płyta indukcyjna i płaskie dno garnków

1. Data: 2009-12-26 23:11:30

Temat: płyta indukcyjna i płaskie dno garnków
Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

Poświątecznie witam i o poniższe pytam :-)

Zanabyłem nowe garnki Berghoff Tulip - bardzo przyjemnie wyglądają,
tylko jedno ale... będą za jakiś czas używane na kuchni indukcyjnej.
Z tego co przeczytałem, kuchnie indukcyjne wymagają od garnków idealnie
płaskiego dna. Garnki które kupiłem są przeznaczone także na kuchnię
indukcyjną, problem w tym, że idealnie płaskiego dna nie mają.

Dno wygląda tak

http://img22.imageshack.us/img22/5686/dsc6671.jpg

Czy to ma szanse działać na indukcji? Czy to normalne czy raczej nadaje
się na reklamację?
Niestety średnio mam jak sprawdzić "w życiu" bo aktualnie posiadam
kuchnię gazową - a podobnież nie jest dobrym pomysłem używać garnków na
gazie a potem na indukcji, bo dno się odkształca (ale bardziej?!)

Sierp

PS. FUT na grupę pl.rec.kuchnia

2. Data: 2009-12-26 23:32:54

Temat: Re: płyta indukcyjna i płaskie dno garnków
Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp wystukał:

> [...]

> płaskiego dna. Garnki które kupiłem są przeznaczone także na kuchnię
> indukcyjną, problem w tym, że idealnie płaskiego dna nie mają.

Nie pomyliło ci się ze zwykłą płyta elektryczną?

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

3. Data: 2009-12-27 10:24:37

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia pisze:

> Nie pomyliło ci się ze zwykłą płyta elektryczną?

odpowiedzialem ci na pl.rec.kuchnia, ale widze tutaj tez posta, wiec
rowniez odpowiem

http://www.domosfera.pl/wnetrza/1,93228,5496707,Plyt
a_indukcyjna___plusy_i_minusy.html
"Jeżeli na kuchence położymy jakiś przypadkowy przedmiot (np. sztućce,
pokrywkę) - kuchenka nie będzie działać- specjalne garnki muszą być
idealnie płaskie aby kuchenka się włączyła."

Instrukcja obslugi do kuchenki indukcyjnej BergHOFFa zreszta
http://www.trenddecor.pl/photo/_pdf/instrukcja_obsug
i.pdf

"Naczynia nadające się do pracy z kuchenką indukcyjną
- patelnie z płaskim dnem oraz garnki o średnicy 12-26 cm z dnem
magnetycznym

Naczynia nienadające się do pracy z kuchenką indukcyjną
- pojemniki z wybrzuszonym dnem"

http://www.kobieta.pl/styl-zycia/mieszkanie/zobacz/a
rtykul/plyta-indukcyjna-w-kuchni-plusy-i-minusy/

"producenci zalecają do gotowania używać specjalnych garnków (ze stali,
z grubym dnem; muszą mieć idealnie płaskie dno, bo inaczej płyta nie
włączy się)"

Poza tym te garnki maja niby dzialac z kazdym zrodlem ciepla - tak
kuchnia elektryczna jak indukcyjna

Sierp

Ogrzewanie
Dom , warto ?