Okap Omega 60 - wyje? :-(

1. Data: 2006-01-18 18:04:57

Temat: Okap Omega 60 - wyje? :-(
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Kilkanaście tygodni temu nabyłem okap Mastercook Omega 60, powiesiłem i... w
trakcie jego pracy słychać niezbyt przyjemne wycie. Nie jest ono może bardzo
głośne (oczywiscie zależy od ustawionego "biegu") niemniej słyszalne nawet na
najniższych prędkosciach (1 - 3, okap ma zakres do 9). Osobiście wolałbym, aby -
jeśli już - było bardziej intensywnie słychać szum powietrza, a w zamian nie
mieć tego odgłosu. Moje oględziny wykazują (któregos dnia ściągałem nawet
jeszcze raz ozdobny "komin"), że dźwiek pochodzi z głównej (i jedynej ;-)
turbinki, wprawiajcej w ruch powietrze.
Urządzenie kosztowało około 1000zł - nie jest przecież z wysokiej pólki, ale
IMO też nie z najniższej i pod wzgledem hałasowym spodziewałem się ciut więcej
(a raczej mniej ;-) Dodam, że do reszty - ogólnego wykonania, elektronicznego
sterowania, itp. - nie mam wiekszych zastrzeżeń.

Czy ktoś z szanownych grupowiczek i grupowiczów użytkuje ten model - czy ma
podobne wrażenia?

pozdrawiam -

Stanley

2. Data: 2006-01-18 19:26:49

Temat: Re: Okap Omega 60 - wyje? :-(
Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sterowania, itp. - nie mam wiekszych zastrzeżeń.
>
> Czy ktoś z szanownych grupowiczek i grupowiczów użytkuje ten model - czy

mam go u siebie i wycia nie slysze, jak masz go podlaczonego do ciagu -
przez rure pex? moze sa tam jakies zalamania,ktore powoduja wycie?

3. Data: 2006-01-18 21:43:01

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

/.../

> mam go u siebie i wycia nie slysze,

znaczy się słyszysz co najwyżej głównie szum powietrza?

>jak masz go podlaczonego do ciagu -
> przez rure pex? moze sa tam jakies zalamania,ktore powoduja wycie?

Sęk w tym, że w ogóle nie mam go podłączonego do ciągu - pracuje w trybie
pochłaniacza z filtrem węglowym. Uprzedzając ewentualne pytania:
włożenie/wyjecie filtru (nawet calej "kratki" przeciwtłuszczowej) nie ma wpływu
na opisywany efekt. Myślałem, że to może jakiś źle ułożony przewód elektryczny,
itp. - ale raczej nie. Wycie co ciekawe wydaje sie być bardziej słyszalne na
wolnych obrotach - na szybszych, choć zapewne wzrasta, jest "zagłuszane" przez
szum powietrza.
Mam wrażenie, że głównym sprawcą jest - jak juz wczesniej pisałem -
turbina "ssąca" (ma postać poprzecznie ułożonego walca), wentylator, wiatrak,
czy jak to się tam zwie.
Dodam, że nie oczekuję idealnej ciszy, zwłaszcza na poziomie 9 ;-) ale uważam,
że w zakresach powiedzmy 1-3 powinien być mniej dokuczliwy - a taki w moim
subiektywnym odczuciu jest.

Zastanawiam się czy zareklamować przypadłość - ale może te typy tak mają?
Niestety nie mam żadnego punktu odniesienia do porównania.

pozdrawiam

Stanley

P.S. Zastanawiam sie także: może by to jakoś nagrać i gdzieś wystawić?
Interesowalem się nieco kiedys elektroakustyką i wiem, ze mikrofon może nie
oddać wiernie sprawy (może inaczej: może oddać zbyt wiernie, nie licząc się z
naszymi subiektywnymi odczuciami ;-) , ale może uda się przedstawić dźwięk, o
ktory mi chodzi.

4. Data: 2006-01-19 09:55:19

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On 18 Jan 2006 19:04:57 +0100, s...@o...pl wrote:

> [...]
>najniższych prędkosciach (1 - 3, okap ma zakres do 9). Osobiście wolałbym, aby -

Mam bliźniaczy okap amica. Ma tylko 3 biegi, ale też jest głośny. Chociaż nie
określiłbym tego jako wycia ale raczej głośny szum. Za to ciągnie dobrze.
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

5. Data: 2006-01-19 14:45:46

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam bliźniaczy okap amica.
>Ma tylko 3 biegi, ale też jest głośny.

zapewne OKC 6413I - też sie nad nim zastanawiałem. Dałem się chyba jednak
zbajerowac elektroniką: wieksza ilościa "biegów" (sumie chyba właśnie bajer),
programowanym czasem wyłaczenia (chociaż Amica chyba też to ma).
Również - słusznie czy niesłusznie - zauważyłem, że Amica ma
przyciski "klasyczne" ("bolec wychodzi z dziury" ;-), natomiast Mastercook
przyciski posiada membrankowe, coś jak w niektórych np. kalkulatorach. Sądzę
(lecz to tylko moja teoria...), że te drugie bedą łatwiejsze do utrzymania w
czystości - np. w przypadku przypadkowego upaćkania paluchem wystaczy przetrzeć
prawie płaska powierzchnię - lecz z jeszcze innej strony nie wiadomo jak bedzie
z ich trwałością.

>Chociaż nie
> określiłbym tego jako wycia ale raczej głośny szum.

No właśnie z dwojga złego raczej wolałbym tylko szum. Podkreślam - to
moje "wycie" nie jest jakieś katastroficzne, jak może wynikałoby z
wczesniejszych opisów - niemniej dla mnie dokuczliwe, na przyklad właśnie gdy
się zaprogramuje okap na dodatkowe kilkanaście minut wyciagania "smrodów" po
zakończeniu pichcenia.

>Za to ciągnie dobrze.

Mój o ile pamietam wg. danych technicznych słabiej, ale mam niewielka kuchnie,
więc uznałem, że powinien wystarczyć.

pozdrawiam

Stanley

Filtry dzbankowe Brita