Ogrzewanie

1. Data: 2009-12-26 00:18:39

Temat: Ogrzewanie
Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkanie w dość starym budownictwie, parter, spora wilgoć (czasem
mokre ściany w narożnikach), budynek ocieplony, okna wymienione.
Mieszkanie ponad 40m, dwa pokoje, kuchnia, łazienka, przedpokój. Obecnie
dwa piece kaflowe, stojące tak, że ogrzewają równocześnie dwa
pomieszczenia jeden-pokój/przedpokój, drugi pokój/łazienka. Kuchnia dość
duża (w stosunku do wielkości innych pomieszczeń) zazwyczaj
nieogrzewana, połączona otworem drzwiowym z przedpokojem, temperatura
kuchni 19-20 stopni w razie potrzeby dogrzewana konwektorem
elektrycznym. Generalnie jesteśmy zimnolubni i nie lubimy przegrzanych
pomieszczeń 19-22 stopnie nam wystarcza. Piece mają wbudowane grzałki
elektryczne i działają na II taryfie, wygodne, bo nie musimy w nich
palić. Feler- najcieplej jest w nocy, bo wtedy ciągną prąd z taryfy i
się nagrzewają równocześnie oddając ciepło, które w nocy aż tak bardzo
nie jest nam potrzebne.
W związku z tym zastanawiamy się nad zmianą ogrzewania i zaczynamy
rozważać piece akumulacyjne, czy to będzie dobry wybór? Tylko w takim
razie co z ogrzaniem np. łazienki, do tej pory grzała ją jedna ściana
pieca (tak samo przedpokój), a teraz piec zamontowany w pokoju
sąsiadującym z łazienką będzie grzał tylko pokój. Czy wystarczą dwa
takie piece po jednym do każdego pokoju? Skoro one posiadają wentylatory
jest szansa, że to ciepło będzie dzięki nim lepiej rozchodziło się po
całym mieszkaniu?

Wszystkie inne propozycje mile widziane, ale najlepiej z wykorzystaniem
II taryfy. Gaz nie wchodzi w grę, bo nie mamy dostępu.

--
w_e

2. Data: 2009-12-26 01:41:24

Temat: Re: Ogrzewanie
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Dec 2009 01:18:39 +0100, w_e napisał(a):

> [...]
> takie piece po jednym do każdego pokoju? Skoro one posiadają wentylatory
> jest szansa, że to ciepło będzie dzięki nim lepiej rozchodziło się po

W pokoju mojej córki jest tylko piec akumulacyjny (podobny do tego:
http://ogrzewanie-wentylacja.info.pl/wp-content/uplo
ads/2009/08/24.jpg )z
tzw dynamicznym rozładowaniem, czyli że nagrzewa się on w czasie niskiej
taryfy i magazynuje ciepło, a termostat ustawiony na zadaną temperaturę
pomieszczenia powoduje włączanie się wydmuchu ciepłego powietrza z pieca,
kiedy trzeba. Od ok. 10 lat świetnie zdaje to egzamin, pokój córki jest
jednym z najlepiej ogrzanych i jak sądzę, najbardziej ekonomicznie
ogrzanych, pomieszczeń w domu. Tyle, że podczas używania pieca, czyli w
sezonie zimowym, nie należy zostawiać drzwi do pokoju otwartych, bo wtedy
włącza się nadmuch ciągle, gdyż w pozostałej części domu zwykle jest
chłodniej.
--

Ikselka.

3. Data: 2009-12-26 01:42:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Dec 2009 02:41:24 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> sezonie zimowym, nie należy zostawiać drzwi do pokoju otwartych, bo wtedy
> włącza się nadmuch ciągle, gdyż w pozostałej części domu zwykle jest

...oczywiście wentylator można wyłączyć na stałe i wtedy piec grzeje wg
ustawienia pokretłem.
--

Ikselka.

4. Data: 2009-12-26 04:45:25

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"w_e" <w...@o...pl> wrote in message

Piec kaflowy jest normalnym piecem akumulacyjnym. Ilość ciepła wydzielonego
można ustawiać termostatem.

5. Data: 2009-12-26 12:50:23

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:
> "w_e" <w...@o...pl> wrote in message
>
> Piec kaflowy jest normalnym piecem akumulacyjnym. Ilość ciepła wydzielonego
> można ustawiać termostatem.

No można. Mamy trzy grzałki, przy obecnej pogodzie piece pracują na
jednej i to nam zupełnie wystarcza. Jednak w chwili gdy się nagrzewają
to od razu oddają ciepło, efekt taki, że w nocy jest cieplej niż
potrzebuję. Natomiast wydaje mi się, że zaletą tych dynamicznych jest
to, że oddają ciepło wtedy gdy jest ono potrzebne. Kaflok nagle nie
przestanie oddawać ciepła. Chyba, że masz na , to jakiś sposób, którego
nie znam, to chętnie poznam :)
--
w_e

6. Data: 2009-12-26 12:59:02

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> sezonie zimowym, nie należy zostawiać drzwi do pokoju otwartych, bo wtedy
> włącza się nadmuch ciągle, gdyż w pozostałej części domu zwykle jest

Hmmm, ale u was pewnie dużo większa powierzchnia niż u nas, my mamy
pomieszczenia, po 11-12 m kw. Jedyne drzwi jakie posiadamy to do
łazienki, reszta pomieszczeń otwarta, więc raczej nie da się zamknąć
pokoju.
Na razie chcemy tylko jeden piec do najmniejszego pokoju, w drugim
zostaniemy jeszcze przy kafloku.
Nie wiem również czy będzie potrzebny trzeci piec do kuchni czy da się
dalej tak funkcjonować, że dwa piece w pokojach i ciepło będzie
wędrowało. W tej chwili to zdaje egzamin, ale nie wiem jaka opcja będzie
lepsza przy akumulacyjnych.
--
w_e

7. Data: 2009-12-26 13:39:15

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"w_e" <w...@o...pl> wrote in message

> [...]
> to, że oddają ciepło wtedy gdy jest ono potrzebne. Kaflok nagle nie
> przestanie oddawać ciepła. Chyba, że masz na , to jakiś sposób, którego

Ciekawy piec, gdy ja miałem piece kaflowe trzeba było sporo czasu, aby je
nagrzać, ale za to trzymały do rana. Dorób jakieś sterowanie do tych grzałek
i nie nagrzewaj na maxa.

8. Data: 2009-12-26 14:30:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Dec 2009 05:45:25 +0100, Prawusek napisał(a):

> "w_e" <w...@o...pl> wrote in message
>
> Piec kaflowy jest normalnym piecem akumulacyjnym. Ilość ciepła wydzielonego
> można ustawiać termostatem.

No nie do końca - kafle i szamotowe wnętrze pieca są dużym magazynem
ciepła, ale nie ma tu zewnętrznej warstwy termoizolacyjnej, jak w piecu
akumulacyjnym, więc oddawanie ciepła do otoczenia jest ciągłe i niby jak to
regulować? Można tylko włączać/wyłączać kolejne grzałki i tyle.
--

Ikselka.

9. Data: 2009-12-26 14:53:33

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> akumulacyjnym, więc oddawanie ciepła do otoczenia jest ciągłe i niby jak
> regulować? Można tylko włączać/wyłączać kolejne grzałki i tyle.

Dokładnie tak jak mówisz - ale jedną grzałke można termoregulować /
termostatować w zakresie od 0 do 1/3 mocy, załączając drugą ma się od 1/3 do
2/3, a trzecią od 2/3 do 3/3...

10. Data: 2009-12-26 17:25:29

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:

> Ciekawy piec, gdy ja miałem piece kaflowe trzeba było sporo czasu, aby je
> nagrzać, ale za to trzymały do rana.

Jak sam napisałeś- trzymały do rana, czyli najcieplej w nocy. Tego
właśnie chcę uniknąć. W nocy wystarczy mi góra 18 stopni, natomiast piec
grzeje się na II taryfie, więc całą noc i równocześnie oddaje ciepło. Z
tego co czytałam o akumulacyjnych wynika, że trzymają ciepło w zapasie i
oddają wtedy gdy ja tego oczekuję, kaflowy tylko trzyma zapas.

> Dorób jakieś sterowanie do tych grzałek
> i nie nagrzewaj na maxa.

Na maxa to nie nagrzewamy już od dawna, Mamy obecnie takie zimy, że
wystarczy nam jedna. Hmmmm sterowanie- mam rozumieć, że wyłączy mi piec
gdy temperatura otoczenia będzie taka jakiej sobie zażyczę? A jeśli mi
go wyłączy w nocy wtedy gdy on najwięcej ciepła magazynuje, a potem w
ciągu dnia piec się wychłodzi?
To nie jest tak, że koniecznie chcę zamienić kaflowe na akumulacyjne i
ubijam wszystkie wypowiedzi przemawiające za kaflowym, ot rozważam za i
przeciw.
Czy te piece akumulacyjne mają tylko kabel podłączany do siły tak jak
np. kuchnia elektryczna, czy posiadają wtyczkę? Kaflowe mam na
ogromniaste wtyczki i wolałabym żeby akumulacyjne też miały takie
rozwiązanie.

No i zaletą tego pieca wydaje mi się to, że mogę go postawić w dowolnym
miejscu i wtedy mieć np. lepiej dogrzaną przemarzającą, wilgotną ścianę.

--
w_e

Dom , warto ?
Piekarniki - jakie czyszczenie ?
rozdzielenie tv na pokoje
Okap - jak często włączacie?
czy szlifowanie ścian jest niezbędne przed cekolowaniem?