Olej w grzejnikach

1. Data: 2010-11-09 13:29:39

Temat: Olej w grzejnikach
Od: Jacek <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem, ze zwykle grzejniki mozna zalac olejem, ktory wolniej oddaje
cieplo niz woda. Czy ktos o tym slyszal?
Czy tu musi to byc jakas specjalna instalacja? Czy warto się w coś
takiego bawic?

2. Data: 2010-11-09 13:59:25

Temat: Re: Olej w grzejnikach
Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> cieplo niz woda. Czy ktos o tym slyszal?
> Czy tu musi to byc jakas specjalna instalacja? Czy warto się w coś takiego

Nie radzę. Z następujących powodów:

1) Olej może być łatwopalny. W przypadku najmniejszej nieszczelności w
instalacji w pobliżu pieca możesz mieć pożar.
2) W instalacji możesz mieć elementy gumowe (np membrana na zbiorniku
wyrównawczym). Te elementy gumowe mogą być nie odporne na kontakt z olejem.
3) Wszelkie odpowietrzacze na instalacji skonstruowane są na współpracę z
wodą - mogą źle działać w oleju
4) Jak sam piszesz olej słabo oddaje ciepło - czy zależy Ci na tym aby
czynnik grzewczy źle oddawał ciepło do wnętrza pomieszczenia?
5) W przypadku potrzeby opróźnienia instalacji (np duży przegląd, wymiana
filtrów, wymiana grzejników) pojawi się problem eklologiczny - gdzie spuścić
olej z instalacji.
6) Olej w trakcie podgrzewania może wydzielać frakcje lotne ktore bedą
wydostawały się przez odpowietrzacze - czy chcesz to wdychać?
7) Najprawdopodobniej producent pieca opisuje jakie powinno być medium
grzewcze - trzymaj się instrukcji pieca i instalacji i nie kombinuj.

3. Data: 2010-11-09 14:07:01

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i drogie jak sq... (no chyba, że używana frytura ;))
Ale są tacy co zalewają Borygo.
Szczególnie, jak nie grzeją non-stop (jakieś domki za mistem itp.).
Tylko nadal drogo.
No i jakby się lokalesi dowiedzieli ;-))

4. Data: 2010-11-09 16:57:20

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> S&#197;&#8218;ysza&#197;&#8218;em, ze zwykle grzejniki mozna zalac olejem, ktory
wolniej oddaje
> cieplo niz woda. Czy ktos o tym slyszal?
> Czy tu musi to byc jakas specjalna instalacja? Czy warto siÄ&#8482; w
co&#197;&#8250;
> takiego bawic?
To byli źli ludzie co mówili że olej wolniej oddaje ciepło. Woda ma najwyższe
ciepło właściwe z istniejących substancji. Przy oleju dwa razy szybciej
osiągniesz wymaganą temperaturę niż przy wodzie. Ale i dwa razy szybciej
wystygnie niż woda. Amen

5. Data: 2010-11-09 20:05:34

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 7) Najprawdopodobniej producent pieca opisuje jakie powinno być medium
> grzewcze - trzymaj się instrukcji pieca i instalacji i nie kombinuj.

Pkty 1,2,6 mozna pominąć.Olej transformatorowy.
Pkt. 5 do baniaka uprzednio przygotowanego i po przefiltrowaniu zalać znowu.
Reszta do dyskusji.

6. Data: 2010-11-09 20:15:53

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rentier wrote:

> Pkty 1,2,6 mozna pominąć.Olej transformatorowy.
> Pkt. 5 do baniaka uprzednio przygotowanego i po przefiltrowaniu zalać
> znowu. Reszta do dyskusji.

dolicz jednak sporo grubsze rury możliwe że większe o dymensję zawory oraz
większą pompę.

7. Data: 2010-11-11 22:39:44

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-09 15:07, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> Szczególnie, jak nie grzeją non-stop (jakieś domki za mistem itp.).
> Tylko nadal drogo.
> No i jakby się lokalesi dowiedzieli ;-))

Borygo, to mieszanina alkoholu, a nie oleju :P

8. Data: 2010-11-12 06:50:00

Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale są tacy co zalewają Borygo.
>
> Borygo, to mieszanina alkoholu, a nie oleju :P

A precyzyjniej glikolu etylenowego z wodą - to najprostrzy (najtańszy)
sposób "zrobienia" sobie borygo.

Pozdrawiam emarcin

9. Data: 2010-11-14 12:21:14

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Twoich okolicach lokalesi piją olej?

-----

10. Data: 2010-11-21 19:26:57

Od: "jasiek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A precyzyjniej glikolu etylenowego z wodą - to najprostrzy (najtańszy)
> sposób "zrobienia" sobie borygo.
>
> Pozdrawiam emarcin
Pozwole się podpiąć i zapytać, a gdyby zalać instalację samym glikolem? to
byłoby lepiej niż wodą czy goorzej, oczywiście chodzi mi czy lepiej o
prędkość nagrzewania i "oddawania" ciepła, a może zamiast czystym glikolem
to jakimś wysoko procentowym (powiedzmy 50%) z wodą?

pozdrawiam

jasiek

Samsung LCD 32' LE32C652 - oferta ING, opinie o produkcie
Mały dom, tańszy od kawalerki
Kuchnia do zabudowy
Why are there so many avandia lawsuit claims?
meszka w mieszkaniu