo stosowac to w warunkach mieszkaniowych (22-23st.)

Za ciepło! Spróbuj ewentualnie przechować cebule w lodówce (parę stopni C)
gdzieś do marca i sadź wtedy.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-10-20 16:40:25

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiA wrote:
> [...]
> i moje pytania własnie stad, że wiem kiedy i co do gruntu, ale nie mam
> pojęcia czy tak samo stosowac to w warunkach mieszkaniowych (22-23st.)

Szkoda, że nie napisałaś tego od razu, bo tak to obie marnujemy swój czas.
Tak jak napisałała Basia, na parapecie w domu zrobić się tego nie da.
Cebulowe potrzebują zimnej piwnicy. Mozesz też doniczki zadołować u
kogoś w ogrodzie i na wiosnę wykopać.
Z bratkami jest tak jak opisałam. Sadzenie ich w doniczki na parapecie
jest raczej bez sensu.
I mam prośbę. Jak odpowiedasz na list to cytuj fragmenty tego listu. Mam
tak ustawiony czytnik, ze widzę tylko nowe, nieprzeczytane listy.
Więc nie widziałam, czy odpowiadasz mnie, czy komuś innemu.
Pozdrawiam
Bea

6. Data: 2003-10-20 21:46:11

Temat: Odp: kiedy??
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KasiA <k...@d...poczta.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bn0i1k$j2k$...@t...icpnet.pl...
> Kiedy wysiac do skrzynek bratki, tak, by zakwitły w przyszłym roku?

Tegoroczna pozna wiosna.

Elfir

7. Data: 2003-10-21 01:07:38

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i moje pytania własnie stad, że wiem kiedy i co do gruntu, ale nie mam
> pojęcia czy tak samo stosowac to w warunkach mieszkaniowych (22-23st.)

Wsadź do lodówki doniczkę z posadzonymi cebulami na dwa miesiące
a później na najchłodniejszy nasłoneczniony parapet-zakwitną.
pozdrawiam
Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

8. Data: 2003-10-21 02:21:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Mateuszczyk" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> Cebulowe sadzi się pod koniec sierpnia i we wrześniu.

Albo w pazdzierniku.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2003-10-21 06:40:48

Temat: Re: Odp: kiedy??
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

===============

> Tegoroczna pozna wiosna.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

To znaczy kiedy to wypadnie w tym roku?
:-O

pozdr. Jerzy
PS
Z cyklu znalezione w sieci:
cyt.
"W małych doniczkach czy niewielkich skrzynkach sadzimy
mniejsze i krótkotrwałe rośliny jednoroczne takie jak bratki,
niezapominajki, stokrotki, szałwie, aksamitki, żeniszki, groszek
pachnący czy aktualnie królujące w wielu odmianach, surfinie."
;-)
http://www.marolex.pl/htm_pl/porady_ogrodnicze_co_na
_balkon.htm

10. Data: 2003-10-21 07:15:16

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w
wiadomości news:bn2kdg$ltv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> niezapominajki, stokrotki, szałwie, aksamitki, żeniszki, groszek
> pachnący czy aktualnie królujące w wielu odmianach, surfinie."

To wcale nie jest takie głupie.
Wszystkie poradniki piszą by wysiewać bratki w sierpniu, ja w tym roku
wysiałam wiosną i zakwitły pod koniec lata. Dobry pomysł na ozdobę
jesiennego balkonu.

Pozdrawiam
Marta

zimowanie roślin
solanum rantonnetii, powojniki i bluszcze - jak przezimowac?
Deren w poezji
Moje nowe róże :-)
do znawców winorośli