Okna drewniane czy plastikowe ??

1. Data: 2002-10-02 12:48:40

Temat: Okna drewniane czy plastikowe ??
Od: "Gracz25" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wlasnie stoje przed zadaniem wyrania okien i nie wim za bardzo czym sie
kierowac i na co zwracac uwage. Bede wdzieczny za wszelkie sugestie ??
Podobno okna drewniane wymagaja czestej konserwacji ??
Podobno okna plastikowe traca kolor ??
Pozdrawiam
Kamil

1. Data: 2002-10-02 12:55:17

Temat: Re: Okna drewniane czy plastikowe ??
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie zamontujesz takie bedziesz mial :-)
A na marginesie, dobre powtarzam DOBRE
okna drewniane sa lepsze od dobrych
okien plastikowych, ale DOBRE drewniane sa duzo
drozsze od dobrych plastikowych.

Okna plastikowe, to pewien standard, profil,
okucia, i juz masz.
W drewnianych, wystarczy, ze ktos "nie dopilnuje"
suszenia / lezakowania drewna i po sprawie.

MarcinP

1. Data: 2002-10-02 13:27:08

Od: "Monika Krause" <m...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> okucia, i juz masz.
> W drewnianych, wystarczy, ze ktos "nie dopilnuje"
> suszenia / lezakowania drewna i po sprawie.

a z tych DOBRYCH drewnianych to jakie polecasz?
pozdrawiam,
MK.

1. Data: 2002-10-02 17:32:24

Od: "ROBERT :-\)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio miałem identyczny dylemat, byłem zdecydowany na okna drewniane, ale
nie wiedziałem które.
Za dobre i niedrogie uchodzą okna Urzędowskiego, Humdrex i CDM Majewski. Za
nieco lepsze firmy Sylwan, ale dobrych okien w tej klasie chyba jest więcej,
a ja dokonywałem wyboru z tej grupy za spawą rad znajomych i grupowiczów.
Jak sądzę znajdzie się oczywiście sporo przeciwników tej teorii, bo każdy z
producentów na pewno ma wpadki.
Ja wybrałem Majewskiego, mimo ich problemów finansowych. Jak je zamontują to
to niewątpliwie opiszę na grupie.
Pamietaj, że ważny jest również dystrybutor okien, bo od niego zależy
termin, warunki i jakość dostawy oraz często jakość montażu.
O mojej decyzji zaważył właśnie polecony dystrybutor oraz niezłe wyposażenie
w standardzie (wszystkie okna i balkony uchylne, ładne metalowe klamki i
zawiasy dobrze pasujące do ciemnych okien mahoniowych) i przeciętna cena.
Czy nie będę żałował czas pokaże.
Pamiętaj też że nie jesteś w stanie przeanalizować wszystkich ofert i niegdy
nie będziesz miała świadomości zę dokonałaś najlepszego z możliwych wyborów,
tym bardziej ża wady wychodzą po dłuuuugich latach.

Pozdrawiam, szczególnie gorąco wszystkich którzy właśnie dokonują wyboru
okien.

Robert

1. Data: 2002-10-02 18:48:46

Od: "Gracz25" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ale po czy rozpoznac dobre okna plastikowe i dobre drewniane albo po czym
poznac ze sa zle ??
Jaka cena jest wysoka w przypadku plastikowych a jaka w przypadku
drewnianych??
I czy ktos cos wie o oknach Stolarki Wolomin ??

1. Data: 2002-10-02 19:25:57

Od: "ROBERT :-\)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I czy ktos cos wie o oknach Stolarki Wolomin ??

Nic dobrego.
Od tego typu firm nalezy się trzymać z daleka.
Jeśli chodzi o dawne stolbudy to chyba najlepiej prezentuje się Sokółka.

Robert

1. Data: 2002-10-02 19:55:27

Od: "J.Mostowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> Podobno okna drewniane wymagaja czestej konserwacji ??

Niestety !!!!!!!!! i to już po 3-4 latach .
A natępnie p r z e z 40 lat ...................... :-((
Przelicz ile takie zabiegi będą kosztowały i ile czasu stracisz.

Gdyby nie malowanie też kupiłbym z drewna .
A posiadam z PCV ( 7 szt - duże ) z firmy DFB z Niepołomic.
ZERO problemów. PEŁNE zadowolenie .

Tego życzę wszystkim.
J.Mostowski

1. Data: 2002-10-02 22:46:41

Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno okna drewniane wymagaja czestej konserwacji ??
> Podobno okna plastikowe traca kolor ??
> Pozdrawiam
>
>I czy ktos cos wie o oknach Stolarki Wolomin ??

Drewno zawsze wymaga konserwacji- w przypadku okien narazonych na war.
zewnetrzne tym bardziej
Rozgladnij sie po oknach plastikowych juz zamontowanych- jest ich sporo
dookola- czy potracily kolor?
Wolomin, Sokolka - to taki podstawowy niskocenowy standart- (choc maja tez i
drozsze wyroby) w tym przedziale cenowym sam bym wybral raczej okna z
tworzywa- mniej z nimi zachodu, jesli dobrze zrobione to chyba mniejsze
niebezpieczenstwo usterek ujawniajacych sie po gwarancji. A jesli jest
wiecej kasy- drewno jest piekne :-)))
Nie ma idealnych rozwiazan- wszystko ma wady i zalety- wybor jest twoj!
Wazne by byl swiadomy :-)

--
arch. Andrzej Koczewski
http://www.koczewski.com.pl (w trakcie przebudowy)

1. Data: 2002-10-03 07:28:03

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale po czy rozpoznac dobre okna plastikowe i dobre drewniane albo po
czym
> poznac ze sa zle ???

Powiem inaczej. Okna plastikowe w wiekszosci robione sa na standardowych
profilach.
Profile te (w wiekszosci niemieckie lub austryjackie) maja to do siebie, ze
technologia
budowy tych okien zapewnia pewien standard/powtarzalnosc. Krotko mowiac,
jesli jakas firma produkuje okna przynajmniej rok, trudno sobie wyobrazic
zeby cos caly czas pieprzyla.
W oknach drewnianych tak ladnie to nie ma.
Drewno trzeba dlugo lezakowac i suszyc.
Jaka masz gwarancje, ze dana firma nie skrocila procesu suszenia ?
Jaka masz gwarancje, ze nie kupili tanszego (gorszego) drewna ?
Czas (ktorego potrzebuje drewno) jest kosztowny.

Wolominu nie znam, ale slyszalem kilka lat temu niepochlebne opinie.
Nie wiem jak jest teraz.
Sokolke mam sam, montowane jakies 4 lata temu. Nie narzekam,
ale plastiki "chodza" lzej.

Pozdrawiem
MarcinP

1. Data: 2002-10-03 08:00:06

Od: "ZarJan" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gracz25" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości :
> [...]
> czym sie kierowac i na co zwracac uwage. Bede wdzieczny za wszelkie
> sugestie ?? Podobno okna drewniane wymagaja czestej konserwacji ??

"Wybór należy do Ciebie".
Mam dwa lata zamontowane plastiki "Knipping" (niemieckie). Trochę kosztowało
ale jak do tej pory wszystko jest OK.
Zarjan

podpowiedzcie
Jestem nowa
pomozcie w wygladzeniu scian
Resztki po obudowaniu wkladu kominkowego
ogrzewanie kuchni i przedpokoju