Ogórki kiszone

1. Data: 2003-07-29 11:53:48

Temat: Ogórki kiszone
Od: "bea." <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Bardzo proszę o sprawdzony przepis na ogórki kiszone na zimę, do tej pory
wszystkie przepisy jakoś się nie sprawdzały.

1. Data: 2003-07-29 12:21:45

Temat: Re: Ogórki kiszone
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bea." <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich
> Bardzo proszę o sprawdzony przepis na ogórki kiszone na zimę, do tej pory
> wszystkie przepisy jakoś się nie sprawdzały.
> Pozdrawiam

1 lyzka soli na 1 litr wody - zagotowac, przestudzic do letniej temperatury
(jak zalejesz goraca moga ogorasy podsmardywac:})
I ta zalewa zalewasz ogorasy z:
zabkami czosnku, duza iloscia kopru (kwiaty koniecznie), chrzanem, ew.
lisciem chrzanowym, sporo gorczycy, liscie wisni i czarnej porzeczki :)
Pycha. Tak samo robie malosolne, tyle ze w wielkim sloju i na birzaco
wyciagam drewnianymi szczypcami do obiadu. Sloj stoi na balkonie, przykryty
lniana scierka, zeby nie swiecilo na niego slonce.
Tak robione nie zdazylo sie, zeby nie wyszly. No chyba ze ogorki jakies
przenawozone.

pozdrawiam
wkn z resztka ogorasow malosolnych :)

1. Data: 2003-07-29 12:32:39

Od: "harpia" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogórki, nieduże bez uszkodzeń (2-3kg)
chrzan w korzeniu, taki większy oraz pare liści.
4-5 ząbków czosnku,
koper, cała roslina (spory pęczek)
ja daje jeszcze liście wiśni, dają chrupkość i jędrność.
Zimna woda i sól, na litr wody 1-1,5 łyzki stołowej soli, na spód naczynia
dajesz albo liście wiśni (połowe) albo rozkładasz liśc chrzanu żeby ogórki nie
miały styku z pojemnikiem, na to pokrojony byle jak koper, troche pokrojonego
chrzanu i rozgnieciony albo przesiekany grubo czosnek, potem ogórki i od nowa
warstwe kopru, chrza, czosnek, na góre rozłóż liście wiśni (pozostałe) lub
chrzanu żeby ogóraski nie wystawały. Zalej je wodą z solą (zwykła
nieprzegotowana) i przyciśnij czymś ciężkim (słoik z woda) po 2-3 tygodniach
sa małosolne a potem wyśmienite na ogórkową zupke :)) mi leżą w garnku już
ponad 1,5 miesiąca i są pyszne!
Powodzenia.

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-07-29 12:35:26

Od: "bea." <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję bardzo
Na pewno sprawdzę :))))
Pozdrowionka

1. Data: 2003-07-29 12:48:41

Od: "bea." <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszce jedno pytanko, jak to zrobić żeby ogórki wytrzymały całą zime ?
Jest na to jakaś rada ?

1. Data: 2003-07-29 12:54:13

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisała:
> Sloj stoi na balkonie, przykryty
> lniana scierka, zeby nie swiecilo na niego slonce.

A ogorki sa niczym nie obciazone w tym sloju?
Pokrywka tez jest zbedna?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-07-29 12:57:44

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszce jedno pytanko, jak to zrobić żeby ogórki wytrzymały całą zime ?
> Jest na to jakaś rada ?

oj, na to pytanie Ci niestety nie odpowiem. Jezeli robie ogorki, to jest to
tak mala ilosc, ze szybko je zjadamy. Mojej mamie wytrzymuja cala zime, ale
mi nie smakuja, maja za duzo czosnku.

wkn

1. Data: 2003-07-29 14:14:12

Od: Tomek Głowacki <tomek@_wywalto_pseinfo.pl> szukaj wiadomości tego autora

bea. wrote:
> Witam wszystkich
> Bardzo proszę o sprawdzony przepis na ogórki kiszone na zimę, do tej pory
> wszystkie przepisy jakoś się nie sprawdzały.
> Pozdrawiam

Ze swojej strony dodam, że bardzo ważną sprawą jest : woda dobrej
jakości, sól jak najlepiej kamienna, ogóry bardzo dobrze wsadzić do
krzemionkowego naczynia (są takie dostępne w społemowskich sklepach), z
przykrywką, uprzednio kwaszeniaki przycisnąć dobrze jakimś kamieniem.
Dużo czosnku, koper cały, liście chrzanu, gorczyca to chyba najbardziej
standardowo, bywają różne kombinacje dodatków (zalezy od regionu).

Co do zimowania ogórków.. nie wypowiem się, bo nie robiłem. Mimo to,
same ogórki w krzemionce potrafią stać baaaaardzo długo i to nawet w lecie.

Pozdrawiam,
Tomek

1. Data: 2003-07-29 14:22:07

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> A ogorki sa niczym nie obciazone w tym sloju?
> Pokrywka tez jest zbedna?

niczym, trzyma je wielka, zwinieta wiacha kopru :) I nic zlego sie z nimi
nie dzieje.
Na przyszly rok planuje soebi kupic fachowy gliniany garnek do ogorasow.

wkn

1. Data: 2003-07-29 14:23:02

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Głowacki" <tomek@_wywalto_pseinfo.pl> napisał w wiadomości
> jakości, sól jak najlepiej kamienna, ogóry bardzo dobrze wsadzić do

wlasnie, ja zupelnie zapomnialam napisac, ze sol daje najzwyklejsza, taka
drobno mielona, w zadnym wypadku jodowana.

wkn

Deser na upalne dni czyli lody smazone
dżdżownice kanadyjskie[prawie przepis]
szybkowar i ebay