Re: Okulary

From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Okulary
Date: Thu, 1 Aug 2013 01:36:58 +0200

"Jacek" 51f7ae5a$0$1258$6...@n...neostrada.pl

> Ja używam nakładek przeciwsłonecznych polaryzacyjnych na moje okulary, które też
noszę stale i codziennie.
> Nakładki polaryzacyjne powodują, że pięknie wygląda niebo i chmury, morze, jeziora
itp. W pewnych sytuacjach zmniejszają odblaski
> od szyb. Jest też pewien minus, bo ekrany telefonów komórkowych, GPS, wyświetlacze
w samochodzie, monitory i telewizory
> ciekłokrystaliczne mogą być przez taki polaryzator mocno przyciemnione. W moim
przypadku, jak przechylę (z okularami i założoną
> nakładką) głowę w lewo o jakieś 45 stopni, to ekran robi się całkiem czarny.
> Ja bym w ciemno nie kupował - niech dadzą jakieś szkło z polaryzacją na próbę,
choćby zerówkę, to sobie sprawdzisz, jak to działa.
> Ja nakładki mogę w każdej chwili zdjąć, a tu mowa o okularach na stałe.

IMO te okulary gaszą część odbić od samochodów i są tak ustawione, że
gaszą połowę z każdej strony. Innego zastosowania nie widzę, bo nawet
nie wiem, czy lepiej, gdy jezdnia jest wyraźna, czy niewyraźna -- i tak
nic na niej ciekawego nie ma. :) ,,Pół'' dnia patrzyłem na świat przez
kołowy polaryzator -- zapewne ten w okularach nie jest kołowy, ale IMO
to nie ma znaczenia. I u optyka popatrzyłem na świat przez psłoneczne
okulary polaryzacyjne. Jak dla mnie -- bajer bez znaczenia.

Natomiast antyrefleksy IMO muszą być po obu stronach soczewki, aby
gasiły to, co pada na soczewkę zza moich pleców i to, co stamtąd
pada na nią, ale wchodzi w nią i odbija się od przedniej granicy.

|s| /
|z|/ O
|k|\ K
|ł| \ O
|o|

|s| /
|z|/ O
|/| K
|\| O
|o|\

Dobrze myślę, czy źle?

Barwienie i fotochrom -- imo to nie ma sensu, gdy oczy mają zdrowe źrenice.

Plastyki mogą być asferyczne (bez aberracji sferycznej) ale
IMO to zbyt młoda ,,technologia i być może napotkam na jakieś
niepojęte problemy... IMO sprawdzone metody są lepsze niż
nowatorskie, gdy nie ma miejsca na naprawę błędów.

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'