oczko wodne

1. Data: 2000-01-16 09:02:49

Temat: oczko wodne
Od: "porman" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

mam oczko wodne i niewiem jakie wybrać rośliny?

1. Data: 2000-01-16 17:58:49

Temat: Odp: oczko wodne -SORRY
Od: "slczyz" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też mam i nie wiem

Użytkownik porman <g...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:01bf6001$29e26580$c608a0d4@x...

1. Data: 2000-01-18 08:10:51

Temat: Re: oczko wodne
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

porman napisał:

> mam oczko wodne i niewiem jakie wybrać rośliny?
Sporo roslin jest opisanych w książce Stefana Buczackiego
"Rosliny wodne"
Krzysztof

1. Data: 2000-01-18 13:02:28

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik slczyz <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:tFng4.29561$X...@n...tpnet.pl...
> Ja też mam i nie wiem

W doborze roślin do oczek wodnych należy kierować się podobnie jak w
przypadku innych grup roślinnych - poczuciem estetyki oraz potrzebami
roślin.
Dodatkowo powinniśmy uwzględnić potrzeby samej sadzawki oraz ewentualnych
ryb.
Np. mając na uwadze potrzebę utrzymania odpowiedniego stanu wody, powinniśmy
pamiętać o stosunku powierzchni liści pływających do całej powierzchni wody.
Moim zdaniem liście powinny ocieniać przynajmniej połowę lustra wody. Tutaj
właściwe będą grzybienie.
Jeżeli spodziewamy się tarła ryb w naszym oczku to powinniśmy zapewnić
odpowiednią ilość roślin których korzenie unoszą się w toni. Do takich
roślin zaliczyć możemy np hiacynty wodne, żabiściek a także glony nitkowate.
Myślę, że inni także znają rośliny ich zdaniem wskazane w sadzawkach
ogrodowych.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-01-18 14:26:33

Temat: Re: Odp: oczko wodne -SORRY
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" napisał:

> Myślę, że inni także znają rośliny ich zdaniem wskazane w sadzawkach
> ogrodowych.
> --
Ciężka sprawa... Szczególnie dlatego że nie wszystko można kupić.
A nie każdy ma naturalny zbiornik w pobliżu z którego można
poprzesadzać.
Co bym polecił? Kaczeńce. W wodzie kwitną miesiąc i dłużej, można je
chyba znaleźć na łąkach w całej Polsce. A dla mnie kaczeńce są nadwodnym
symbolem wiosny. Co poza tym? Chyba pałki wodne, grzybienie, sitowie.
Na dno zapusciłbym moczarkę kanadyjską.
Dobór roslin zależy nie tylko od wymagań zbiornika ale i od jego
charakteru, czy ma być formalny, czy raczej dziki. Zależy to też od
otoczenia zbiornika i od jego "widocznosci".
Wysokie rosliny posadzone przy lub na brzegu znacznie pomniejszają
go optycznie i skutecznie ograniczają widocznosć.
Z drugiej strony jednak dają potrzebny cień.
Dlatego polecam sadzenie roslin wodnych w pojemnikach - łatwo wtedy
zmienić kompozycję w zależnosci od potrzeb.
Z mojej strony to tyle,
Krzysztof

1. Data: 2000-02-13 08:31:58

Temat: Odp: Odp: oczko wodne -SORRY
Od: "Mariner" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...

> [...]
nadwodnym
> symbolem wiosny. Co poza tym? Chyba pałki wodne, grzybienie,
Ja raczej bym odradził moczarkę z dwóch powodów:
1 Jak się zacznie rozrastać to nie ma siły żeby przestała. Dopiero
założenie oczka od nowa zlikwidowało problem.
2 Moczarka prowadzi bardzo intensywną fotosyntezę. Zużywa przy tym
kwas węglowy z wody i wytrąca węglan wapnia (podobnie jak wywłócznik
kłosowy ) Może to powodować : a) nagłą zmianę pH wody i b) usunięcie
wapnia z wody. Czyli dużo moczarki = mało ślimaków, a te co są mają
nieprawidłowe muszle. Jeśli ktoś jest zainteresowany tak zwanym
biologicznym odwapnieniem wody to proszę dać mi znać zajrzę do
literatury i napiszę więcej. Kto mi nie wierzy i ma dużo moczarki lub
wywłócznika niech zmierzy sobie w letnie popołudnie pH i twardość wody
w stawku. m...@k...net.pl

1. Data: 2000-02-15 16:50:52

Temat: Odp: oczko wodne
Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dyskusyjnych napisał:3...@m...agh.edu.pl...

> Sporo roslin jest opisanych w książce Stefana Buczackiego

Uwaga u Buczackiego są podawane informacje nie przydatne w polskich
warunkach klimatycznych. Bardzo wiele roślin w Polsce nie przeżyje zimy.
To są porady dla Anglików bezkrytycznie tłumaczone na polski.
Paweł Słomczyński Szukajcie www.ogrodnik.pl

1. Data: 2000-02-16 06:26:26

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł Słomczyński <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Mtfq4.1197$G...@n...tpnet.pl...

> Uwaga u Buczackiego są podawane informacje nie przydatne w polskich
> warunkach klimatycznych.

Wiele książek i czasopism grzeszy w ten sposób.
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-02-16 07:33:46

Temat: Re: Odp: oczko wodne
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Słomczyński" napisał:

> [...]
> warunkach klimatycznych. Bardzo wiele roślin w Polsce nie przeżyje zimy.
> To są porady dla Anglików bezkrytycznie tłumaczone na polski.
Czy opisane u Buczackiego pałki lub kaczeńce nie przeżyją?
A czy namawiałem do sadzenia wszystkich roslin z tej książki?
Mnie w każdyma razie nie wypadła ani jedna roslina z opisanych
jako "w pełni odporna".
A w mało której książce jest podana wrażliwosć roslin wodnych na
choroby i szkodniki. A u Buczackiego to jest.
Dlatego jeszcze raz polecam.
Krzysztof

IX Spotkanie Sadownicze Sandomierz 2000
Filary rozdano!!!!