Ogrodowe giganty

1. Data: 2003-10-19 17:49:40

Temat: Ogrodowe giganty
Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ailanty (bożodrzew) w moim ogrodzie na jednorocznych pędach mają liście
(złożone ) dł 100 - 120 cm razem z ogonkiem.
Katalpy ( młode ) na jadnorocznych pędach mają blaszki o dł. ok. 40 cm a
szerokości ok. 30 cm, a razem z ogonkiem ponad 60 cm dł.
Raczniki mojej mamy - ech nawet nie próbuje mierzyć ...;)

Kto to przebije ???

p.s. nie mierzyłem poziomu radiacji w ogrodzie ale chyba w normie...;)

Pozdrawiam
Jack

2. Data: 2003-10-20 06:13:02

Temat: Re: Ogrodowe giganty
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@W...onet.pl> wrote in

> [...]
> szerokości ok. 30 cm, a razem z ogonkiem ponad 60 cm dł.
> Raczniki mojej mamy - ech nawet nie próbuje mierzyć ...;)

A w czym problem?
W takie duze latwiej trafic :-D
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2003-10-20 10:34:06

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szerokości ok. 30 cm, a razem z ogonkiem ponad 60 cm dł.
> Raczniki mojej mamy - ech nawet nie próbuje mierzyć ...;)

Makleja - 2,30 m.
Pozdrawiam - Zosia

4. Data: 2003-10-20 10:45:23

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zosia <z...@m...gorzowwlkp.com> napisał(a):
[...]

> [...]
[...]

> Makleja - 2,30 m.

Jak jeszcze podrośnie ze 20 cm to dopiero osiągnie NORMĘ.
Więc czym sę chwalisz?
:-(
Pozdrawiam Jerzy

5. Data: 2003-10-20 11:11:04

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Oct 2003 10:45:23 +0000 (UTC), "Jerzy Nowak"
<w...@g...WYTNIJ.pl> wrote:

>Jak jeszcze podrośnie ze 20 cm to dopiero osiągnie NORMĘ.
>Więc czym sę chwalisz?

I słusznie, że się chwali :-)) U mnie bokkonia osiągnęła całe 20
cm, sadziłam ją w ub.r., pieczołowicie podlewałam, nawoziłam...

Pozdrawiam,
Anka

6. Data: 2003-10-20 11:14:22

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@g...WYTNIJ.pl> napisał w
wiadomości news:bn0ec3$hao$1@inews.gazeta.pl...

> Jak jeszcze podrośnie ze 20 cm to dopiero osiągnie NORMĘ.
> Więc czym sę chwalisz?
> :-(
> Pozdrawiam Jerzy

To może być jeszcze wyższa???
Mam ją trzeci sezon i co roku jest wyższa o jakieś 70 cm.
Myślałam, że to już kres jej możliwości przy tej mojej
piaszczystej glebie.
Pozdrawiam - Zosia

7. Data: 2003-10-20 12:02:50

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Oct 2003 14:44:39 +0200, s...@s...pl (Tadeusz Smal)
wrote:
(o bokkoni)

>moje
>obie sadzone w tym roku
>ta podlewana dorosla do prawie 2 metrow
>a ta na skarpie i praktycznie niepodlewana tylko do 80 cm

Ty mnie Tadziu nie denerwuj!
Twoje nie przecierpiały ostatniej zimy i tylko dlatego Ci urosły.
W dodatku, jak się domyslam, pochodziły ze szlachetnego źródła
:-)))

Lepiej zapodaj obiecany przepis na bulwy topinambura.

Pozdrawiam,
Anka

8. Data: 2003-10-20 12:44:39

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> I słusznie, że się chwali :-)) U mnie bokkonia osiągnęła całe 20
> cm, sadziłam ją w ub.r., pieczołowicie podlewałam, nawoziłam...

:)
moje
obie sadzone w tym roku
ta podlewana dorosla do prawie 2 metrow
a ta na skarpie i praktycznie niepodlewana tylko do 80 cm
:))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

9. Data: 2003-10-20 14:19:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> wrote in message

> [...]

> Mam ją trzeci sezon i co roku jest wyższa o jakieś 70 cm.
> Myślałam, że to już kres jej możliwości przy tej mojej

Ja ją właśnie wyrzuciłam ze względu na ekspansywność i wzrost, ale przedtem
użyczyłam sąsiadce. Jakiś metr powyżej dachu garażu rośnie (i pewnie się
będzie zasiewać:-)))

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2003-10-20 16:32:42

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Ty mnie Tadziu nie denerwuj!
> Twoje nie przecierpiały ostatniej zimy i tylko dlatego Ci urosły.
> W dodatku, jak się domyslam, pochodziły ze szlachetnego źródła
:)))
zrodlo zaiste szlachetne
a w dodatku roslinka najwidoczniej szczerze ofiarowana
na ktora zasluzylem bo byla o ile dobrze pamietam wygrana
w zakladzie z Basia o dlugosc ubr zimy
:))))
> Lepiej zapodaj obiecany przepis na bulwy topinambura.
:))

> http://www.cukrzycanadwaga.iq.pl/
>
> Bulwy duszone ( 15 min - kuchnia z szybkowaru
>
> 80 dag bulw
> 1 łyżka mąki
> 0,5 szklanki śmietany
> 1 kostka rosołowa
> 6 dag masła
> 1 łyżka siekanego koperku
> sól i cukier do smaku
>
> Oczyszczone bulwy pokroić w kostkę, zalać w szybkowarze wodą tak, by je
> pokryła, dodać masło i pokruszoną kostkę rosołową. Szybkowar zamknąć,
> ogrzewać 15 minut od momentu przekroczenia progu ciśnienia wewnętrznego.
Po
> [...]
> i doprawić cukrem.
>
> Bulwy z wody 15 min - kuchnia z szybkowaru
>
> 80 dag bulw
> 6 dag masła
> 1 łyżka tartej bułki
> sól do smaku
>
> Oczyszczone bulwy zalać w szybkowarze wrzącą wodą, po czym szybkowar
> zamknąć. Ogrzewać 15 minut od momentu przekroczenia progu ciśnienia
> wewnętrznego. Po ugotowaniu wyjąć z wody, polać zrumienioną bułką z
masłem.
> Podawać do mięs zamiast kartofli.
> Uwaga. Podana z ostrym sosem potrawa ta może stanowić oddzielne danie, np.
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--