Datura i przezimowanie

1. Data: 2003-10-19 18:55:59

Temat: Datura i przezimowanie
Od: "" <h...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, w lato pisałam że mam dature olbrzyma który niestety wybujał zamiast w
boki to do góry tworząc okaz ponad 2m wysokości. Teraz przyszedł czas żeby
toto jakoś przezimować bo na następny rok planuje poobcinać ją i ukorzenić te
sadzonki, czyli wykorzystać ją jako rośline mateczną. Poprzednią zime
przestała w zsypie gdzie temperatura wachała sie tak z 15-18 stopni, troche za
dużo bo w tym roku nie kwitła a rosła do góry. Teraz też mam problem, albo
ponownie zsyp albo altana na dziełce tylko wtedy będzie trzeba ją pożądnie
obadulić. Co będzie lepsze i jak mam ją przygotować do spania?
Acha kiedy moge zacząć robić z niej sadzonki?

Z góry dziękuje za odpowiedz :)

2. Data: 2003-10-19 20:27:27

Temat: Re: Datura i przezimowanie
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2003-10-20 04:48:14

Od: "" <h...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja swoja tez dzisiaj wykopalem
> byla w duzej doniczce ale mialem ja zakopana w ziemi
> dzieki czemu nie musialem jej pare razy dziennie podlewac
> tylko nawet raz a solidnie na dzien czy dwa

Moja stoi na balkonie :))

> moja rosla jak dzika
> (ale w odroznieniu od Twojej glownie na boki)
> kwitla jak oszalala

może to dlatego że dostałam ją już jako 30cm badyl bez odnóg bocznych :/

> po wykopaniu solidnie ja przycialem
> z kilku pni pozostawiajac tylko jeden
> :)
> zal mi bylo wyrzucac obciete galazki
> i mam okolo 50 30centymetrowych kijkow do ukorzenienia

Ale robić to teraz czy lepiej przyciąć wiosną i od razu ukorzeniać?

> [...]
> :((((
> aha
> aby ukorzenic wystarczy wsadzic taki badylek z paroma oczkami do wody

Mam po niej malą roślinke, przyciełam czub żeby nie rosła a ta cholera poszła
w dwie strony i dalej do góry :/

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
:)

4. Data: 2003-10-20 07:33:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Moja stoi na balkonie :))
:)
no to masz ja pod reka
i mozesz ja podlewac nawet pare razy dziennie
a ja do swojej ponderozy mam ze 3 km
i musiala sobie ona radzic sama
:)))

> może to dlatego że dostałam ją już jako 30cm badyl bez odnóg bocznych :/
:)
a jak bylo u Ciebie ze sloncem
moze zbyt dlugie zacienienie bylo przyczyna
ze ona pedzila ku sloncu a nie kwitla
?

> Ale robić to teraz czy lepiej przyciąć wiosną i od razu ukorzeniać?
:)
ta moja sie rozrosla do okolo 2 metrow w obrysie
musialem ja przyciac chociazby aby ja przewiezc do domu
:)
a jak chwycilem za sekator
to ja solidnie przycialem
a teraz mysle
ze moglem wlasnie na roslince przechowac pedy do ukorzenienia
:((((

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

5. Data: 2003-10-20 08:44:05

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> no to masz ja pod reka
> i mozesz ja podlewac nawet pare razy dziennie
> [...]

Biedne te rośliny, szczególnie latoś:-(((
Czy jest jakieś prawo na sadystów
męczących z zimną krwią rośliny ?
Czy takowe typy mają moralne prawo
występowania na tym forum ?
Czy nie należałoby ich np. wychłostać
zasuszonym badylem ?

> a jak chwycilem za sekator
> to ja solidnie przycialem

O ! I jeszcze się chwali co wyczyniał
z rośliną !

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-10-20 10:22:23

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja swoją przycinam jesienią na jakieś 40 - 50 cm (tyle mieści się pod
półką w garażu) i obrywam liście, nawet te najmniejsze - likwiduję w
ten sposób przędziory i inne zarazy a sama roślina na wiosnę się
rozkrzewia.
Znika równocześnie konieczność częstego podlewania - przy garażowej
temperaturze ( w zimie spada do 1-2 stopni) wystarczy to robić raz na
parę tygodni przy dużej bryle korzeniowej.

Pozdrawiam
Ewa

7. Data: 2003-10-22 10:03:36

Od: "ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora