Okno jednocześnie otwarte i zasłonięte.

1. Data: 2007-05-03 16:07:02

Temat: Okno jednocześnie otwarte i zasłonięte.
Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam niedużą, ale zgrabną sypialnię 8 m2 (licząc bez szafy wnękowej)
urządzoną w takim stylu klasycznie angielskim, nawet przerysowanym. Okno
ma wymiary około 1,5 na 1,5 m z szerokim parapetem wystającym na 15 cm
od ściany. Niestety w odległości około 8 - 10 m dokładnie naprzeciwko
znajduje się okno do sypialni sąsiada.
Żeby uniknąć scen jak ze znanej piosenki Martyny Jakubowicz,
koniecznością jest bardzo porządne zasłanianie okna po zmroku, a przed
zgaszeniem światła na noc.
W tej chwili role zasłony pełni paskudna roleta po poprzednich
właścicielach zasłaniająca całe okno wraz z wnęką. Do tego na rurce
aluminiowej zamocowałam starą firankę. Okno daje się uchylić, ale nie
otworzyć przy zasłoniętej rolecie. Zimą jest to do zniesienia, ale latem
wygląda to tak, że czytam w łóżku w jasnym dusznym pokoju, a tuż przed
pójściem spać gaszę światło i po omacku podnoszę roletę i otwieram okno.

Chcę wymienić całe przystrojenie okna tak, żeby pasowało do reszty
sypialni - czyli najchętniej na klockową firankę + zasłonę z ciężkiego
żakardowego materiału + lambrekin. Na drewnianym karniszu. Na dzień będę
odsłaniać, na noc zasłaniać. Latem przeciągnę zasłonę między otwarte
skrzydła okien.
I tu pojawia się problem, ponieważ w sklepach dowiedziałam się, że
obecnie zasłony przestały pełnić funkcję zasłaniania okien. Instaluje
się je na stałe, razem z lambrekinem na jednym kołku karnisza. A okna
zasłania się roletami czy żaluzjami.
Nie podoba mi się to rozwiązanie, bo oprócz wysokich kosztów (płacę i za
żaluzje i za zasłony), nie rozwiązuje problemu otwarcia okna wieczorem.

Czy macie jakieś rozwiązania techniczne, które mi pomogą ? zwłaszcza
rozwiązanie dylematu okna otwartego i zasłoniętego przed sąsiadami
jednocześnie.

Magdalaena

2. Data: 2007-05-03 17:13:11

Temat: Re: Okno jednocześnie otwarte i zasłonięte.
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalaena napisał(a):

> [...]
>
> Czy macie jakieś rozwiązania techniczne, które mi pomogą ? zwłaszcza
> rozwiązanie dylematu okna otwartego i zasłoniętego przed sąsiadami

IMHO Twój pomysł też nie zadziała, jeśli zasłonisz okno ciężką zasłoną
to nie będzie miało dużego znaczenia czy jest otwarte czy zamknięte i
tak zasłona nie przepuści powietrza.

--
ZZ@private

3. Data: 2007-05-03 17:48:51

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalaena <m...@w...pl> writes:

> latem wygląda to tak, że czytam w łóżku w jasnym dusznym pokoju, a tuż
> przed pójściem spać gaszę światło i po omacku podnoszę roletę i
> otwieram okno.

Oczywiscie zrobisz jak zechcesz, ale czy jakby cie sasiad zobaczyl
podnoszaca rolete, to jakies nieszczescie by bylo? 8-)

> [...]
> żakardowego materiału + lambrekin. Na drewnianym karniszu. Na dzień
> będę odsłaniać, na noc zasłaniać. Latem przeciągnę zasłonę między

No i bardzo dobrze. Zrob tak. W czym problem?

No to nie rob tak.

MJ

4. Data: 2007-05-03 19:28:35

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalaena" <m...@w...pl> wrote in message

> [...]
> obecnie zasłony przestały pełnić funkcję zasłaniania okien. Instaluje
> się je na stałe, razem z lambrekinem na jednym kołku karnisza. A okna

Jak ja lubię takie nakazy: "się zasłania okna żaluzjami, się maluje oczy na
fioletowo, się nosi spódnice bombki... itp, itd"
Nie przejmuj się tymi "tryndami". Rób tak, jak Tobie wygodnie jak Ci do
pokoju pasuje. Z tego co piszesz, to chyba jednak zasłony są jedynym
rozwiązaniem, choć - fakt - będą blokowały także dostęp powietrza. Nie umiem
sobie za bardzo wyobrazić materiału, który będzie przepuszczał swobodnie
powietrze, a światła nie.
Anka
PS. A czy ten sąsiad rzeczywiście tak się nachalnie ciągle wgapia w Twoje
okno? Może przestań się nim przejmować i daj te zasłonki trochę lżejsze?

5. Data: 2007-05-03 19:46:14

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ napisał(a):

> IMHO Twój pomysł też nie zadziała, jeśli zasłonisz okno ciężką zasłoną
> to nie będzie miało dużego znaczenia czy jest otwarte czy zamknięte i
> tak zasłona nie przepuści powietrza.
U rodziców to działało. Tj. chłodniej było z otwartym oknem, w którym
wisiała zasłona

Magdalaena

6. Data: 2007-05-03 19:48:23

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> Oczywiscie zrobisz jak zechcesz, ale czy jakby cie sasiad zobaczyl
> podnoszaca rolete, to jakies nieszczescie by bylo? 8-)
Wstydzę się ;-)

> No i bardzo dobrze. Zrob tak. W czym problem?
Nie mam jak powiesić lambrekinu. Tradycyjny karnisz ma dwa drążki jeden
na firankę , a drugi na zasłonę. Okazuje się, że żeby mieć lambrekin
musze mieć na twardo rozsłonięte zasłony.

Magdalaena

7. Data: 2007-05-03 19:49:35

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):

> PS. A czy ten sąsiad rzeczywiście tak się nachalnie ciągle wgapia w Twoje
> okno? Może przestań się nim przejmować i daj te zasłonki trochę lżejsze?
Zasłony mają być ciężkie i żakardowe głównie dla efektu estetycznego. Co
by pasowały do mebli, tapety itp.

Magdalaena

8. Data: 2007-05-03 21:18:06

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalaena <m...@w...pl> writes:

> Nie mam jak powiesić lambrekinu. Tradycyjny karnisz ma dwa drążki
> jeden na firankę , a drugi na zasłonę. Okazuje się, że żeby mieć
> lambrekin musze mieć na twardo rozsłonięte zasłony.

Oj, co za problem dorobić trzeci drążek (albo pręt)...

MJ

9. Data: 2007-05-03 21:31:36

Od: Magda <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Maj, 21:49, Magdalaena <m...@w...pl> wrote:

> Zasłony mają być ciężkie i żakardowe głównie dla efektu estetycznego. Co
> by pasowały do mebli, tapety itp.

A czy chcesz mieć firanki? Bo jeśli nie, to na jednym drążku (tym od
strony okna) możesz zawiesić zasłony, a na drugim (od strony pokoju)
możesz dać lambrekin. Tyle tylko, że bez firanek w ciągu dnia efekt
będzie mało ciekawy, i zapewne niezbyt pasujący do Twojego wnętrza...
Hmm, chyba lambrekin odpada w takim razie, a pozostaje ciekawie uszyć
zasłony :)

Pozdrawiam,
Magda

10. Data: 2007-05-03 21:35:33

Od: Magda <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Maj, 23:18, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> Oj, co za problem dorobić trzeci drążek (albo pręt)...
>
> MJ

Też o tym pomyślałam :)

Magda

szafy wnekowe
Za mało miejsca na lodówkę?
Drenaz w poniemieckim domu - problem
lodówka do zabudowy
Stara podłoga drewniana na legarach zbutwiałych :-( do budowlanców i fachowców