do znawców winorośli

1. Data: 2003-10-20 07:51:53

Temat: do znawców winorośli
Od: "Paweł S." <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Posiadam już jedną odmianę (ciemne, średniej wielkości jagody, posadził to
jeszcze ojciec i nie wiem co to jest, ale niezbyt mi smakuje) i chciałbym
wyhodować sobie jakieś smaczne kuleczki w jasnym kolorze, oczywiście
słodkie, duże, mrozoodporne :-)
A tak poważnie to chyba bardziej zależy mi na walorach ozdobnych, ale przy
okazji ładny owoc mile widziany.
Gdzie? 50 km na wschód od Poznania
i pytanie laika: czy ściana północna będzie jakoś tolerowana przez winorośl,
choćby tylko dla ozdoby?

Paweł Siwiak

2. Data: 2003-10-20 12:37:38

Temat: Odp: do znawców winorośli
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł S. <p...@f...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bn04ff$a83$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
> okazji ładny owoc mile widziany.
> Gdzie? 50 km na wschód od Poznania
> i pytanie laika: czy ściana północna będzie jakoś tolerowana przez

Liście będziesz miał, ale o dojrzałych owocach nawet nie myśl.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-10-20 13:39:06

Temat: Re: do znawców winorośli
Od: "Paweł S." <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> winorośl, > choćby tylko dla ozdoby?
>
> Liście będziesz miał, ale o dojrzałych owocach nawet nie myśl.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

tak też myślałem
ale mam też ścianę południową do obsadzenia
i wyguglowałem takie odmiany z marcowej dyskusji:
1.arkadia
2.muscat letnij
3.prim
ale czy one się nadają do obsadzenia ściany (garaż nieogrzewany), czy nie
wymarzną
Paweł Siwiak

4. Data: 2003-10-20 14:36:17

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł S. <p...@f...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bn0oqe$q52$...@s...man.poznan.pl...

> [...]
> 3.prim
> ale czy one się nadają do obsadzenia ściany (garaż nieogrzewany), czy nie

Żeby nie wymarzły to będziesz je okrywał na zimę. A sadzenie pod południowa
ścianą ma ten sens, że w okresie rozwoju rośliny mają bardzo dobre warunki
cieplne (ściana odbija, oddaje ciepło) i maksymalne nasłonecznienie.
Natomiast są to odmiany niezbyt silnie rosnące i nie spodziewj się, że
"zasłonią" Ci całą ścianę garażu.
Do takiego celu używa się silnie rosnących i mrozoodpornych odmian
altanowych (Swenson Red, Schuyler, Isabella, Fredonia itp).
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-10-20 20:46:49

Od: "Paweł S." <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Do takiego celu używa się silnie rosnących i mrozoodpornych odmian
> altanowych (Swenson Red, Schuyler, Isabella, Fredonia itp).

dziękuję za porady, a teraz czas na naukę, zima długa

pozdrawiam
Paweł

6. Data: 2003-10-20 21:28:22

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł S. <p...@f...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bn1hla$dof$...@a...news.tpi.pl...

> dziękuję za porady, a teraz czas na naukę, zima długa

Zapraszam na stronę www.winogrona.org :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2003-10-21 07:17:58