Okna plastikowe...czy taki objaw prawidlowy??

1. Data: 2005-11-22 16:29:58

Temat: Okna plastikowe...czy taki objaw prawidlowy??
Od: "Jater" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupilem mieszkanie w ktorym w pokoju zamontowane sa nowe okna plastikowe.
Wczesniej wszedzie mialem drewniane no i nie wiem czy to co zauwazylem to
normalne czy nie. Otoz chodzi o to ze wg mnie okna te za slabo izoluja
termicznie. Okna sa zamkniete i niby jest ok ale od nich "ciagnie" nie sa to
jakies konkretne miejsca. Ciagnie jakby po calosci. Termometr labolatoryjny
z czujnikiem pokazal nastepujace wyniki. W rogach na parapecie tuz przy
ramie 13 stopni, przylozony pomiedzy zamknietymi skrzydlami na gorze 15
stopni. W pokoju temperatura jest okolo 22 na zewnatrz kolo 0. Czy takie
temperatury przy ramie okiennej to normalka w przypadku takich okien?? Czy
moze te zalozone okna sa poprostu nic nie warte??

2. Data: 2005-11-22 22:09:00

Temat: Re: Okna plastikowe...czy taki objaw prawidlowy??
Od: "Jater" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma "ciągnąć" - to się mikrowentylacja nazywa i ma na celu zapewnienie
> napływu świeżego powietrza do pomieszczenia, które to następnie (to
> powietrze) po zużyciu (w taki czy inny sposób) zostaje "wydalone" przez
> pomieszczenie kanałami wentylacyjnymi. Jakby nie wiało, to po pierwszej
> zimie mógłbyś sobie pieczarkarnię na parapecie załóżyć.
>
> pozdr
> SALAMON

Hmm, przez trzydziesci lat uzywania drewnianych okien takiego efektu nie
mialem a z grzybem czy innymi problemami ani ja ani znajomi sie nie
spotkali. To chyba raczej makrowentylacja bo 13 stopni przy oknie to chyba
lekka przesada. Ciekawe ile bedzie jak na dworze spadnie do minus 15?? Cos
nie chce mi sie wierzyc ze tak ma byc.

3. Data: 2005-11-22 22:09:09

Od: "salamon" <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2005-11-22 22:24:29

Od: karol <k...@l...localdomain> szukaj wiadomości tego autora

Co ma do tego mikrowentylacja??? TO chyba kwestia okien ilu są komorowe?

--
Karol

5. Data: 2005-11-23 08:52:48

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Nov 2005 23:09:09 +0100
"salamon" <s...@b...poczta.fm> wrote:

> [...]
> przez pomieszczenie kanałami wentylacyjnymi. Jakby nie wiało, to po
> pierwszej zimie mógłbyś sobie pieczarkarnię na parapecie załóżyć.

wydaje mi sie, ze nie o mikrowentylacje chodzi
mikrowentylacja to albo rozszczelnienie okna (klamka na 3/4) albo na
wycieciu uszczelki z okna
mam wrazenie, ze Jater pisze o generalnie chlodzie przy oknie przy
oknach szczelnych
tez tak mam (wymienilem okna kilka dni temu) i mam wrazenie, ze na
starych drewnianych tak nie mialem. Po prostu w calym mieszkaniu jest
jakby chlodniej (mimo szczelnosci okien - duchocie. Oczywiscie
rozszczelniam jak wracam do domu, ale przy wychodzeniu sa szczelne).

Takze nie wiem, czy to normalne. Okna Rehau 3kom, szyby K=1,1

Sierp

6. Data: 2005-11-23 09:06:47

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...spamprecz.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jater" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
> termicznie. Okna sa zamkniete i niby jest ok ale od nich "ciagnie" nie sa
> jakies konkretne miejsca. Ciagnie jakby po calosci.

Cos mi to przypomina:

http://www.phys.uni.torun.pl/~fizmed/pokazy01/index.
html

MaW

7. Data: 2005-11-23 13:24:00

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...spamprecz.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz Wołek" <m...@l...spamprecz.pl> wrote in message

> "Jater" <j...@o...pl> wrote in message
> plastikowe.
>
> Cos mi to przypomina:
>
> http://www.phys.uni.torun.pl/~fizmed/pokazy01/index.
html

a dokladniej:
http://www.phys.uni.torun.pl/~fizmed/pokazy01/Cieplo
/cieplo.html

MaW

8. Data: 2005-11-23 15:40:48

Od: "Jater" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

html

> a dokladniej:
> http://www.phys.uni.torun.pl/~fizmed/pokazy01/Cieplo
/cieplo.html

> MaW

No tak, tylko tutaj ogolnie chodzi o szyby a u mnie szyby maja okolo 18
stopni a rama przy parapecie 13 wiec cos jest juz inaczej, no i po drugie
przy oknach drewanianych gdzie szyby maja podobna temperature tego efektu
nie mialem zwlaszcza w odniesieniu do ramy wiec to chyba nie tylko o to
chodzi...

9. Data: 2005-11-23 16:10:12

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przy oknach drewanianych gdzie szyby maja podobna temperature tego efektu
> nie mialem zwlaszcza w odniesieniu do ramy wiec to chyba nie tylko o to

Po prostu najbardziej przewodzącym ciepło elementem okna jest rama. W
przypadku okien drewnianych drewno ma całkiem niezły współczynnik
przewodzenia ciepła więc rama się tak nie wychładza. PCV jest fatalne pod
tym względem...

10. Data: 2005-11-23 19:46:36

Od: "dect" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam cos podobnego co opisuje JAMER ale tylko w jednym pokoju w drugim
okno jest porównywalnej wielkosci i tego nima.
Próbowałem dymkiem z kadzidełka należć nieszczelnosć i nic.
Podejrzewam ze szyba się rozszcelniła i straciła współczynnik K

kłódka mosiężna Gerda
Budowa garażu wolnostojącego
Czy ktoś używa pralki Bosh WOP 2051?
Dam odstępne za mieszkanie w Poznaniu