Onetowe informacje o jabłkach

1. Data: 2002-02-11 11:19:59

Temat: Onetowe informacje o jabłkach
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

(..).Z najnowszych amerykańskich badań wynika , że przeciętne
hodowane dziś odmiany jabłek zawierają 15 procent cukru czyli o
około 4 procent więcej niż jabłka trafiające na rynek 10 lat
temu. Krótko mówiąc, jedno duże jabłko odmiany takiej jak na
przykład Pink Lady, Fuji czy Braeburn zawiera ponad 4 łyżeczki
cukru. Matkom, które namawiają dzieci do jedzenia jabłek zamiast
czekolady, stomatolodzy radzą, by z dwojga złego podawać raczej
.. ser..(..)

"Stomatolodzy ostrzegają, że jabłek nie należy traktować jak
zwykłej przekąski między posiłkami i trzeba po ich zjedzeniu od
razu umyć zęby tak jak po dużym posiłku. Podobne zalecenie
dotyczy spożywania pomarańcz i mandarynek."

1. Data: 2002-02-11 11:29:20

Temat: Re: Onetowe informacje o jabłkach
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz z to czytalam i nie wiem czy sie smiac czy plakac...jak mozna porownywac
cukier z cukiernicy z cukrami w owocach i jeszcze na lyzeczki przeliczac,
przeciez to zupełnie inne cukry!
Wiadomo ze cukrzycy nie moga jesc za duzo slodkich owocow ale takie glupie
artykuly spowoduja ze niektorzy rodzice nie beda widzieli roznicy pomiedzy
daniem dziecku do szkoly jablka i czekoladowego batonu typu M...czy S....

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-02-11 12:35:04

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Calkowicie sie zgadzam z Basia, jezeli chodzi o te cukry. I nie zgadzam sie
z ponizszym::

> [...]
> razu umyć zęby tak jak po dużym posiłku. Podobne zalecenie
> dotyczy spożywania pomarańcz i mandarynek."

Z dwoch niezaleznych od siebie zrodel (jedno na Litwie inne w Polsce),
bardzo wiarygodnych zrodel (Pani profesor stomatologii kosmetycznej i
jeszcze jakis tam chorob - najlepsza na Litwie i moj wujek - wojskowy
profesor stomatologii, przez wiele lat "bog" w wojskowym instytucie
stomatologii) wiem, iz wlasnie po jablkach i wszelkich cytrusowych owocach w
zadnym wypadku nie nalezy od razu myc zebow. To wynika z tego, ze te owowce
maja dosyc wysoki poziom kwasow i po ich zjedzeniu w jamie ustnej tworzy sie
bardzo kwasne srodowisko, ktore w polaczeniu z pasta do zebow niszczy
zamiast chronic emalie. Zeby umyc mozna nie wczesniej niz po godzinie. Tak
mnie uczono i tak tez robie.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
FAQ : http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2002-02-11 12:41:58

Temat: Re: Onetowe informacje o jabłkach (OT)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> wrote:

Tak
>mnie uczono i tak tez robie.
>
>Bozenka z Wilna :o)

Bożenka, a jak Kochanie robisz rybe w waflach...? ;)

(Wiem, wiem pewnie po świętach w domu Nam powiesz...)

AgataW.

1. Data: 2002-02-11 23:04:46

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bożena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a48dpp$c87$...@s...icm.edu.pl...

<ciach>

Juz pal szesc czy stomatolodzy racje maja czy nie, niezmiernie wkurza mnie
fakt, ze jablka zrobily sie niemozliwie slodkie, mnie to po prostu nie
smakuje! Ja lubie winne i coraz trudniej takie dostac, tylko te ulepki i o
smaku gruszek, a jakbym chciala smak gruszek to bym sobie przeciez gruszki
kupowala a nie jablka. Jak ja tesknie za dawnymi odmianami!

Agata Solon, naturalna (znaczy nie modyfikowana genetycznie zebym byla
bardziej slodka, na co maz narzeka, nie zebym byla jak ocet siedmiu zlodziei
tez nie jestem tylko czasem wrednie zgryzliwa)

1. Data: 2002-02-11 23:09:39

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a49igq$r18$...@n...tpi.pl...

> tez nie jestem tylko czasem wrednie zgryzliwa)

Mialo byc ze jestem

Agata

1. Data: 2002-02-12 11:40:15

Od: "Krzysztof" <u...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

totalna bzdura :-)

"AgataW" <a...@g...com.pl> wrote in message
> [...]
> razu umyć zęby tak jak po dużym posiłku. Podobne zalecenie
> dotyczy spożywania pomarańcz i mandarynek."

PD: Drozdzowe
powtorne zamrazanie
OT. Budzet domowy.
paczki... problem