Ogrzewanie , ogrzewanie ...

1. Data: 2003-10-15 08:24:27

Temat: Ogrzewanie , ogrzewanie ...
Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kilka pytanek ...

1. Ponad miesiac temu kupiłem nowiutkie mieszkanko. Największy pokój ma 25
m2. Blok zbudowany jest do pierwszego piętra z silikatu a od pierwszego
piętra z betonu komórkowego (gazobeton).

Okna są jakies plastikowe PCV , K=1.1 z szybami firmy (Pinglington - zapewne
sknociłem nazwę ;) , brak nawietrzników . We wszystkich oknach wycięty
kawałek uszczelki (kilkanaście centmetrów).

W pomieszczeniu ściany zrobione gładzią + malowane . Na podłodze panele 8mm
+ gabka 3mm + folia 3mm.

W pokoju jest naprawdę malutki kaloryfer. Co najdziwniejsze w innych
pokojach jest dokładnie taki sam mały kaloryfer mimo że reszta pokoji jest
mniejsza (jeden jest prawie 3x mniejszy a kaloryfer taki sam).

Dowiadywałem się przy zakupie mieszkania i niby to jakie najnowszej
generacji grzejniki (jakies wydajne) i takie starczą ...

Kazde mieszkanie jest w 100% opomiarowane , nie ma podzilników na
kaloryferach - nie ma pionów , na klatce schodowej jest licznik cyfrowy
(indywidualny) + zawory umozliwiające zamknięcie ogrzewania.

I teraz pytanko. Myślałem że tak "ciepłe" mieszkanie jest wystarczaco ciepłe
aby mozna było było nie ogrzewać pomieszczeń. Ale chyba tak nie jest ;)
Czy wycięte kawałki w oknach mogą mocno ozięmbić pomieszczenie ? Warto
założyć uszczelki i uszczelnić w 100% okno ? Czy jednak musza być te kawałki
wycietych uszczelek ?

W jaki sposób najekonomiczniej ogrzac pokój ? Ustawiając termoregulator na
kaloryferze na maxa i nagrzanie pokoju do takiej temeeratury jaką chcemy a
po nagrzaniu całkowite wyłączenie kaloryfera. Czy może ustawić kaloryfer na
np. ustawienie 1-2 i cały czas grzać ?

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-10-15 10:18:11

Temat: Re: Ogrzewanie , ogrzewanie ...
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// napisał(a):

> W pokoju jest naprawdę malutki kaloryfer. Co najdziwniejsze w innych
> pokojach jest dokładnie taki sam mały kaloryfer mimo że reszta pokoji jest
> mniejsza (jeden jest prawie 3x mniejszy a kaloryfer taki sam).

Co to znaczy "malutki kaloryfer" ??? Moc każdego kaloryfera można
regulować nastawą wstepną. Na zapotrzebowanie na moc do ogrzania danego
pomieszczenia ma wpływ choćby to ile ścian jest zewnętrznymi, a ile
tylko działowymi.

> Czy wycięte kawałki w oknach mogą mocno ozięmbić pomieszczenie ? Warto
> założyć uszczelki i uszczelnić w 100% okno ?

Uszczelnij, jak tylko potrafisz. Naprawdę warto, spadną Ci koszty
ogrzewania, no i masz szanse na grzyba w mieszkaniu :) Pamiętaj,
pierwszy sezon grzewczy w nowym mieszkaniu to koszty mocno zawyżone.

> Czy jednak musza być te kawałki
> wycietych uszczelek ?

Lepiej zostaw tak jak jest, chyba że naprawdę zależy Ci na zagrzybieniu
ścian.

> [...]
> po nagrzaniu całkowite wyłączenie kaloryfera. Czy może ustawić kaloryfer na

A chce Ci się latać i non stop kręcić gałą ? Po to jest termostat, żeby
trzymać temperarurę. Nastawa 2 odpowiada ok. 16 stopni, 3 to 20 stopni.
Ustaw wg wymagań i zapomnij. A jak zależy Ci np. na różnicowaniu temp.
dzień-noc i chcesz żeby robił to automat, to polecam poszukać czegoś, co
się zowie Rondostat i produkowane jest przez Honeywell'a. Na allegro
chodziły po 75-80 zł/szt. Jeszcze jeden "komputer" w mieszkaniu ;)))

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2003-10-15 10:34:50

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> regulować nastawą wstepną. Na zapotrzebowanie na moc do ogrzania danego
> pomieszczenia ma wpływ choćby to ile ścian jest zewnętrznymi, a ile

Ok. poprostu kazdy kto odwiedza moje mieszkanie dziwi się że dokąłdnie taki
sam (ten sam rozmiar) ma kazdy z pokoji. I nie wązne czy to 25m2 , czy 15
czy tez 8m2 ...
Mnie tez to dziwiło , jednak wykonawca tłumaczył że wszsytko jest ok :)
Jednak raczej nawet jakby nie było tak jak powinnio to wykonawca i ak by
tego nie powiedział :)
Dlatego wolałbym niezależną opinie :)

> Uszczelnij, jak tylko potrafisz. Naprawdę warto, spadną Ci koszty
> ogrzewania, no i masz szanse na grzyba w mieszkaniu :) Pamiętaj,
> pierwszy sezon grzewczy w nowym mieszkaniu to koszty mocno zawyżone.

Aż tak źle ? Myślisz że uszczelniając okna = grzyb ? Te braki w uszczelkach
(w kazdym oknie) wynioszą chyba około 10-20cm więc sporo ..
Po co więc takie okna z K=1.1 jakby miały być nieszczelne ?

U moich rodziców w mieszkaniu (stary blok 25 letni z wielkich płyt)
ocieplali blok i wymienili nam okna na PCV (ale jakies fatalne bo K=3.6) i
tam tez był wycięty kawałek uszczelki w kazdym oknie. Kiedyś zadzwoniliśmy
do firmy która instalowała okna i powiedzieliśmy że poprstu wieje od okien i
firma przyjechała i ... odrazu "zaślepiła" uszczelką braki ...
I jakoś grzyba nie ma ...

> Lepiej zostaw tak jak jest, chyba że naprawdę zależy Ci na zagrzybieniu
> ścian.

A skąd ta pewność ? Bo chyba takie nieszczelności tez nie sa zbyt dobre ?

> [...]
> się zowie Rondostat i produkowane jest przez Honeywell'a. Na allegro
> chodziły po 75-80 zł/szt. Jeszcze jeden "komputer" w mieszkaniu ;)))

No tak , tam gdzie obecnie mieszkam mają na osiedlu jakąś starą kotłownie
olejową. Poodbno ogrzewanie jest tam bardzo drogie ...
I boje się astronomicznych rachunków :(

1. Data: 2003-10-15 10:55:10

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> wrote in message
> [...]
to koszty mocno zawyżone.

> Aż tak źle ? Myślisz że uszczelniając okna = grzyb ? Te braki w
uszczelkach

Moze nie na 100% ale szanse są spoooore

> (w kazdym oknie) wynioszą chyba około 10-20cm więc sporo ..
> Po co więc takie okna z K=1.1 jakby miały być nieszczelne ?

Po to zeby cieplo nie uciekalo dodatkowo przez szybe

Zaslav

1. Data: 2003-10-15 11:16:55

Od: "Predator" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
okien i
> firma przyjechała i ... odrazu "zaślepiła" uszczelką braki ...

zapewne musi być dobra wentylacja, bądz
drzwi są nieszczelne. Jak zrobisz hermetyczny
termos to grzyb murowany.
A jeszcze jedno, kiedy wymieniali te okna?

> A skąd ta pewność ? Bo chyba takie nieszczelności tez nie sa zbyt dobre
?

w ogóle wentylacja nie jest zbyt dobra dla
kieszeni jeżeli chodzi o ogrzewanie, ale
jakoś trzeba pozbyć się wilgoci i nieświerzego
powietrza z domu.

W mieszkaniu które odebrała moja luba na początku
roku jest jeden komin dzielony z łazienką gdzie
jest po jednej kratce wentylacyjnej zarówno w kuchni
jak i w łazience.
Natomiast w pokojach co prawda okna mają założone
uszczelki na całym obwodzie, ale za to na jednym
oknie w każdym z pokoi jest w górnej części otwór
wentylacyjny w ramie z zaślepką (kratka).
Radzę Ci za dużo nie kombinować z wentylacją samodzielnie
bo oszczędność na ogrzewaniu w efekcie może Cię
sporo kosztować.
Zresztą najlepiej pogadać w spółdzielni i zapytać
się co autor miał na myśli usówając kawałki uszczelnień.
Sąsiedzi mają podobnie?

Pozdrawiam
Darek

1. Data: 2003-10-15 11:40:52

Od: "/// Kaszpir ///" <u...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zapewne musi być dobra wentylacja, bądz
> drzwi są nieszczelne. Jak zrobisz hermetyczny
> termos to grzyb murowany.
> A jeszcze jedno, kiedy wymieniali te okna?

Kilka lat temu (chyba 3-4) , drzwi napewno nie są szczelne :)

> w ogóle wentylacja nie jest zbyt dobra dla
> kieszeni jeżeli chodzi o ogrzewanie, ale
> jakoś trzeba pozbyć się wilgoci i nieświerzego
> powietrza z domu.

A nie wystarczy poprostu wywietrzyć ba chwilę mieszkania ?

> W mieszkaniu które odebrała moja luba na początku
> roku jest jeden komin dzielony z łazienką gdzie
> jest po jednej kratce wentylacyjnej zarówno w kuchni
> jak i w łazience.

U mnie tak samo jest. Jest kratka wentylacyjna w łazience jak i w kuchni ...

> [...]
> Radzę Ci za dużo nie kombinować z wentylacją samodzielnie
> bo oszczędność na ogrzewaniu w efekcie może Cię

Nie wiem czy o to chodzi ale w ramach ościeznic okien (na samym dole) (od
strony zewnetrznej) - takie jakby dwa małe kanaliki (dziury w kształcie
prostokąta) zaślepione jakby takimi plastikowymi zaslepkami.
Czy to o to chodzi ?

> Zresztą najlepiej pogadać w spółdzielni i zapytać
> się co autor miał na myśli usówając kawałki uszczelnień.
> Sąsiedzi mają podobnie?

Nie wiem. Mieszkanie to kupiłem ponad miesiac temu a mieszkam tam tak
naprawdę dopiero od kilku dni ..

/// Kaszpir ///

1. Data: 2003-10-15 11:51:34

Od: "Predator" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie wystarczy poprostu wywietrzyć ba chwilę mieszkania ?

na to nie odpowiem, ale są tu zapewne grupowicze
którzy odpowiedzą na to pytanie. Zależy na jak długą
chwilę trzeba by otworzyć jeszcze :) bo jak wyziębisz
przez to mieszkanie o ładnych parę stopni to i tak
taniej nie wyjdzie :))).
Zresztą teraz to już gdybam, ale tu chodzi raczej o
bierzące usówanie wilgoci na zewnątrz a nie jednorazowe
wypuszczenie całej masy powietrza.

> [...]
> strony zewnetrznej) - takie jakby dwa małe kanaliki (dziury w kształcie
> prostokąta) zaślepione jakby takimi plastikowymi zaslepkami.

Nie to nie to. Te otwory o których Ty mówisz
służą do odprowadzania wody. Natomiast o tym
co ja mówię to otwory na wylot w górnej części
ramy i bynajmniej nie tak małe jak te do odprowadzania
wody :))).

> Nie wiem. Mieszkanie to kupiłem ponad miesiac temu a mieszkam tam tak
> naprawdę dopiero od kilku dni ..

No to masz jeszcze trochę czasu na integrację z sąsiadami
przed zimą :D.

Pozdrawiam
Darek

1. Data: 2003-10-15 12:56:25

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// napisał(a):

> Aż tak źle ? Myślisz że uszczelniając okna = grzyb ?

W nowym, niewysuszonym mieszkaniu, raczej tak.

> Te braki w uszczelkach
> (w kazdym oknie) wynioszą chyba około 10-20cm więc sporo ..

Różne i różniaste okna wielu innych producentów tak mają. To nie jest
niedoróbka. To jest zwyczajnie nawiew świeżego powietrza. Jeżeli
uszczelnisz okna masz także szansę na wsteczny ciąg z wentylacji.

> Po co więc takie okna z K=1.1 jakby miały być nieszczelne ?

Żeby ciepło nie uciekało przez szybę.

> [...]
> do firmy która instalowała okna i powiedzieliśmy że poprstu wieje od okien i
> firma przyjechała i ... odrazu "zaślepiła" uszczelką braki ...

A co mieli niby zrobić innego ?

> I jakoś grzyba nie ma ...

Stare mieszkanie, już wysuszone. No i parę nieszczelności, przez które
dochodzi powietrze by się znalazło ( np. drzwi wejściowe ).

> I boje się astronomicznych rachunków :(

Zaciśnij zęby i przeżyj pierwszy sezon, utrzymując 18-19 stopni. Za rok
będzie już taniej, mieszkanie będzie wysuszone.

1. Data: 2003-10-15 13:33:14

Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to masz jeszcze trochę czasu na integrację z sąsiadami
> przed zimą :D.

np. zaproś ich na seans kina domowego.... ;-)

1. Data: 2003-10-15 14:30:40

Od: ijon tichy <i...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Oct 2003 14:56:25 +0200, PeJot <P...@o...pl> wrote:
> Różne i różniaste okna wielu innych producentów tak mają. To nie jest
> niedoróbka. To jest zwyczajnie nawiew świeżego powietrza. Jeżeli
> uszczelnisz okna masz także szansę na wsteczny ciąg z wentylacji.

dokladnie, to standard w nowych oknach
chyba ze okna posiadaja nawiewniki, wtedy uszczelka moze byc kompletna

--
pozdr
ijon

[waw] DOM 2000