Okna akustyczne

1. Data: 2013-09-29 14:14:55

Temat: Okna akustyczne
Od: Piotr <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Musze kupic okna akustyczne by wyciszyc na ile sie da halas z ulicy. Nie
pytajcie gdzie mialem mozg jak kupowalem mieszkanie kilka lat temu, bo
sam nie wiem. :( Odbija sie to na moim zdrowiu. A poki co, to nie jestem
w stanie sie przeprowadzic.

Mieszkam przy ruchliwej ulicy we Wrocławiu. Halasu i tak zupelnie sie
nie da wyciszyc, wiec po prostu szukam maksymalnego mozliwego wyciszenia
przy tych warunkach.

Prosze o jakies porady jakie okna kupic, jakiej firmy. Mieszkam we
Wrocku, ale moze byc nie z Wroclawia (dowioza). Zupelnie sie na tym nie
znam. Na jakie firmy/okna zwrocic uwage?
Szukalem w google, ale wiadomo, ze kazda firma chwali swoje.

Wszystkie inne parametry poza tym wyciszeniem, raczej sa mi obojetne.

Bardzo prosze o odpowiedz

Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2013-09-29 14:22:18

Temat: Re: Okna akustyczne
Od: Piotr <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze tak dodam, zeby bylo jasne. Chodzi mi o halas z ulicy, czyli
samochody. Dokladnie ruch samochodow. W dzien jest calkiem spory ruch. W
nocy wiadomo mniejszy, ale szybko smigaja te auta. (nie chodzi mi o
ewentualne sporadyczne klaksony, czy ze ktos czasami po pijaku cos tam
krzyczy). Pisze to, bo wiem, ze sa rozne parametry wyciszenia.

Widze oficjalne dane, ze niedaleko mnie zmieszone jest: min(dB): 55,2,
maks (dB): 93,3.

3. Data: 2013-09-29 15:19:08

Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <b...@b...pl>
napisał w wiadomości
> Jeszcze tak dodam, zeby bylo jasne.
> [...]

Również jestem zainteresowany.
A jest jakaś zasada którą się trzeba
kierować czy polegać tylko na
zapewnieniu
producenta?
Okna z potrójnymi szybami?
Brak ramy-konstrukcja okna samonośna
(drewniane)?
Sposób wprawiania?

Moim skromnym zdaniem należy przy okazji
rozważyć jeszcze inne czynniki,
takie jak wyciszenie mieszkania od
zewnątrz. Mam na myśli docieplenie
budynku ale na to wpływu nie mamy. I
izolacja akustyczna od wewnątrz,
szczególnie ścian zewnętrznych.
Tyle co pamiętam ze szkoły to takie
izolacje akustyczne muszą się składać
z warstw materiałów chłonących i
odbijających dźwięk

Kiedyś mieszkałem w takim budynku przy
ruchliwym skrzyżowaniu.
Po dociepleniu budynku i wymianie okien
było znacznie lepiej ale
hałas przenosił się nadal przez
konstrukcję nośną i co ciekawe
- przez komin wentylacyjny.
g.

4. Data: 2013-09-29 19:35:11

Od: "saskatchewan" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musze kupic okna akustyczne by wyciszyc na ile sie da halas z ulicy.

Oczywiście potrójne szyby .
Wypełnienie międzyszybowe gazem sf4 sześciofluorkiem siarki.
Najgrubszy profil .Obecnie chyba 92 md dla drewna
i 3 uszczelki.
ciszej się nie da.

5. Data: 2013-09-29 20:48:12

Od: "forestdumb" <...@...z> szukaj wiadomości tego autora

> ciszej się nie da.

roleta zewnetrzna i juz spokoj oraz ciemnica ;)

6. Data: 2013-09-29 21:35:00

Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> Również jestem zainteresowany.
> [...]

Ja ok. 7 lat temu wymieniałem okna na okna przywożone z Niemiec.
To była specjalna wersja okien produkowanych ponoć dla potrzeb lotnictwa
tzn. do montażu w budynkach na lotniskach.
Okna posiadały szybę jedną szybę anywłamaniową, a drugą specjalną szybę
dźwiękochłonną.
Szyba dźwiękochłonna była zbudowana z 2 warstw szkła, pomiędzy którymi
znajdowała się warstwa ok 2-3mm jakiegoś źelu o konsystencji kiślu.
Skuteczność dźwiękochłonna tych okien była tak duża, że przejeżdżających
samochodów ok. 6-7m od okien prawie nie było słychać. Po drugiej stronie
drogi znajdowała się knajpa, gdzie każdego wieczora i każdej nocy grała
muzyka z szaf grających i słychać było krzyki ludzi. Wcześniej nie dało
się spać, bo taki dochodził hałas z knajpy.
Po zamontowaniu okien, krzyków w ogóle nie było słychać, a z muzyki
dochodziły tylko niewielkie odgłosy basu.
Niestety nie mam kontaktów do firmy, od której kupowałem te okna.
Znalałem tą firmę w internecie. Niestety producenta okien także nie
podam, bo dom, w którym były zamontowane te okna sprzedałem.

7. Data: 2013-09-29 22:16:51

Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak koledzy napisali, szukać dodatkowo z nierównym rozstawem szyb w
zespole (mnie się udało z ostatnią szybą podwójną i folią pomiędzy nimi
- może to dobre rozwiązanie?).

Jak odstępy będą jednakowe, albo będzie jakaś szczelina w ogumowaniu, to
będzie słychać ulicę - taki monotonny szum - dosłownie jak z bieżnika
opony samochodowej.

Irek.N.

8. Data: 2013-09-30 18:21:48

Od: "saskatchewan" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
[...]

Zestaw szybowy może być o nierównym zestawie.
Ale polecam tez 6FS w zestawie.
i z tą szczelina w uszczelce tez prawda.
Będzie słychać szum .
Dlatego tez polecam okna 3 uszczelkowe.

9. Data: 2013-10-01 02:48:03

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 29 września 2013 14:14:55 UTC+2 użytkownik Piotr napisał:
> [...]
>
> Szukalem w google, ale wiadomo, ze kazda firma chwali swoje.
>

> Wszystkie inne parametry poza tym wyciszeniem, raczej sa mi obojetne.

Czy czasami niepotrzebnie nie stwarzasz problemu? Mieszkam w centrum Łodzi przy jeden
z głównych ulic. Zwykle plastikowe okna. Latem śpię przy otwartym. W niczym mi to nie
przeszkadza. Słuch to zmysł który nie jest wyłączany w czasie snu. Jak będziesz coraz
bardziej wyciszał to w czasie snu mózg będzie ustawial czulośc ucha na coraz wyższym
poziomie. Człowiek to drapieżnik i żeby go w czasie spania nic nie zjadło ma tak
zrobione. Do dźwięków które nie zagrażają szubko można się przyzwyczaić i mózg je
ignoruje.

10. Data: 2013-10-09 13:45:38

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@g...com napisał(a):

> Człowiek to drapieżnik i żeby go w czasie spania nic nie zjadło ma tak zrobione.

Czlowiek to nie jest zaden drapieznik, jego budowa w zaden sposob do tego nie
predysponuje. Nawet
uklad trawienny ma dlugi i pozakrecany charakterystyczny dla roslinozercow, a nie
drapieznikow,
ktore maja u.t. prosty i krotki.

Zgodze sie, ze mozg podczas pracy rejestruje dzwieki i wybudza sie na dzwiek, ktory
mu sie kojarzy z
niebezpieczenstwem, niestety, ale szum ulicy takim dzwiekiem nie jest i jako taki
warty jest
wyeliminowania.

Electro przysłał coś, co można potraktować jako bon wakacyjny
PayPal Payment Discount Nike Air Max 2013 Shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com
Electro i wakacje....
Re: Bestialski wzrost zapotrzebowania na energię...
Korek do wanny samozamykający