tańsze leki na receptę

1. Data: 2013-07-05 15:36:24

Temat: tańsze leki na receptę
Od: Majka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Często słyszę lub czytam, że można w aptece zapytać o tańsze leki od
tych przepisanych na receptę i nie rozumie tego dla czego lekarze
wypisują droższe leki jeśli są tańsze. Dzisiaj właśnie mnie zapytano w
aptece, czy nie chcę tańszego leku i nie wiedziałam co powiedzieć. Pani
widząc moje wahanie dodała, że skład jest taki sam tylko nazwa inna no i
cena mniejsza.
Dla mnie ta cała sytuacja wydaje się jakaś podejrzana, bo dla czego
lekarz wypisuje droższe, a w aptece opłaci im się sprzedać tańsze?
Co na to drodzy forumowicze?

2. Data: 2013-07-05 16:09:14

Temat: Re: tańsze leki na receptę
Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla mnie ta cała sytuacja wydaje się jakaś podejrzana, bo dla czego lekarz
> wypisuje droższe, a w aptece opłaci im się sprzedać tańsze?
> Co na to drodzy forumowicze?
Bywają leki firmowe, z którymi od lat nie było problemów. Polskie leki mają
dobrą opinię, a może miały zanim zakłady nie poległy w "prywatyzacji". Ale
od niektórych zagranicznych chory może dostać wstrząsu lub innej
przypadłości. Lek wymieszany w odpowiednim urządzeniu będzie pewniejszy od
takiego wyieszanego w koszu łopatką. Poza tym do głównego składnika dodaje
się całe otoczenie, które może być lepsze lub jeszcze lepsze. Ale ryzyko na
tańszym leku wydaje się być niewielkie.

3. Data: 2013-07-10 11:52:16

Od: Lebowski <lebowski@******.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-05 17:36, Majka pisze:
> [...]
> Dla mnie ta cała sytuacja wydaje się jakaś podejrzana, bo dla czego
> lekarz wypisuje droższe, a w aptece opłaci im się sprzedać tańsze?

Leki tzw. "oryginalne" przechodzą dość żmudne i kosztowne badania
kliniczne, które optymalizują ich skład i technologię produkcji, czyli
najczęściej są droższe od zamienników, które takich badań nie przechodzą.
Natomiast zamienniki są potem robione przez różnych cwaniaków na
podstawie leków oryginalnych, których skład musi być ujawniany i
substancja czynna jest zwykle ta sama, ale wypełniacze i technologia
produkcji może być już dowolna - raczej tańsza niż droższa.
W efekcie może wydawać się komuś, że bierze to samo za mniejsze
pieniądze, a w rzeczywistości skuteczność takiego zamiennika może być
znacznie obniżona i skutki uboczne zwiększone, choć i tak już raczej
nikt nigdy tego nie przebada.

4. Data: 2013-07-10 20:54:03

Od: Izunia <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-10 13:52, Lebowski pisze:

> [...]
> pieniądze, a w rzeczywistości skuteczność takiego zamiennika może być
> znacznie obniżona i skutki uboczne zwiększone, choć i tak już raczej

to skoro raczej nikt tego nie bada, to oświeć
nas kto tobie takich bądź co bądź tajnych
i niezbyt chlubnych informacji udziela?

Czekoladki a czkawka
Co oznacza skró Rb w badaniu EEG?
Re: Paznokcie problem