obrzęk limfatyczny

1. Data: 2013-07-11 20:12:50

Temat: obrzęk limfatyczny
Od: Majka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś wie coś na temat obrzęku limfatycznego, bo moja znajoma od
niedawna ma potężny obrzęk nóg /żadne buty nie wchodzą na nogi/ ponoć
jest to taki właśnie obrzęk i lekarze mówią, że tego nie wyleczy się i
nie leczą. Nie jest to od urodzenia, więc jest jakaś przyczyna jego
powstania i chyba należałoby tej przyczyny poszukać, by ją wyeliminować
i może obrzęk by się cofnął.
Co o tym myślicie?
Pozdrawiam Majka

2. Data: 2013-07-12 06:48:02

Temat: Re: obrzęk limfatyczny
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leczy się, zależy od stanu, bywa w mniejszym stopniu odwracale i poważnym
stanie nieodwracalne, gdy są zakszepy.
Nogi do gury, są jakieś ćwiczenia dla stup, ale nie wiem czy w tym stanie.
Są jakieś maści, a wogule to jest od temperatury , więc należy zapobiegać
siedząc w zimniejszym pomieszczeniu. Są też lekarstwa doustne, i zioła ,
głuwnie moczopędne i wzmacniające naczynia krwionośne (skszyp, ruta i inne),
ze zwykłej diety dużo cytrusy i np. sok pomarańczowy. Być może ograniczenie
holesterolu pomoże (mniej wiepszowiny).

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2013-07-13 17:18:36

Od: hexenmilch <h...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 11 lipca 2013 22:12:50 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
> [...]
>
> nie leczą. Nie jest to od urodzenia, więc jest jakaś przyczyna jego
>
> powstania i chyba należałoby tej przyczyny poszukać, by ją wyeliminować

Główną przyczyna obrzęku limfatycznego jest nowotwór a raczej jego przerzuty do
okolicznych węzłów chłonnych. Powoduje to upośledzony odpływ limfy z kończyny w
wyniku czego dochodzi do obrzęku. Rzadszą przyczynę stanowi słoniowacizna, tropikalna
choroba powodowana przez W. bancrofti. Istnieją masaże poprawiające odpływ lifmy z
danego obszaru ciała. Pragnę zaznaczyć, że obrzęk pochodzenia sercowego, w przebiegu
niewydolności nerek czy wątroby posiada zupełnie inny patomechanizm aniżeli obrzęk
limfatyczny (w nawiązaniu do wypowiedzi Szanownej Stokrotki).

Z poważaniem

4. Data: 2013-07-13 18:33:36

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Główną przyczyna obrzęku limfatycznego jest nowotwór a raczej jego
>przerzuty do >okolicznych węzłów chłonnych.

Nowotworu się nie leczy?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

5. Data: 2013-07-14 13:12:53

Od: Majka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-13 20:33, Stokrotka pisze:

> Nowotworu się nie leczy?

Nowotwór wykluczony, przeprowadzone badania pod tym kątem .

Czy papierosy slim troche mniej szkodzą na zęby?
tańsze leki na receptę
Czekoladki a czkawka
Co oznacza skró Rb w badaniu EEG?
Re: Paznokcie problem