Olejowanie półek na książki

1. Data: 2009-07-08 09:01:49

Temat: Olejowanie półek na książki
Od: Piotr <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym zaolejować półki z surowego drewna, ale zastanawiam się, czy
stojące na nich książki nie zabrudzą się po jakimś czasie od tego
oleju. Wiem, że po dwóch dniach stania nic się nie stanie, ale po
dwóch latach?
Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
Piotr

2. Data: 2009-07-08 10:09:36

Temat: Re: Olejowanie półek na książki
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <s...@t...net.pl> napisał w wiadomości
s.googlegroups.com...
[...]

a czemu zaoleic? a nie pokostem pokryc?

3. Data: 2009-07-08 10:19:33

Od: Piotr Sitarski <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Lip, 12:09, "Misiek" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
> Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
> Piotr
>
> a czemu zaoleic? a  nie pokostem pokryc?

Bo akurat mam olej do drewna. A dlaczego pokost lepszy?

Piotr

4. Data: 2009-07-08 10:55:06

Od: Piotr Sitarski <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2009-07-08 10:59:05

Od: Piotr Sitarski <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
> Piotr
>
> a czemu zaoleic? a  nie pokostem pokryc?

Bo akurat mam olej do drewna. A dlaczego pokost lepszy? Zawsze
myślałem, że dobry olej jest lepszy niż pokost.

Piotr

6. Data: 2009-07-08 11:06:55

Od: Piotr Sitarski <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Piotr
>
> a czemu zaoleic? a  nie pokostem pokryc?

Bo akurat mam olej do drewna. A dlaczego pokost lepszy? Zawsze
myślałem, że dobry olej jest lepszy od pokostu.

Piotr

7. Data: 2009-07-08 11:53:40

Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Sitarski pisze:
> [...]
>
> Bo akurat mam olej do drewna. A dlaczego pokost lepszy? Zawsze
> myślałem, że dobry olej jest lepszy od pokostu.

Mam wrażenie, że pokost to też olej?
Nie mam doświadczeń ale jestem pewien, że papier naciągnie olej z
drewna. Proponował bym kapon a może zostawić naturalne drewno.
Pozdrawiam.
JacekG.

8. Data: 2009-07-08 15:56:09

Od: "W." <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Woskiem. Ładnie wypolerować póżniej i będą piękne półki.

9. Data: 2009-07-08 18:35:42

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Macie jakieś doświadczenia z tym związane?

Ja mam półkę zalaną olejem lniany z terpentyną, moja ulubiona mieszanką.
Niestety nei wiem czy papier by sie po pewnym czasie odbarwial bo gdy olej
wysechł całość zaciągnąłem olejowoskiem. Na tym olejowosku (woski twarde)
stoi juz dlugo rozna makulatura i nic sie nie dzieje.

Tak jak kolega W. - na takie zastosowanie olejowosk moge polecic jako
sprawdzone.

Kane

10. Data: 2009-07-10 07:59:29

Od: Sebcio <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Piotr pisze:

> oleju. Wiem, że po dwóch dniach stania nic się nie stanie, ale po
> dwóch latach?
> Macie jakieś doświadczenia z tym związane?

Nie martw się - pokrycie olejowe "schnie" tak samo jak każde inne,
tylko nieco dłużej (chyba że to olej chemoutwardzalny). Drewno nie
zostaje tłuste :)

Sebcio

Koszenie z pradem czy bez?
kabina prysznicowa - szukam
Osuszacz powietrza - prosba o pomoc
Videofon - jaki?
c.o. / gwc / rekuperacja / solary - wsio in one ;)