Organizacja Primum Non Nocere

21. Data: 2002-10-30 20:38:30

Temat: Re: Organizacja Primum Non Nocere
Od: "Tomasz Bandurski" <t...@s...amg-dot-gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
news:Xns92B7BFA692BCAjingjang@193.110.120.9...

> Nie musisz się, lekarzu, z nikim użerać, zmień zawód bo najwyraźniej
> mijasz się z powołaniem. Zawodów jest dosyć...

Jak jestes taki madry to sam zostan lekarzem ...
i pokaz wszystkim na co Cie bedzie par excellance STAC !

T.

22. Data: 2002-10-30 21:05:57

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie musisz się, lekarzu, z nikim użerać, zmień zawód bo najwyraźniej
> mijasz się z powołaniem. Zawodów jest dosyć...
> Kto płaci za usługę, ma prawo wymagać. Elementarne, drogi Watsonie.

Tak jest, to prawda. Czy spotkal ktos aroganckiego lekarza w gabinecie
prywatnym ?
Ale jesli ktos mowi, ze 6 zl za godzine pracy lekarza to jest placenie, to
chyba sobie niesmacznie zartuje.
Nie wiem czy hydraulik chcialby za 6 zloty zamontowac kran..., ale to jakos
nikogo nie oburza.
Jezeli lekarz pracuje za te 6 zl/godz. (i to brutto, tak JEST w polskiej
sluzbie zdrowia), pokonuje przenajrozniejsze przeszkody
biurokrayczno-ministerialno-kasowochore to zdecydowanie robi to wylacznie z
powolania, bo dla majatku ani prestizu nie.

> Jeśli lekarze zachcą mieć rzecznika nic nie stoi na przeszkodzie,
> mogą sobie powołać. Choć jakoś jedyne głosy jakie dobiegają z ich
> strony to wołanie o więcej forsy.

Chwala Bogu, ze kolejarze, gornicy, hutnicy, sprzataczki, radni i poslowie
moga spokojnie wolac o wiecej forsy, im to wypada.
A lekarz to taki stwor ktory zlozyl przysiege Hipokratesa, ktora zatyka mu
gebe, przez co ma zapierniczac 24 godziny na dobe za 6 zl kazda (brutto) i
jeszcze nie piszczec za glosno.

A jeszcze dlugo i zjadliwie mozna by pisac, ale to jak grochem o sciane.
Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Niejednemu chetnie (gdyby to
bylo mozliwe...) zaproponowalbym popracowanie samodzielne w tym zawodzie
przez jeden krotki miesiaczek a poglady zmienilby tak, ze az dymiloby sie za
nim.

Chris

23. Data: 2002-10-30 21:13:36

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W przewazajacej ilosci znanych mi przypadkow pacjent placi z wlasniej
> kieszeni do kieszeni doktora.
> Jesli mowisz o wizycie w przychodni, to pacjent placi - ubezpieczenie
zdrowotne.

Tak, tak. Podobnie np. w Niemczech. Ale za taka sume jaka placi tu w Polsce
na zachodzie przyslugiwalyby mu jedynie szczepienia profilaktyczne. A u nas
z tych pieniedzy finansuje sie leczenie angin, zapalen pluc, zawalow serca,
leczenia nowotworow, przeszczepow szpiku, przeszczepow serca i nerek itd.,
itd.
Cud !? Nie po prostu oszczedza sie na personelu medycznym (bo na sprzecie
i lekach nie da, ceny sa rynkowe, zachodnie !!).

Chris

24. Data: 2002-10-30 21:24:17

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hheheheh, a do czego im to potrzebne ?
> Maja lekarza ministra, maja lekarzy w Komisjach, w sadzie jako biegly w
> sprawie leczenia wystepuje lekarz... Robia sobie krzywde ?

No jeszcze tylko brakuje zeby w sadzie jako biegly opinie o bledzie lekarza
wydawal operator koparki albo piekarz.
Ale wlasciwie moglby, przeciez w Polsce wszyscy znaja sie na medycynie i sa
nieomylni...

> Pokaz mi rzecznika prawa pacjenta.

Jest przy kazdej Kasie Chorych !!!!!!!
Warto byloby w koncy sie o tym dowiedziec i korzystac z jego uslug.

> Niczego nie musisz.

Caly problem polega na tym, ze wlasnie musi. Lekarz jest zbyt cennym
fachowcem w kazdym spoleczenstwie, na jego ksztalcenie i doksztalcanie
poszlo duzo srodkow, on rowniez poswiecil 80% procent swojego czasu, czesto
zycia prywatnego aby mozna bylo to sobie tak latwo wyrzucic na smietnik.
Korzystanie z tej sytuacji (nie ma co sie "nimi" przejmowac, i tak nic poza
leczeniem nie potrafia) jest po prostu niemoralne.
Na calym swiecie jest to zrozumiale, tlko nie w naszym krajuy gdzie przeciez
na problemach medycyny wszyscy znaja sie od urodzenia.

Chris

25. Data: 2002-10-30 21:28:46

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Konstytucji w sądzie się nie zmienia. Koszty demokracji są kosztami
> uzasadnionymi. Co proponujesz zaniast niej? Ciekawe, czy ty sam
> zdecydowałbyś się zastosować do własnej rady, gdyby zaszkodził ci
> lekarz?
> Uważam że lepiej zrobić choćby mały krok w pożądanym kierunku niż nie
> robić go wcale. Nieobecni nie mają racji a cichych i pokornych nie
> słychać.

Gdy brak pieniedzy i pomyslow na jakas dziedzine zycia publicznego, wtedy
nalezy powolac nowego urzednika pod nazwa Rzecznik Praw .......... (w
miejsce kropek wstaw nazwe poszkodowanej i ciemiezonej grupy obywateli). Oto
prawdziwa i jedynie sluszna recepta na dalszy rozwoj demokracji w Polsce.

26. Data: 2002-10-30 21:53:58

Od: "mr.all" <pisztu:mr_all@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "km" <
> [...]
serca,
> leczenia nowotworow, przeszczepow szpiku, przeszczepow serca i nerek itd.,

Zapomnailes dodac, ze chore kasy tez z tych pieniedzy sa. Ile to tam sie
topi ?

> Cud !? Nie po prostu oszczedza sie na personelu medycznym (bo na
sprzecie
> i lekach nie da, ceny sa rynkowe, zachodnie !!).

No to personel ma podstawe do żądań szczegolnych gratyfikacji od pacjenta
czy rodziny. Wreszciem pojal.
Znam przypadki, gdy pacjent przychodzi do szpitala z wlanym sprzetem,
lekami...
Znam przypadki, gdy lekarz zarabia 10000 zl na miesiac i wyciaga lape po
koperte.. a ile przy tym komentarzy... i to jakich. Szkoda gadac.
Znam przypadki, gdy lekarz z premedytacja zapisuje drogie leki zachodnie, a
sa polskie - tansze. Czemu ?
Mozemy licytowac sie do konca swiata. Niczego tu nie zmienimy gadaniem.

Jest szansa zrobienia czegos dobrego dla schorowanego, slabego, bojazliwego
czlowieka. Mysle, ze warto podjac ten wysilek odstawiajac na bok podejrzenia
o karierowiczostwo, czy inna ohyde.

--

pozdrawiam i prosze na strone (Huna po polsku):
http://republika.pl/mr_all

27. Data: 2002-10-30 21:55:41

Od: "mr.all" <pisztu:mr_all@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "km" <
> [...]
Oto
> prawdziwa i jedynie sluszna recepta na dalszy rozwoj demokracji w Polsce.

Jeslis lekarzem, to zaproponuj cos sensownego, zeby pacjent przestal sie bac
walczyc o swoje prawa.
Slucham.

28. Data: 2002-10-30 22:07:36

Od: "mr.all" <pisztu:mr_all@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "km" <
> No jeszcze tylko brakuje zeby w sadzie jako biegly opinie o bledzie
lekarza
> wydawal operator koparki albo piekarz.

No coz... Kpisz.
Niestety dochodzimy do wniosku, ze srodowisko lekarzy jest systemem
zamknietym i pacjent nie ma szans na wygranie procesu..

> Ale wlasciwie moglby, przeciez w Polsce wszyscy znaja sie na medycynie i
sa
> nieomylni...

Skoro tak uwazasz.. to pewnie wiesz dlaczego.

> Jest przy kazdej Kasie Chorych !!!!!!!

;-)))))
Swietnie.
Nie uwazasz, ze powinien byc wlasnie poza KC ?

> Warto byloby w koncy sie o tym dowiedziec i korzystac z jego uslug.

KC chyba ida w odstawke.. Za pozno.

> [...]
czesto
> zycia prywatnego aby mozna bylo to sobie tak latwo wyrzucic na smietnik.

To mozna powiedziec o kazdym ksztalconym przez wiele lat, poswiecajacym sie
pracy czlowieku.
Zadna rewelacja.
Jest wsrod lekarzy grono specjalistow o wysokim morale.
Niestety, moje obserwacje mowia, ze wiekszosc jest miernymi fachowcami
rzemieslnikami bezwzglednie wykorzystujacymi zaufanie gawiedzi.

> Korzystanie z tej sytuacji (nie ma co sie "nimi" przejmowac, i tak nic
poza
> leczeniem nie potrafia) jest po prostu niemoralne.

Cos takiego mowilem, czy sugerowalem ?

> Na calym swiecie jest to zrozumiale, tlko nie w naszym krajuy gdzie
przeciez
> na problemach medycyny wszyscy znaja sie od urodzenia.

Nie bardzo wiem o co ci idzie.
Wyroznianie zawodu lekarza wsrod innych jest niezrozumiale.

29. Data: 2002-10-31 04:51:04

Od: Artur Makowski MD <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

mr.all wrote:

>Niczego nie musisz.

A musze, musze. W koncu w Polsce jest monopol na uslugi medyczne i
wszystko jest za darmo. Jak mam konkurowac z darmowa usluga? Wiekszosc
pacjentow wybiera przeciez darmowa mizerie...

Wyobraz sobie, ze w Polsce panstwo ma swoje piekarnie i rozdaje chleb
za darmo (finansuje to z podatkow w imie sprawiedliwosci spolecznej,
bo przeciez nikt nie moze byc glodny...). Ile wtedy zarabialiby
piekarz i ile byloby prywatnych piekarni?

Serwery, domeny: http://serwer4you.com/
Pogadaj z maszyna: http://serwer4you.com/robot/
Linki medyczne http://medyczne.com/

30. Data: 2002-10-31 06:35:58

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bojazliwego
> czlowieka. Mysle, ze warto podjac ten wysilek odstawiajac na bok

Coz, ja jestem lekarzem, co prawda w niezbyt wielkim miescie, mam wielu
kolegow i nie znam zadnego lekarza zarabiajacego 10000 w szpitalu
publicznym. No ale skoro tak twierdzisz...
Zaraz, zaraz jesli znasz takie przypadki i trzymasz to do wlasnej
wiadomosci, ewentualnie dla rozruszania paru list dyskusyjnych to popelniasz
jawne przestepstwo. Jako obywatel, zgodnie z obowiazujacym prawem masz
obowiazek powiadomic o przypadkach wyludzania pieniedzy organy scigania,
prokurature. Rozwiazania prawne istnieja, tylko trzeba z nich korzystac !!!
Najprosciej jest mnozyc ploty o krociowych zarobkach lekarzy (ktore powinny
byc z reszta krociowe tak jak na calym swioecie) i chowac glowe w piasek,
albo nie jeszcze lepiej - powolac nowego urzedasa - Rzecznika Praw, i sprawa
zalatwiona.
Rzecznicy praw pacjenta istnieja przy kazdej kasie chorych. Tylko trzeba z
tego korzystac, trzeba korzystac z prokuratury, obowiazujacego prawa. Chyba
ze dysponuje sie plotkami i pomowieniami, wtedy tak, faktycznie rzecznik
jest lepszy...

Anatomia wg Bochenka
Recepta
Wysypka - jaka masc ?