Okulary do komputera

1. Data: 2001-08-21 09:18:20

Temat: Okulary do komputera
Od: "byziu" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatno dosyc duzo siedze przy komputerze. Slyszalem, ze mozna sobie
wyrobic okulary aby wzrok przy patrzeniu na monitor sie az tak bardzo nie
meczyl. Czy ktos z grupowiczow ma doswiadczenia z takimi okularami. Czy
rzeczywiscie pomagaja. Jakie sa szkla w takich okularach.

Pozdrawiam
Krzysztof L.
b...@w...pl

2. Data: 2001-08-21 11:44:51

Temat: Re: Okulary do komputera
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Aug 2001, byziu wrote:

> rzeczywiscie pomagaja. Jakie sa szkla w takich okularach.

tak, wlasnie w takich siedze - trzeba zrobic sobie
fotochromy z powloka anty-refleksowa (zamowic takie
u optyka). Potem delikatnie sie z nimi obchodzic aby
nie zedrzec powloki. Dobry optyk bedzie wiedzial jak
je zrobic, niestety dosc drogie ja placilem 250zl

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-08-21 13:08:38

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> [...]
> nie zedrzec powloki. Dobry optyk bedzie wiedzial jak
> je zrobic, niestety dosc drogie ja placilem 250zl

na swiecie ludzie nie uzywaja okularow do komputera
jak slaby masz wzrok ?

4. Data: 2001-08-21 14:00:15

Od: "Justyna" <n...@e...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie zedrzec powloki. Dobry optyk bedzie wiedzial jak
> je zrobic, niestety dosc drogie ja placilem 250zl

Wlasnie, a jak je czyscic? Moje zawsze mi sie wydaja przybrudzone :]

pozdr,
Justyna

5. Data: 2001-08-21 14:52:11

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"byziu" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
>meczyl. Czy ktos z grupowiczow ma doswiadczenia z takimi okularami. Czy
>rzeczywiscie pomagaja. Jakie sa szkla w takich okularach.

eee tam, okulary. trzeba kupic dobry monitor, na zly zadne okulary nie
pomoga. przede wszystkim nie moze mrugac, odswiezanie przynajmniej
80Hz. oswietlenie dodatkowe boczne zarowkowe, nie jarzeniowe

6. Data: 2001-08-21 16:19:48

Od: "byziu" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak slaby masz wzrok ?

Wzrok mam b.dobry. Okularow nie nosze.

7. Data: 2001-08-22 06:10:18

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Aug 2001, Jacek wrote:

> na swiecie ludzie nie uzywaja okularow do komputera
> jak slaby masz wzrok ?

wzrok mam idealny.Moi koledzy informatycy z Uniwersytetu uzywaja,
poza tym przede wszystkim ja widze roznice - wzrok sie mniej
meczy. Normalnie nie musze i nigdy nie musialem uzywac zadnych
szkiel korekcyjnych.

P.
----

8. Data: 2001-08-22 06:12:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Aug 2001, Justyna wrote:

> Wlasnie, a jak je czyscic? Moje zawsze mi sie wydaja przybrudzone :]

zgadza sie, ale tak ma byc, czysc lekko wilgotna flanela i nie
za czesto. Powloka antyrefleksowa wlasnie daje taki troche
efekt jakby przybrudzenia

P.
----

9. Data: 2001-08-22 09:05:54

Od: "ZZ" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Okulary z powłoką antyrefleksyjną polecono mi u optyka kupić szmatkę z
mikrofazy. Jest super. Czyści bardzo skutecznie. Polecam

MM

10. Data: 2001-08-26 08:40:58

Od: "M@ga" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram!
Jezeli chodzi o ochrone wzroku, najwiecej mozna zrobic sprzetowo, tzn.
inwestujac w dobra karte graficzna i monitor.
Osobna kwestia zostaje sam negatywny wplyw lampy kineskopowej na caly
organizm uzytkownika.

--
Pozdrawiam!

M@ga