Re: Omega-3

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia,pl.sci.medycyna
Subject: Re: Omega-3
Date: Mon, 16 Feb 2009 23:11:24 +0100
<gn0es2$6q1$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gn0qrl$jma$1@inews.gazeta.pl>
<gn0vbu$43t$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gn9pkt$l0o$1@achot.icm.edu.pl>
<gna11f$1j2$1@inews.gazeta.pl>
<1ng7ehg30k5j7$.1gko9vn6b5yy9.dlg@40tude.net>
<f...@b...googlegroups.com>
<1nw33jocvq6o5$.102wadv2k1ugh.dlg@40tude.net>
<gnc6tp$p6i$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<gnch4e$ge5$1@nemesis.news.neostrada.pl>

Dnia Mon, 16 Feb 2009 20:59:48 +0100, Arek napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał
>
> A Włosi lubią oliwę, smażą na niej, duszą, robią sosy i na surowo
>
> Oczywiscie ze wlosi uzywaja oliwe, ale trzeba sie baczniej przyjrzec co oni
> z nia robia. Jest zasadnicza roznica pomiedzy duszeniem warzyw na oliwie
> (nie da sie praktycznie przekroczyc 100 stopni) a smazeniem ryby lub miesa
> na oliwie gdzie temperatura moze dochodzic do 200 stopni lub wyzej.
> Obserwowalem ostatnio robienie pewnych potraw srodziemnomorskich i sam sie
> zdziwilem ze oliwe dodawano tam dopiero na koncu kiedy potrawy byly juz
> [...]

To akurat mam w książkach, nie w necie.
Nie palę oleju ani oliwy na patelni, zanim tam wrzucę mięso. A i ono od
razu obniża tę i tak niewysoką temperaturę.
Nie mam ochoty na dyskusje typu golono-strzyżono; nawet jeśli cos nie tak
ze smażeniem na oliwie - lubię i koniec. Od czegoś przeciez trzeba umrzeć,
nie? Nic nie ma za darmo.
:-D