Olej w grzejnikach

11. Data: 2010-11-21 20:22:32

Temat: Re: Olej w grzejnikach
Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <m...@s...pl> wrote:
> Słyszałem, ze zwykle grzejniki mozna zalac olejem, ktory wolniej oddaje
> cieplo niz woda. Czy ktos o tym slyszal?
> Czy tu musi to byc jakas specjalna instalacja? Czy warto się w coś takiego
> bawic?

Też o tym słyszałem, z tym że to było... 20 lat temu, gdy powszechne były
instalacje grawitacyjne.
Wówczas po napaleniu w kotle, ciepło w domu robiło się po dobrych kilku
godzinach, bo woda dość wolno rozprowadzała ciepło po instalacji. Słyszałem,
że jeśli ktoś miał dostęp do dużych ilości oleju transformatorowego, zalewał
instalację właśnie nim. Po rozpaleniu kotła, grzejniki robiły się
błyskawicznie gorące.

--
Bartek

12. Data: 2010-11-21 21:58:34

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozwole si&#234; podpi&#177;&#230; i zapyta&#230;, a gdyby zala&#230;
instalacj&#234; samym glikolem?  to
> by&#179;oby lepiej ni&#191; wod&#177; czy goorzej, oczywi&#182;cie chodzi mi czy
lepiej o
> pr&#234;dko&#182;&#230; nagrzewania i "oddawania" ciep&#179;a, a mo&#191;e zamiast
czystym glikolem
> to jakim&#182; wysoko procentowym (powiedzmy 50%) z wod&#177;?
>
> pozdrawiam
>
> jasiek

A nie możesz sobie w googlach sprawdzić jake glikol ma ciepło właściwe. Przy
okazji znajdziesz sobie tabelkę jak się zmienia temperatura zamarzania w
zależności od stężenia w wodzie.

13. Data: 2010-11-22 09:21:24

Od: "jasiek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A nie możesz sobie w googlach sprawdzić jake glikol ma ciepło właściwe.
> Przy
> okazji znajdziesz sobie tabelkę jak się zmienia temperatura zamarzania w
> zależności od stężenia w wodzie.

Pewnie, że mogę sprawdzić (zresztą karta charakterystyki producenta i tak
jest lepsza), ale nie chodzi mi o ciepło właściwe i temperaturę zamarzania,
tylko czy może ktoś wie jak czysty glikol sprawowałby się w instalacji c.o.,
czy nie ma jakiegoś skutku ubocznego dla instalacji wykonanej ze stali i
żeliwa, oraz dla pieca, pompki etc. Chciałbym poprostu dowiedzieć się jak to
wygląda praktycznie, a nie tabelarycznie. Może akurat ktoś robił coś takiego
w domu, w warunkach laboratoryjnych już to sprawdzałem, ale to nie to samo
co warunki "polowe"

pozdrawiam

jasiek

14. Data: 2010-11-22 15:24:47

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jasiek" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> Może akurat ktoś robił coś takiego w domu, w warunkach laboratoryjnych już
> to sprawdzałem, ale to nie to samo co warunki "polowe"

Kolego, glikol stosujesz tam gdzie jest ryzyko zamarzania. Na przykład
instalacja solarna lub układ chłodzenia w samochodzie. Wydaje mi się, że w
twojej instalacji CO nie ma ryzyka zamarzania (o ile masz sprawny piec). Tak
więc w instalacji CO zawsze najlepszym czynnikiem przenoszenia bedzie woda.
Jesli wodę zamienisz na glikol to instalacja CO bedzie miała około 15%
mniejszą sprawność w przenoszeniu ciepła w porównaniu do wody.

15. Data: 2010-11-22 15:45:35

Od: "jasiek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> woda. Jesli wodę zamienisz na glikol to instalacja CO bedzie miała około
> 15% mniejszą sprawność w przenoszeniu ciepła w porównaniu do wody.
Bardzo dizękuję za odpowiedź. Właśnie o taką informację mi chodziło. Krótko
i na temat.

pozdrawiam

jasiek

16. Data: 2010-11-22 19:51:12

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo diz&#234;kuj&#234; za odpowied&#188;. W&#179;a&#182;nie o tak&#177;
informacj&#234; mi chodzi&#179;o. Krótko
> i na temat.
>
> pozdrawiam
>
> jasiek

Pospieszyłeś się z podziękowaniami. Chyba że lubisz dziękować jak ktoś Ci nawija
makaron na uszy. Te 15% to nieprawda bo niby skąd by się miało wziąć jak ciepło
właściwe glikolu jest prawie o połowę niższe niż wody. I nie opowiadaj o tym
nikomu. Jeszcze trafisz na takiego co się trochę zna i Cie wyśmieje. Samego
glikolu nie stosuje się gdzie jest ryzyko zamarznięcia. Na przykład w
samochodach. Glikol zamarza przy -11 stopniach. Ale zmieszany w odpowiednim
stosunku z wodą -35. Za to będzie doskonałym nośnikiem ciepła w instalacjach
pracujących w temperaturach wyższych niż 100 stopni. Ma temperaturę wrzenie ok
200 stopni.

17. Data: 2010-11-22 20:15:02

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> instalacjach
> pracujących w temperaturach wyższych niż 100 stopni. Ma temperaturę

Czyli wnioskujesz aby CO zalewać roztworem Glikolu? Znasz instalacje CO
które pracują powyżej 100 stopni C? Nie mieszaj człowiekowi w głowie bo
zaleje sobie instalację glikolem na podstawie Twoich rad.

18. Data: 2010-11-22 23:35:19

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzi&#234;kowa&#230; jak kto&#182; Ci

> Czyli wnioskujesz aby CO zalewa&#230; roztworem Glikolu? Znasz instalacje CO
> które pracuj&#177; powy&#191;ej 100 stopni C? Nie mieszaj cz&#179;owiekowi w
g&#179;owie bo
> zaleje sobie instalacj&#234; glikolem na podstawie Twoich rad.

Był u mnie dzisiaj czarownik. Moglem mieć dwa życzenia z których spełni jedno.
Chciałem żeby na Świecie był pokój. Pokręcił głową i poprosił o coś
łatwiejszego. Wypaliłem że chcę żeby jeden taki Mirek z niusów zaczął w końcu
używać głowy. Powiedział że zrobi jednak pokój na Ziemi.

Samsung LCD 32' LE32C652 - oferta ING, opinie o produkcie
Mały dom, tańszy od kawalerki
Kuchnia do zabudowy
Why are there so many avandia lawsuit claims?
meszka w mieszkaniu