Olejowac czy polakierowac

1. Data: 2006-03-01 16:22:10

Temat: Olejowac czy polakierowac
Od: "msz" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Przeszukalem archiwum i jakos nie znalazlem nowych watkow na ten temat,
a opinii tylu ilu parkieciarzy. Jedni mowia, ze to jedyna sluszna
metoda a inni stanowczo odradzaja jako bardzo klopotliwe w uzytkowaniu.
Czy ktos z was ma olejowana podloge i jak to sie sprawuje w
uzytkowaniu? czy zostaja slady od wody, od czegos co sie wyleje? czy
faktycznie co pol roku trzebe olejowac? czy sa to tylko drobne naprawy
szmatka?
Zamierzam polozyc ok 70m2 parkietu/desek wiec powierzchnia bedzie spora
i nie chcial bym spedzac nad jej konserwacja zbyt wiele czasu. A z
drugie strony efekt wizualny jaki daje olejowanie jest dla mnie po
prostu super.

2. Data: 2006-03-02 15:56:26

Temat: Re: Olejowac czy polakierowac
Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "msz" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
s.com...

> [...]
> uzytkowaniu? czy zostaja slady od wody, od czegos co sie wyleje? czy
> faktycznie co pol roku trzebe olejowac? czy sa to tylko drobne naprawy

Po raz drugi mam olejowana podloge i w zyciu bym jej nie wymienila na
lakierowana.Sprawuje sie super.A, mam 2 dzieci, 2 koty i doga
niemieckiego;-)Slady zostaja,ale jak przetrzesz ja specjalnym mydlem do
myci a takich podlóg, to znikaja.Po roku mozna odswiezyc, ale moja miala
3 lata i jakos nie moglam sie do tego zabrac.Nadal wygladala bardzo
dobrze. IMO, jej ogromna zaleta jest, ze pieknie sie starzeje.Po
olejowaniu, znowu wyglada jak nowa.A, mam akacje

Gosia

3. Data: 2006-03-02 17:28:03

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

A czy mozna olejowac podloge juz powleczona lakierem - po
wycyklinowaniu jej oczywiscie ? Spodobal mi sie Wasz entuzjazm .

4. Data: 2006-03-02 19:41:55

Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <i...@w...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...

>A czy mozna olejowac podloge juz powleczona lakierem - po
> wycyklinowaniu jej oczywiscie ? Spodobal mi sie Wasz entuzjazm .

Niestety, nie

5. Data: 2006-03-02 22:58:49

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci

> Uzytkownik <i...@w...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...

> Niestety, nie

ejze - z tego co wiem, nie mozna w druga strone, ale lakierowana po
wycyklinowaniu jak najbardziej - tak zeznawal mój parkieciarz i tak robilo
juz pare zaprzyjaznionych osób. oczywiscie musi to byc porzadne
cyklinowanie, coby lakier zedrzec porzadnie...

JG

6. Data: 2006-03-03 06:43:41

Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> napisał w
wiadomości news:du7tc7$d9k$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> juz pare zaprzyjaznionych osób. oczywiscie musi to byc porzadne
> cyklinowanie, coby lakier zedrzec porzadnie...

Zadałam, to pytanie w trakcie olejowania.Odpowiedzieli mi, ze nie
mozna.Deski chłona olej, nakłada sie conajmniej 2 warstwy, az drewno sie
"napije"z taka sama opinia sie spotkałam na forum muratora.Pewnie, ze
mozna, tylko pytanie czy wtedy bedzie miało takie samo łasciwosci jak te
olejowane od poczatku

7. Data: 2006-03-03 09:18:15

Od: "msz" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A wiesz moze w jakiej technolgii ci to olejowali (na zimno, cieplo) i
jakim rodzajem oleju.

8. Data: 2006-03-03 12:07:21

Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "msz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

>A wiesz moze w jakiej technolgii ci to olejowali (na zimno, cieplo) i
> jakim rodzajem oleju.
Dzisiaj zapytam.Chyba na zimno, ale nie jestem pewna.

9. Data: 2006-03-03 21:39:13

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mozna.Deski chłona olej, nakłada sie conajmniej 2 warstwy, az drewno sie
> "napije"z taka sama opinia sie spotkałam na forum muratora.

No więc własnie, dlatego nie można po olejowaniu lakierować. Za to lakier
jest praktycznie na powierzchni - więc po porządnym zcyklinowaniu drewno
jest "surowe" i podlega obróbce takiej samej jak na poczatku ;))

JG

gdzie gniazdka
plamy te starej stearyny
Stare plytki PCV w mieszkaniu w bloku 35-letnim ?
kredyt hipoteczny + ubezpieczenie
Klasy klimatyczne lodówek