Pniaki na ścieżkę

1. Data: 2003-10-18 22:34:33

Temat: Pniaki na ścieżkę
Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Załatwiłem sobie tanio dwadzieścia kilka krążków (średnicy od ok. 30
do ok. 40 cm i grubości ok. 15 cm) drewna olchowego z przeznaczeniem na
wkopanie w ziemię w charkterze ścieżki. Drewno jest dość świeże. Czy
należy je solidnie wysuszyć, czy ten gatunek drewna nie wymaga
dokładnego suszenia? Czy olcha w takim zastosowaniu wymaga dokładnego
impregnowania (ciśnieniowe niestety odpada, pozostaje tylko zanurzeniowe
lub nakładanie pędzlem), gdybym chcał, żeby wytrzymała przynajmniej
kilkanaście lat? Czy macie wypróbowany jakiś dobry a tani środek do
impregnowania (wolałbym trzymać się z dala od zużytego oleju)? Dla
zabezpieczenia krążków z zewnątrz chciałem je pociągnąć (na obszarze,
na którym będą tkwiły w ziemi) wodorozpuszczalną masą o wyglądzie
lepiku, ale wodorozpuszczalną. Nazywa się toto Dysperbit Dn. Nie
używałem tego osobiście, widziałem u kolegi w nieco innym zastosowaniu.
Czy ktoś miał z tym do czynienia albo ma lepszą propozycję?

--
Lejak
j...@k...ODSPAMIACZ.pl

2. Data: 2003-10-19 22:26:15

Temat: Re: Pniaki na ścieżk
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> używałem tego osobiście, widziałem u kolegi w nieco innym zastosowaniu.
> Czy ktoś miał z tym do czynienia albo ma lepszą propozycję?

Nie wiem czemu boisz się zużytego oleju, od kilku lat wszystko co drewniane
w ogrodzie nim maluję i złego słowa nie powiem. Dobrze się trzyma nawet tak
kiepskie
drewno jak topola. Krążki lepiej podsuszyć, wtedy lepiej nasiąkną
impregnatem.
Dysperbit stosuje się (w budownictwie) tu gdzie ma styczność ze styropianem,
ponieważ nie wchodzi z nim w reakcję np. do iziolacji fundamentów. Jeśli
chcesz
uniknąć oleju poleciłbym raczej Abizol. Można go nieco rozcieńczyć i
zanurzeniowo,
wierzch lepiej czym innym coby się nie kleił.
Nie zapomnij tylko zdjąć kory z krążków (jeśli jeszcze ją mają) - widziałem
niedawno ścieżkę zrobioną z nieokorowanych, oczywiście tu żaden impregnat
nie pomoże.
pozdrawiam
Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

3. Data: 2003-10-20 14:16:54

Temat: Re: Pniaki na ścieżkę
Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> należy je solidnie wysuszyć, czy ten gatunek drewna nie wymaga
> dokładnego suszenia? Czy olcha w takim zastosowaniu wymaga dokładnego

nie wiem jak zachowa sie olchowe drewno w ziemi ale w wodzie spisuje sie
dobrze. W tartaku gossc powiedzial ze to drewano nadaje sie wszedzie tam
gdzie jest duzo wilgoci (zreszta zwykle rosnie na terenach podmoklych).
hint: dab napewno Ci sie nei popsuje :)

pozdr.

4. Data: 2003-10-20 21:29:48

Temat: Odp: Pniaki na ścieżk
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik bobee <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bn0qoo$1vlh$...@n...ipartners.pl...

> nie wiem jak zachowa sie olchowe drewno w ziemi ale w wodzie spisuje sie
> dobrze. W tartaku gossc powiedzial ze to drewano nadaje sie wszedzie tam
A na wilgotnej dzialce porosnie glonami i bedzie letnia slizgawka!

Elfir

5. Data: 2003-10-21 02:16:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"AurorA" <o...@o...pl> wrote in message news:bmv4dk$t4c$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie wiem czemu boisz się zużytego oleju, od kilku lat wszystko co drewniane
> w ogrodzie nim maluję i złego słowa nie powiem. Dobrze się trzyma nawet tak
> kiepskie drewno jak topola.

Moze na ogrod kiepskie, ale ogolnie topola to wspaniale drewno.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-10-21 07:02:17

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

bobee <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> dobrze. W tartaku gossc powiedzial ze to drewano nadaje sie wszedzie tam
> gdzie jest duzo wilgoci (zreszta zwykle rosnie na terenach podmoklych).

Zanurzone (zakryte) w wodzie wytrzyma nawet wieki, na powietrzu niestety nie a
położone na ziemi może w zależności od warunków rozłożyć się nawet w
ciągu roku czy dwóch, podobnie jak brzozowe. Jest to bardzo nietrwałe drewno i nadaje
się praktycznie tylko do pomieszczeń, nawet w tartaku po przetarciu
okrywają czoła desek bo tak są wrażliwe i szybko zmieniają kolor.

pozdr. Jerzy

7. Data: 2003-10-21 07:22:55

Od: "Paweł S." <p...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale malujesz tym olejem czy zanurzasz na jakiś czas?
i czy olej nie będzie się uwalniał z tego drewna i przedostawał do wód
gruntowych?
Też mnie czeka taras z drewna, ale chcę to zrobić z robinii.
Wyczytałem że jest odporna na destrukcję biologiczną.

Paweł Siwiak

8. Data: 2003-10-21 13:13:30

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> olchowe drewno

> Jest to bardzo nietrwałe drewno i nadaje się praktycznie tylko do
pomieszczeń,

> pozdr. Jerzy

Nie tylko. Powszechnie jest używane do wędzenia.

Pozdrawia boletus

9. Data: 2003-10-21 19:08:38

Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AurorA" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
drewniane
> w ogrodzie nim maluję i złego słowa nie powiem. Dobrze się trzyma

Korzystam z doświadczeń kolegi. Stare podkłady kolejowe nasączane
zanurzeniowo olejem, wstawione w ziemię w charkterze "częstokołu",
wytrzymały zaledwie kilka lat. Również z świeższych elementów
drewnianych nasączanych olejem po niezbyt długim czasie olej był
wypłukiwany/odparowywał. Chciałbym czegoś trwalszego, żebym nie musiał
wszystkiego co 3-4 lata wykopywać i od nowa impregnować, bo krążki mają
być wśród trawy, więc szkoda zbyt często niszczyć wokół nich dań i
organizować wykopki.

> [...]
> zanurzeniowo,
> wierzch lepiej czym innym coby się nie kleił.

Nie zetknąłem się do tej pory z abizolem, a po tym, jak widziałem
dysperbit w roli wypełniacza między betonowymi elementami, biorąc pod
uwagę, że daje się zastosować na zimno i jest wodorozpuszczalny, bardzo
przypadł mi do gustu. Użycie czegoś dającego wodoszczelną osłonę na
powierzchni zalegającej w ziemi byłoby znacznie trwalsze od oleju.

> [...]
widziałem
> niedawno ścieżkę zrobioną z nieokorowanych, oczywiście tu żaden

Szkoda, bo z korą (jeśli miałby być widoczna) krążki wyglądałyby
znacznie atrakcyjniej.

Dzięki za porady.

--
Lejak
j...@k...ODSPAMIACZ.pl

10. Data: 2003-10-21 19:32:34

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przypadł mi do gustu. Użycie czegoś dającego wodoszczelną osłonę na
> powierzchni zalegającej w ziemi byłoby znacznie trwalsze od oleju.

Wpisz w Google - Dysperbit, wybierz pierwszą odp.
i producent tegoż ma znacznie większą ofertę, min
śr. do konserwacji drewna.

Pozdrawia boletus

Symbole na preparatach
Oszczędne wycinanie drzew
Choroby gruszy i jabłoni (było: o ginięciu i pomocy)
Szybkość wzrostu drzew - gdzie tego szukać?
Cos dla Janusza