Opole tonie

41. Data: 2017-05-24 23:58:10

Temat: Re: Opole? TO? NIE!
Od: franciszek_wenersky <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Ikselka napisał:

> Spoko, nadal jest w gestii TVP. U nas będzie. W Kielcach :-)
>
> http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-05-23/kielce
-gotowe-na-festiwal-piosenki-polskiej-chca-go-zorgan
izowac-tam-gdzie-sabat-czarownic/

Przecież takie konkursy, tym bardziej kilkudniowe, to znacząca kasa
dla firm i ludzi. Miasto płaci raczej symbolicznie. Raczej
nie kupuje tego co pisze Glob, że ludzie protestują. Niby po co?

Owszem mogliby protestować jak impreza by była droga, a tak?

42. Data: 2017-05-25 00:00:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

franciszek_wenersky <f...@g...com> wrote:

> [...]
> nie kupuje tego co pisze Glob, że ludzie protestują. Niby po co?
>

> Owszem mogliby protestować jak impreza by była droga, a tak?

Nie widzę protestów. Ludzie buntują się jedynie przeciw Opolu w nazwie.
Przygotowania pełną parą.

43. Data: 2017-05-25 00:08:54

Od: Lord Gender <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

franciszek_wenersky

Bo nie wiesz co to godność więc nie wiesz po co.

Odwaga artystów.

Tegoroczny festiwal opolski nie odbędzie się. Prezes TVP rozpoczął cenzurę artystów i
wykluczanie wokalistów za poglądy polityczne. Nie zgodził się na występ Kayah i dr
Misio. Pierwszej zarzucał wspieranie KOD i czarnego protestu, drugiemu "niemisyjność
utworu"- utwór w humorystyczny sposób pokazujący pazerność kleru. Kurski i TVP
zaprzeczają cenzurowaniu artystów i wykluczaniu za poglądy, ale trudno oczekiwać, aby
Kurski przyznał się do praktyk rodem z PRL-u- do wpływania na skład występujących
muzyków. Odwagi i odrobiny honoru nie można oczekiwać od funkcjonariusza pisowskiego.
Artyści okazali solidarność z kolegami prześladowanymi za poglądy i kolejno
rezygnowali z udziału w festiwalu. Zrezygnowało ok 30 osób, wśród nich największe
gwiazdy:M.Rodowicz (miała mieć jubileusz 50leia pracy artystycznej), Piasek (25lecie
pracy artystycznej), Nosowska, Kombii, Pectus, Szpak,Urszula, Kasia Kowalska,Grzegorz
Hyży Kasia Popowska, AudioFeels, Lanberry,Kasia Cerekwicka,Arek Kłusowski, Tomasz
Szymuś Orkiestra,Natalia Szroeder,Mesajah Blue Cafe,Szymon Wydra,Jacek
Stachursky,Ania Wyszkoni,Papa D,Piotr Zioła,Formacja Nieżywych Schabuff. Również Doda
odmówiła udziału w festiwalu. Artyści zgodnie podkreślali, że nie zgadzają się na
wykluczanie innych z powodu światopoglądu, nie wyrażają zgody na dzielenie środowiska
artystycznego i upolitycznianie Opola ( w znaczeniu muzycznego wydarzenia). Ich
postawa pokazuje, że nie ma w społeczeństwie zgody na sztuczne podziały, na dyktat
jedynie słusznych wartości, na wykluczanie ludzi. Pokazali jedność, która sprzeciwić
się dyktaturze jednej partii. Mam wielki szacunek do tych osób. Doskonale pasują do
tej sytuacji słowa Zbigniewa Herberta wiersza "Przesłanie Pana Cogito "idź
wyprostowany pośród tych co na kolanach wśród odwróconych plecami i obalonych w proch
[....] bądź odważny gdy rozum zawodzi bądź odważny w ostatecznym rachunku jedynie to
się liczy" Postawa artystów daje nadzieję na normalność. Szkoda tylko nadszarpniętej
marki festiwalu. Odbudowanie pozycji "Opola" po władzy Kurskiego będzie wymagało lat.
"Dobra zmiana" niszczy wszystko, co napotka na swojej drodze, a winę zwala na
opozycję.

44. Data: 2017-05-25 00:11:42

Od: franciszek_wenersky <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Ikselka napisał:

> Nie widzę protestów. Ludzie buntują się jedynie przeciw Opolu w nazwie.
> Przygotowania pełną parą.

Ktoś sztucznie nakreca ludzi i wciska im kit. Pod taką nazwa być nie może.

45. Data: 2017-05-25 00:16:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

franciszek_wenersky <f...@g...com> wrote:

> Ktoś sztucznie nakreca ludzi i wciska im kit. Pod taką nazwa być nie może.

Mam nadzieję. Bilety już zabukowane :-)

Protest kobiet 8 marca 2017
Ofiary komunizmu
Świat według Kviata?