Re: Odruchy

11. Data: 2007-11-24 21:08:30

Temat: Re: Odruchy
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> [...]
> najbogatszego Polaka Jana Kulczyka, z księciem Janem Eugeniuszem
> Stefanem Lubomirskim "

> A istnieje coś takiego u nas???
> Przecież nawet inteligencji jeszcze nie mamy - dajże spokój...
> Tamta "wytłuczona" jeszcze się nie odrodziła. To nie jest tak hop-siup i
> już.
> To, że ktoś jest wykształcony w pierwszym-drugim-trzecim pokoleniu to
> jeszcze nie inteligencja.

> Nie powinny. Inteligencja nie jest powołana do salonów, tylko do
> służenia arystokracji w osiąganiu jej celów.

Dodam: arystokracja - to czystość rasy, krwi i umysłu.

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie
potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem
nie zaszkodziwszy." Franz Kafka

12. Data: 2007-11-24 21:30:19

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

inteligencję stanowi każdy inteligent[ny].

> Dodam: arystokracja - to czystość rasy, krwi i umysłu.

nie ma czegoś takiego jak
czystość rasy, krwi czy umysłu

13. Data: 2007-11-24 22:58:28

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> inteligencję stanowi każdy inteligent[ny].

> nie ma czegoś takiego jak
> czystość rasy, krwi czy umysłu

Czystość rasy - istnieje. To pojęcie genetyczne.
Czystość krwi - nie trzeba daleko szukać, weź np Habsburgów czy rodzinę
cesarską w Japonii. To przykłady także na czystość rasy.
Czystość umysłu - to zdrowie psychiczne.

Zespół tych trzech cech znaleźć mozna tylko u arystokracji.
Jeśli którejś brak, to już nie jest arystokracja.

14. Data: 2007-11-24 23:01:23

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> inteligencję stanowi każdy inteligent[ny].

To pominęłam niechcący - odpowiadam:
odmawiasz posiadania inteligencji chłopom i arystokratom?
;-P

15. Data: 2007-11-24 23:13:35

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To pominęłam niechcący - odpowiadam:
> odmawiasz posiadania inteligencji chłopom i arystokratom?
> ;-P

inteligentny [i dlatego "wykształcony"]
tak "chłop" jak i "arystokrata"
to już inteligent.

16. Data: 2007-11-24 23:14:00

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> inteligentny [i dlatego "wykształcony"]
> tak "chłop" jak i "arystokrata"
> to już inteligent.

Albo mnie podpuszczasz, albo nie piszemy o tym samym.
Niech będzie za Wikipedią - choć jej nie lubię:
"Inteligencja - nazwa warstwy społecznej żyjącej(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) z
pracy twórczej umysłu, lub/i będąca głównym nośnikiem kultury narodowej."

17. Data: 2007-11-25 00:03:36

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czystość rasy - istnieje. To pojęcie genetyczne.

W jakim świecie ty żyjesz? Poczytaj coś o Genographic Project.
Zresztą może chodzi ci o czystość tzw. ludzkiej rasy, ale i to
tylko bajka w świetle wiedzy choćby o wirusach które wciąż
"zanieczyszczają" ludzki genom, np z racji wpływu na mutacje

> Czystość krwi - nie trzeba daleko szukać, weź np Habsburgów czy rodzinę
> cesarską w Japonii. To przykłady także na czystość rasy.

No to brytyjski ród królewski -po księżnej Dianie- się nie nadaje...
a ponieważ podobne zabiegi "odświerzania krwi" są stosowane w każdej
z grup uważających się za ową arystokrację to...szukaj wiatru w polu

> Czystość umysłu - to zdrowie psychiczne.

Nie ma czegoś takiego jak zdrowie psychiczne.
Nawet nie ma "zdrowych" a tylko statystycznie
"uśrednieni"...zresztą po dokładniejszym przyjrzeniu się
jak to żartują psychiatrzy -u każdego się coś anomalnego
da znaleźć...i akurat ten żart tynfa jest wart.

> Zespół tych trzech cech znaleźć mozna tylko u arystokracji.
> Jeśli którejś brak, to już nie jest arystokracja.

Więc jak mówiłem arystokracja jaką ją chcesz widzieć nigdy nie istniała.
Jakaś niedzisiejsza jesteś...również z poziomem obecnej wiedzy o każdym
z aspektów jakie wymieniłaś...

Nie zawracaj mi więcej głowy tak absurdalnie nieracjonalnymi poglądami...
Jeśli jednak -to się nie dziw że nie będzie mi się chciało odpisać.

18. Data: 2007-11-25 00:23:50

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):

> W jakim świecie ty żyjesz? Poczytaj coś o Genographic Project.
> Zresztą może chodzi ci o czystość tzw. ludzkiej rasy

Mylisz pojęcie rasy z gatunkiem.

> No to brytyjski ród królewski -po księżnej Dianie- się nie nadaje...
> a ponieważ podobne zabiegi "odświerzania krwi" są stosowane w każdej
> z grup uważających się za ową arystokrację to...szukaj wiatru w polu

Istnieją odgałęzienia rodów arystokratycznych, czyste do tej pory.
Niekoniecznie są akurat przy władzy.

> [...]
> jak to żartują psychiatrzy -u każdego się coś anomalnego
> da znaleźć...i akurat ten żart tynfa jest wart.

Oczywiście, chodzi o utrzymanie się w granicach normy.
Czystość umysłu to także świadomość (zdrowa, nie wypaczona) własnej
wartości.

> Więc jak mówiłem arystokracja jaką ją chcesz widzieć nigdy nie istniała.

Istniała, nawet u nas, lecz została zniszczona przez dziejowe burze.
Ale np. arystokracja chińska do dziś siedzi na Tajwanie, część naszej
oraz np. rosyjskiej też gdzieś tam tuła się po świecie :-)
O ewentualności powrotu cara na tron Rosji nie słyszałeś ostatnimi czasy?'
:-P

> Jakaś niedzisiejsza jesteś...również z poziomem obecnej wiedzy o każdym
> z aspektów jakie wymieniłaś...

Bo ja w ogóle nie jestem z tego świata ;-P

> Nie zawracaj mi więcej głowy tak absurdalnie nieracjonalnymi poglądami...
> Jeśli jednak -to się nie dziw że nie będzie mi się chciało odpisać.

A dziwisz się, że DM jest dla mnie absurdalnie nieracjonalny...
Trzeba godzić się z nieracjonalnością innych, zachowując spokój i własne
zdanie o rzeczywistości, jak ja :-)

19. Data: 2007-11-25 00:27:12

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> [...]
>

> A dziwisz się, że DM jest dla mnie absurdalnie nieracjonalny...
> Trzeba godzić się z nieracjonalnością innych, zachowując spokój i własne

I tak oto wykończyłam nerwowo trickstera ;-)

20. Data: 2007-11-25 00:28:25

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> [...]

potrzebują też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem

Materiały praca magisterska
brak tesknoty
O celu wychowania
ZWIDY...