Okulary

1. Data: 2013-07-29 21:24:28

Temat: Okulary
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

Po 5 latach ;) stała się tragedia :) -- spadł talerzyk i zrzucił
na podłogę okulary, te zaś uszkodziły się. lekko.. ...co zachęciło ;)
mnie do wymiany okularów na nowe. Tedy mam pytanie:

-- czy polaryzatory mają sens i czy nie są zbyt ekstrawaganckie?

Mam na oku te szkła:

SOLA 1,50 POLARYZACYJNE

n: 1,502
Liczba Abbego: 62,3
Gęstość: 1,32 g/cm3
filtr polaryzacyjny nakładany wewnętrznie, wtryskowo do środka
soczewki (można stosować do każdego rodzaju opraw)
niełamliwa i odporna na pęknięcie dzięki zastosowaniu Polikarbonu
całkowita ochrona przed promieniowaniem UV
doskonałe określenie kolorów
likwidacja odblasków powstałych w wyniku odbicia światła od płaskiej
powierzchni: śniegu, wody, piasku, nasłonecznionego asfaltu
powłoka antyrefleksyjna nakładana jest wyłącznie na powierzchnię wewnętrzną szkła

http://www.zeiss.pl/C1256D2E004D3EC2/Contents-Frame/
95F5FA89FB0C0E42C1256D2F002A36EA

Noszę okulary na co dzień, niemal bez przerwy, o ile coś widzę -- czasami ;)
widzę zbyt słabo, więc nie zakładam. ;)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

2. Data: 2013-07-30 12:15:22

Temat: Re: Okulary
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> -- czy polaryzatory mają sens i czy nie są zbyt ekstrawaganckie?
Ja używam nakładek przeciwsłonecznych polaryzacyjnych na moje okulary,
które też noszę stale i codziennie.
Nakładki polaryzacyjne powodują, że pięknie wygląda niebo i chmury,
morze, jeziora itp. W pewnych sytuacjach zmniejszają odblaski od szyb.
Jest też pewien minus, bo ekrany telefonów komórkowych, GPS,
wyświetlacze w samochodzie, monitory i telewizory ciekłokrystaliczne
mogą być przez taki polaryzator mocno przyciemnione. W moim przypadku,
jak przechylę (z okularami i założoną nakładką) głowę w lewo o jakieś 45
stopni, to ekran robi się całkiem czarny.
Ja bym w ciemno nie kupował - niech dadzą jakieś szkło z polaryzacją na
próbę, choćby zerówkę, to sobie sprawdzisz, jak to działa.
Ja nakładki mogę w każdej chwili zdjąć, a tu mowa o okularach na stałe.
Jacek

3. Data: 2013-07-30 13:43:09

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" 51f7ae5a$0$1258$6...@n...neostrada.pl

> [...]
choćby zerówkę, to sobie sprawdzisz, jak to działa.
> Ja nakładki mogę w każdej chwili zdjąć, a tu mowa o okularach na stałe.

Dzięki za odp. Obiektywowe filtry polaryzacyjne mam, ale być może filtry
w okularach niezupełnie przypominają zwyczajne filtry, dlatego wolę
zasięgnąć języka.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

4. Data: 2013-07-30 15:00:13

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja, stary okularnik, uważam, że nie warto, ale nie testowałam.
Wydaje się , stosując podstawowe prawa fizyki, że ilość światła wpadająca do
oka pszez soczewkę spolaryzowaną, jest istotnie mniejsza niż pszez zwykłą.
A światło jest bardzo ważne dla oczu. By oczy były zdrowe światła ma być
wiele, dużo, i jeszcze więcej.
Niekture wady i horoby oczu wymagają wiele światła,
i lekarstwem na nie są ćwiczenia polegające na
patszeniu się w żaruwkę albo w niebo.
Dlatego ograniczanie iości światła wpadającego do oczu jest szkodliwe,
i nie należy tego czynić.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

5. Data: 2013-07-30 19:12:18

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" 51f7d502$0$1256$6...@n...neostrada.pl

> [...]
dużo, i jeszcze więcej.
> Niekture wady i horoby oczu wymagają wiele światła,
> i lekarstwem na nie są ćwiczenia polegające na

A jakie to choroby lub wady?

> Dlatego ograniczanie iości światła wpadającego do oczu jest szkodliwe,
> i nie należy tego czynić.

IMO odwrotnie -- brak światła jest zbawienny dla oczu, dlatego
w czasie snu zamykamy oczy i zwykle śpimy w czasie, gdy jest
ciemno. Natomiast mała ilość światła wymusza otworzenie źrenic,
co pogarsza ostrość widzenia.

A może jest ktoś, kto ma takie szkła?...

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2013-07-31 19:02:12

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie to choroby lub wady?
Większość. Wszystkie typowe, może poza urazmi.

> IMO odwrotnie -- brak światła jest zbawienny dla oczu,
Całkowita ciemność, na niedługo , jako ćwiczenie - tak (np 20min) .
Nic poza tym.
Nie bez powodu są specjalne normy na oświetlenie przy stanowisku pracy.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

7. Data: 2013-07-31 21:51:54

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" 51f95f39$0$1267$6...@n...neostrada.pl

> Większość. Wszystkie typowe, może poza urazmi.

Wymień choć jedną. Dalekowzroczność leczymy w ten
sposób? ;) A może zeza? Może zaćmę? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=LiO5WUXca1w

należy tego czynić.

> Całkowita ciemność, na niedługo , jako ćwiczenie - tak (np 20min) .
> Nic poza tym.

Śpisz przy włączonych reflektorach bijących po oczach tysiącami lumenów? :)

http://www.groupon.pl/oferty/warszawa/DUON-Marketing
-and-Trading-SA-NIP-781-186-16-10/24269249

> Nie bez powodu są specjalne normy na oświetlenie przy stanowisku pracy.

Gdy światła jest mało -- rozszerzają się źrenice, co
pogarsza ostrość widzenia, gdyż obraz tworzony jest
większą częścią soczewki.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

8. Data: 2013-07-31 23:36:58

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

choćby zerówkę, to sobie sprawdzisz, jak to działa.
> Ja nakładki mogę w każdej chwili zdjąć, a tu mowa o okularach na stałe.

IMO te okulary gaszą część odbić od samochodów i są tak ustawione, że
gaszą połowę z każdej strony. Innego zastosowania nie widzę, bo nawet
nie wiem, czy lepiej, gdy jezdnia jest wyraźna, czy niewyraźna -- i tak
nic na niej ciekawego nie ma. :) ,,Pół'' dnia patrzyłem na świat przez
kołowy polaryzator -- zapewne ten w okularach nie jest kołowy, ale IMO
to nie ma znaczenia. I u optyka popatrzyłem na świat przez psłoneczne
okulary polaryzacyjne. Jak dla mnie -- bajer bez znaczenia.

Natomiast antyrefleksy IMO muszą być po obu stronach soczewki, aby
gasiły to, co pada na soczewkę zza moich pleców i to, co stamtąd
pada na nią, ale wchodzi w nią i odbija się od przedniej granicy.

|s| /
|z|/ O
|k|\ K
|ł| \ O
|o|

|s| /
|z|/ O
|/| K
|\| O
|o|\

Dobrze myślę, czy źle?

Barwienie i fotochrom -- imo to nie ma sensu, gdy oczy mają zdrowe źrenice.

Plastyki mogą być asferyczne (bez aberracji sferycznej) ale
IMO to zbyt młoda ,,technologia i być może napotkam na jakieś
niepojęte problemy... IMO sprawdzone metody są lepsze niż
nowatorskie, gdy nie ma miejsca na naprawę błędów.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

9. Data: 2013-08-01 07:57:45

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu macie stronę polecaną przez okulistów do samodzielnych ćwiczeń oczu.
Szczególnie pomocne przy wadach typu zez, czy niedomoga konwergencji.
http://www.jogaoczu.pl/welcome.php
Można się sporo dowiedzieć.
Jacek

10. Data: 2013-08-01 16:11:14

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wymień choć jedną. Dalekowzroczność leczymy w ten
> sposób? ;)
Tak , dobre oświetlenie jest nbardzo ważne pszy takiej wadzie.

> A może zeza?
Pewne pszyczyny zeza, np. związane z urazem muzgu mogą być leczone w ten
sposub.
Zwykły medyk, nie szaman, może zalecić patszenie w żaruwkę.

>Może zaćmę? ;)
Też, ale to może mieć związane z odżywianiem i wodą, podobno niekture wody
sa bardzo kożystne.

--
Nie jestem medykiem. (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Jaki aparat słuchowy
Zip sprawdzajcie
obrzęk limfatyczny
Czy papierosy slim troche mniej szkodzą na zęby?
tańsze leki na receptę