Ogrzewanie olejowe-dlaczego tak drogo????

1. Data: 2002-04-11 09:19:59

Temat: Ogrzewanie olejowe-dlaczego tak drogo????
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam piec firmy AVP.
Dom około 300 m2, ale całego nie ogrzewam. Po podsumowaniu powierzchnia
ogrzewana to może około 100m2.
Piec pochłania paliwo jak smok.
W okresie świątecznym kiedy ogrzewałem może około 120-130m2 w ciągu miesiąca
wypaliłem około 700 litrów oleju.
Czy jest to norma?
Czy piec jest do bani?
Czy jest może źle ustawiony?
A może fachowcy którzy go zakładali i całą instalację CO coś spartolili ?

Pozdr,

Smiech

1. Data: 2002-04-11 11:29:31

Temat: Re: Ogrzewanie olejowe-dlaczego tak drogo????
Od: "S&R" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jam mam Ulricha 29 kW dwufunkcyjny i wypuszczał z dymem praktycznie taką
samą ilość oleju miesięcznie jak u Ciebie.
Dom mam 110 mkw, ocieplony, okna plastik, instalacja miedz + grzejniki
panelowe. Temperatura w domu 22,5 st C przez 24 godz.
Taka ilość oleju może wynikać z tego, że masz jeszcze "świeże" ściany i w
domu jest duża wilgotność - u osoby u której montowałem piec wychodziło
1.000 l oleju miesięcznie, ale wilgotność w domu była w granicach 85%.
W tej chwili spala 2.500 l rocznie (dom 160 mkw kocioł dwufunkcyjny).

pozd.
Sławek

1. Data: 2002-04-15 06:07:55

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dzięki za udzielenie odpowiedzi.
Oczywiście piec nie jest firmy AVP tylko ACV (albo coś takiego).

Dom był stawiany około 10 lat temu, więc mury powinny już przeschnąć.
Wilgotność jest chyba dosyć duża, może więc jeszcze schnie.
Czy można ten proces jakoś przyspieszyć?
Mam też pewne podejrzenia co do wyregulowania samego pieca.
Wydaje mi się że jeśli dysza jest źle ustawiona to spalane jest więcej oleju
niż jest faktycznie potrzebne.
Ale sprawdzić to może tylko fachura z odpowiednim sprzętem pomiarowym (??).

Pzdr.
Smiech

> [...]
> 1.000 l oleju miesięcznie, ale wilgotność w domu była w granicach 85%.
> W tej chwili spala 2.500 l rocznie (dom 160 mkw kocioł dwufunkcyjny).

Pomyłka ACV.

1. Data: 2002-04-16 10:41:21

Od: "Krzysztof Lyzwa" <k...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
oleju
> niż jest faktycznie potrzebne.
> Ale sprawdzić to może tylko fachura z odpowiednim sprzętem pomiarowym

A ja mam podejrzenie, ze nieslusznie uwazasz, ze jak ogrzewasz tylko 100m2
domu, to pozostale 200 m2 nie pociagaja kosztow ogrzewania. Przeciez dom
jest caloscia, a scianki wewnetrzne nie maja dobrej izolacji cieplnej.
Wiec tak naprawde, to ogrzewasz caly dom, a nie tylko 100 m2. A jak jeszcze
reszta jest nie wykonczona, to mozesz miec dziury w izolacji cieplnej i za
ogrzewanie calosci zaplacisz astronomiczne kwoty.

1. Data: 2002-04-17 06:22:57

Temat: A jaki to ma wpływ ????
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> reszta jest nie wykonczona, to mozesz miec dziury w izolacji cieplnej i za
> ogrzewanie calosci zaplacisz astronomiczne kwoty.

A jaki wpływ na ogrzewanie ma to, że dach nie jest ocieplony ?
A trochę tego dachu jest (100 m2).
Jest "odizolowany" od domu strychem.
Jeśli wpływ tego czynnika jest duży, to czym najlepiwj ocieplić dach?

1. Data: 2002-04-17 17:07:50

Temat: Re: A jaki to ma wpływ ????
Od: <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jaki wpływ na ogrzewanie ma to, że dach nie jest ocieplony ?
> A trochę tego dachu jest (100 m2).

Twój strop jest to całkiem sporawy radiatorek :)))

> Jest "odizolowany" od domu strychem.
> Jeśli wpływ tego czynnika jest duży, to czym najlepiwj ocieplić dach?

Najlepiej docieplić wełną, ale jeżeli nie chcesz nigdy użytkować strychu, to
rzuć wełnę na strop(ale nie ocieplisz wtedy wieńców).
Generalnie jak nie wykończysz domu (od strony izolacji), będziesz płacił jak
za zboże.
Pzdrw
Artur

Zlece wykonanie domu drewnianego (okolice Lublina)
szczeliny między panelami
Ulga a odbiór techn. domu
Do Wynajecia mieszkanie W-wa
W moim domu mam taką rurę...