Oj cos niedobrze :-(

1. Data: 2000-01-16 13:52:49

Temat: Oj cos niedobrze :-(
Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Pierwszy raz w Nowym Roku ujawniam sie.. no i jak zawsze mam problem
;-).

cos niedobrego zaczelo sie dziac z moimi roslinami doniczkowymi. Prawie
calkiem zdechla mi Calathea, chyba ja zalalam a teraz juz przesucszylam
i podlewam umiarkowanie, ale nadal zolkna i zamieraja liscie. Z
Hibiscusa o trzech pedach zostal mi zaledwie jeden i wlasnie on opuscil
wczoraj liscie, ziemia w doniczce jest wilgotna uwazam, zeby nie
przelac... Zamieraja i opadaja liscie bluszczu.
Nie wiem co sie dzieje, nie chce stracic moich roslinek, moze macie
jakies pomysly?

A jeszcze jedno, lataja mi po domu ziemiorki i nie wiem jak sie ich
pozbyc :-(

Pozdrowienia,
Anka

--
CZY CHCESZ WYGRAC 2000 zl ? http://www.empik.com/ft1k.htm
Milenijna Loteria Promocyjna do konca stycznia w EMPiK.com

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-16 20:48:46

Temat: Odp: Oj cos niedobrze :-(
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sunnie <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9...@g...newsgate.pl...
> [...]
> jakies pomysly?
>
> A jeszcze jedno, lataja mi po domu ziemiorki i nie wiem jak sie ich

Podejrzewam,że masz w domu za suche powietrze.Obydwie rośliny,które
wymieniłaś tzn.:Hibiscus(Róża chińska)oraz Calathea wymagają dużej
wilgotności powietrza.
Ustaw doniczki z Twoimi roślinami na dużej podstawce z kamykami prawie
przykrytymi wodą.Zamgławiaj 2 razy na tydzień letnią,miękką wodą(latem
codziennie).
Myślę,że dobrym rozwiązaniem będzie nawilżacz powietrza.

A na owady?No cóż.Chyba (niestety)chemia.:-(

1. Data: 2000-01-18 14:52:03

Temat: Re: Odp: Oj cos niedobrze :-(
Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Siudziński wrote:

> Podejrzewam,że masz w domu za suche powietrze.Obydwie rośliny,które
> wymieniłaś tzn.:Hibiscus(Róża chińska)oraz Calathea wymagają dużej
> wilgotności powietrza.

:-0. Staram sie jak moge, mam powieszone dwa nawilzacze ceramiczne (na
obywu kaloryferach po jednym, mam tez nawilzacz elektryczny, ktory
wlaczam na prawie caly dzien ( najprostszy model, bez regulacji
wilgotnosci powietrza :-(), a poza tym codziennie spryskuje wszystkie
moje kwiaty...

Hibiscusa wczoraj przesadzilam, nie wiem czy mu to pomoze, ale pewnie
bardziej juz nie zaszkodzi.

> A na owady?No cóż.Chyba (niestety)chemia.:-(

Narazie zniknely, jak powroca rozpoczne nierowna walke ;-).

Tak sie zastanawiam, czy nie przerzuce sie na hydroponike. przynajmniej
nie bede "zalewala" kwiatow :-|, zla jestem na siebie, bo tak mi ladnie
rosly ...

Dzieki Slawku za odpowiedz :-)
Anka

1. Data: 2000-01-18 20:31:29

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Narazie zniknely, jak powroca rozpoczne nierowna walke ;-).

Łapiemy ziemiósi w palusi?
:-)
p...@r...pl

1. Data: 2000-01-18 21:37:53

Temat: Odp: Odp: Oj cos niedobrze :-(
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sunnie <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9...@g...newsgate.pl...
(...)
> a poza tym codziennie spryskuje wszystkie
> moje kwiaty...
> (...)
Pozwolisz Aniu,że tu Ci nie przyklasnę.
Moim zdaniem(celowo nie piszę IMO czy IMHO)nie powinno się zimą
codziennie pryskać i to w dodatku wszystkich kwiatów.
Dałbym im trochę odpoczynku,a wilgotność powietrza (tym,które tego
potrzebują)zapewniłbym inaczej.
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-19 09:35:09

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:862o5s$uts$...@a...webcorp.com.pl...

> Łapiemy ziemiósi w palusi?
> :-)

Nie, przez blasie.

1. Data: 2000-01-19 11:38:20

Temat: Re: Odp: Odp: Oj cos niedobrze :-(
Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Siudziński wrote:

> Użytkownik Sunnie <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:9...@g...newsgate.pl...
> (...)
> Pozwolisz Aniu,że tu Ci nie przyklasnę.

No coz jak to mawia moj dziadek czlowiek cale zycie sie uczy i glupim
umiera ;-), chetnie dowiem sie czegos nowego.

> [...]
> codziennie pryskać i to w dodatku wszystkich kwiatów.
> Dałbym im trochę odpoczynku,a wilgotność powietrza (tym,które tego

Zeszla zime wszystkie pryskalam i nie bylo problemu, fakt, ze nie mialam
wtedy jeszcze ani hibiscusa ani Calathei :-(.
Mam w swoim mieszkaniu nastepujace kwiaty:
- alokazja
- fikus beniamin (x2)
- stefanotis bukietowy
- kalanchoe Blossfelda (x3)
- wilczomlecz (Euphorbia mili x2)
- fiolek
- radermachera
- zroslicha (Syngonium)
- dracena obrzezona
- bluszcz
- skrzydlokwiat
- maranta (x2)
- diffenbachia
- kalatea mix
- scindapsus (chyba, sa kontrowersje jak ta roslin sie wlasciwie powinna
nazywac)
No i nieszczesne wspomniane juz nabytki tegoroczne. Jezeli moge prosic o
wskazowki, co robic bede bardzo wdzieczna. Okna mam od wschodu, takze w
teraz malo swiatla. Usiluje doswietlac, czytaj zapalam po prostu swiatlo
na ok 8 h dziennie (zarowka energooszczedna).

Pozdrowienia,
Anka
Tymczasem zajrze rowniez do literatury fachowej, moze mi sie cos
rozjasni.

--
Pusty kartridz? Chcesz miec pelny, tani i markowy odwiedz sklep internetowy
http://www.agawa.pl Wylaczny importer JetTec, przedstawiciel Imation, 3m, REF

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-19 21:05:29

Temat: Odp: Odp: Odp: Oj cos niedobrze :-(
Od: Sławomir Siudziński <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napisał:9...@g...newsgate.pl...
> Sławomir Siudziński wrote:
> >

> Tymczasem zajrze rowniez do literatury fachowej, moze mi sie cos

Tym razem Aniu Ci przyklasnę.Świetny pomysł. :-)
s...@w...com.pl

1. Data: 2000-01-20 09:55:31

Temat: Re: Oj cos niedobrze :-(
Od: Andrzej Paplinski <p...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
kilka roslin, ktore wymagaja wiekszej wilgotnosci, stoi na plastykowych
podstawkach w bialej, plasykowej miednicy (te dopowiedzenia to ze wzgledow
estetycznych, ze jednak to jakos wyglada), w ktorej jest duzo(!) wody.
Oczywiscie woda nie ma prawa dojsc do doniczek.
Pozdrawiam

Andrzej
PS.
zauwazyliscie jak wilgotne jest, przepraszam bylo, powietrze w pokoju, w
ktorym suszylo sie i prasowalo tetrowe pieluchy? Raj dla roslin.
Cywilizacja gubi ten swiat.

1. Data: 2000-01-20 12:55:39

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Paplinski wrote:
> PS.
> zauwazyliscie jak wilgotne jest, przepraszam bylo, powietrze w pokoju, w
> ktorym suszylo sie i prasowalo tetrowe pieluchy? Raj dla roslin.
> Cywilizacja gubi ten swiat.

Eee tam gubi. Dzieci rosna :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)