Ogrzewnie ciepłej wody prądem

1. Data: 2008-11-08 10:43:54

Temat: Ogrzewnie ciepłej wody prądem
Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy do ogrzewania ciepłej wody prądem w ogrzewaczu pojemnosciowym lepsze
jest rozwiązanie z jednym wielkim ogrzewaczem w piwnicy zasilającym
wszystkie odbiory, czy może lepiej kilka mniejszych, miejscowych w kuchniach
i łazienkach?

2. Data: 2008-11-08 12:23:23

Temat: Re: Ogrzewnie ciepłej wody prądem
Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest rozwiązanie z jednym wielkim ogrzewaczem w piwnicy zasilającym
> wszystkie odbiory, czy może lepiej kilka mniejszych, miejscowych w

Jeżeli do punktu odbioru jest daleka droga to będziesz miał duże straty nim
ciepła woda dotrze do celu

Tomek

3. Data: 2008-11-09 09:41:57

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:

> Jeżeli do punktu odbioru jest daleka droga to będziesz miał duże straty nim
> ciepła woda dotrze do celu

Przy instalacji z tworzywa zaizolowanej pianką nie będzie dużych strat
na rurach. Kilka podgrzewaczy to szansa na jednoczesne pobieranie np.
3*2kW, a to już jest sporo. Pojedynczy podgrzewacz zajmuje miejsce
tylko raz, łatwiej nim sterować, a ucieczka ciepła z jednego dużego
zbiornika też będzie mniejsza.

T.

4. Data: 2008-11-09 10:43:12

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest rozwiązanie z jednym wielkim ogrzewaczem w piwnicy zasilającym
> wszystkie odbiory, czy może lepiej kilka mniejszych, miejscowych w

Najlepiej (chyba) rozważyć ogrzewacz przepływowy- z funkcją odkamieniacza
(te droższe taką mają). Nie ma problemu z oczekiwaniem na wodę ciepłą, i
najkorzystniejsze jeśli chodzi o sprawność cieplną. W przeciętnym domku
powinno wystarczyć 16kW (do 25kW) albo kilka pojedyńczych ok.6kW sztuka.
Oczywiście 6kW na wannę to może być mało (proponuję 12kW)- na prysznic czy w
kuchni ok. Teraz zastanów się, jaką możesz realnie użyć jednorazowo moc

Chiron

5. Data: 2008-11-10 16:51:36

Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w kuchni ok. Teraz zastanów się, jaką możesz realnie użyć jednorazowo moc

Do tej pory uzywałem co najwyżej czajnika elektrycznego czyli pobor mocy <2
KW
Pewnie trzeba by ciagnąć specjalną instalację elektryczną do tych ogrzewaczy
przepływowych?

6. Data: 2008-11-11 09:53:56

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> Do tej pory uzywałem co najwyżej czajnika elektrycznego czyli pobor mocy
> <2 KW
> Pewnie trzeba by ciagnąć specjalną instalację elektryczną do tych
> ogrzewaczy przepływowych?

Po pierwsze- to najpierw określ, jaką masz instalację. Do 6-7kW może być od
biedy 1 faza, ale większe są 3 fazowe. Widziałem domki z 1 przepływowym
ogrzewaczem 3 fazowym 25kW, który często ma przełącznik na 16kW- i to na
ogół wystarcza do 3 stanowisk jednocześnie (wanna, kuchnia i WC). Kolejne
pytanie- jaką moc maksymalną będziesz używał jednorazowo? Czy ciepła woda
będzie miała do pokonania duże odległości, jesli zastosujesz 1 ogrzewacz (w
zasadzie nie dotyczy to mieszkań w blokach)?
U mnie - ze względów wyłącznie technicznych (musiał bym ciągnąć instalację
ze złącza kablowego do swojej klatki schodowej ok.60m kabla)- zastosowałem 3
ogrzewacze pojemnościowe, małej mocy - 1,5kW (bo jednocześnie użyte mocy
4,5kW było by niewykonalne).

Chiron

7. Data: 2008-11-11 20:02:45

Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3 ogrzewacze pojemnościowe, małej mocy - 1,5kW (bo jednocześnie użyte mocy

Czy ktorys z nich obsługuje wannę/prysznic?

8. Data: 2008-11-11 20:34:48

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktorys z nich obsługuje wannę/prysznic?

Nie. Na prysznic od biedy wystarczy 10 litrowy pojemnościowy o mocy 4,5kW
(błyskawicznie się nagrzewa)- moc 1,5 kW odpada. Wanna- to już przynajmniej
10-12kW przepływowego, lub 50 litrowy pojemnościowy (ale to raczej czasowe
rozwiązanie, nie na stałe). Gazu nie masz? Jeśli nie- to raczej pomyśl o
łączu 3 fazowym

Chiron

Nawilzacz powietrza CLIMATIC 330B ?
Re: piekarnik BOSCH HBN 43W551E i termostat
Aneks?
Wkrętarka Einhell RT-CD 18 Li RED LINE
płyta meblowa pomiędzy szafkami a temeratura