Orzeszki

1. Data: 2001-11-07 11:30:25

Temat: Orzeszki
Od: "gosiak" <n...@p...spzoo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy znacie moze ciasteczka o nazwie orzeszki w ksztalcie orzechow wloskich,
masa orzechowa w srodku, pieczone na gazie? Maja niebianski wrecz smak i
kojarza mi sie z dziecinstwem, kiedy babcia robila takie wypieki.
Kilka lat temu, podkrecona przez narzeczonego postanowilam sprobowac je
upiec wg oryginalnego przepisu mojej babci.
Nie wiedzialam jednak jak strasznie to ustrojstwo jest trudne do upieczenia
i wymaga anielskiej wrecz cierpliwosci (ktorej niestety mi braklo i
kilkakrotnie mialam ochote cisnac to wszystko do kosza). Ciastka sa
niesamowicie kruche. Nie dosc, ze nie chca odklejac sie od formy (pomimo
duzej ilosci tluszczu), to jeszcze sie lamia. A na dodatek forma jest mala i
za kazdym razem nalezy ja myc.
Na dodatek po tych wielu godzinach stania przy garach wyszla mi mala
miseczka orzeszkow. Narzeczony byl zachwycony, ja jednak po moich
meczarniach juz nie mialam ochoty ich sprobowac.
Moze cos zle zrobilam?
A moze przepis jest zly? (Choc nie sadze, bo ludzie wrecz rozplywali sie w
zachwytach!).

Gosiak

1. Data: 2001-11-07 11:43:15

Temat: Re: Orzeszki
Od: "dareckil" <d...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jeśli myślimy o tych samych orzechach to moja mama robi ciasto które nie
przylega do formy.
/ formę podrzewa się nad palnikiem na kuchence gazowej?/
Jeśli nikt nie odpowie Ci na tak postawione pytania, podam przepis mej mamy
której orzeszki wychodzą super.
Ale niestety czas potrzebny mi na skombinowanie tego przepisu to jakieś dwa
dni.
Postaram sie jak najszybciej.
--
Pozdrawiam.
DareckiL

1. Data: 2001-11-07 12:00:09

Od: "gosiak" <n...@p...spzoo.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak, dokladnie o takie orzeszki mi chodzi.
sa tak pyszne, ze z checia poczekam az dwa dni na twoj przepis.

Pozdrowienia

Gosiak

1. Data: 2001-11-07 12:09:14

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Nie dosc, ze nie chca odklejac sie od formy (pomimo
> duzej ilosci tluszczu), to jeszcze sie lamia. A na dodatek forma jest mala
> za kazdym razem nalezy ja myc.

Ja z pytankiem tak troszkę OT - gdzie mozna i czy w ogóle mozna kupic taka
formę?
Kiedys koleżanka poczęstowała mnie takim wyrobem, rzeczywiście ciekawa i
smaczna rzecz, tylko ta forma...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-07 12:21:31

Od: "dareckil" <d...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie!
O ile dokładnie pamiętam coś takiego można nabyć na bazar od naszych
wschodnich sąsiadów, ale widziałem też takie maszynki w formie orzechów i
innych kształtach w normalnych sklepach z AGD / teren Poznania - skąd stukam
w klawiature/.
Hejka.
--
Pozdrawiam.
DareckiL

1. Data: 2001-11-07 12:26:46

Od: "dream" <1...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> formę?
> Kiedys koleżanka poczęstowała mnie takim wyrobem, rzeczywiście ciekawa i

kiedys sprzedawali to sasiedzi zza wschodniej granicy na bazarkach ...
nazywalo sie to po rosyjsku "ariesznica" ... w pudeleczku byl nawet przepis
na ciasto i kremik ...
niedawno widzialam nawet taka forme w sklepie z art.gosp.dom ...

dream

1. Data: 2001-11-07 12:44:29

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przepis
> na ciasto i kremik ...
> niedawno widzialam nawet taka forme w sklepie z art.gosp.dom ...

czyli musze popytać w sklepach, bo do granicy wschodniej to mam, hooo hoooo
;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-11-08 09:29:20

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gosiak" <n...@p...spzoo.pl> wrote in message
> Czy znacie moze ciasteczka o nazwie orzeszki w ksztalcie orzechow
wloskich,
> masa orzechowa w srodku, pieczone na gazie?

A moja przyjaciółka to jeszcze orzecha laskowego w ta masę wkłada do każdej
skorupki :-))) Mniam - muszę do niej z propozycją zadzwonić - u mnie nie ma
gazu :-(
Pozdrawiam
DominikaNM

1. Data: 2001-11-12 06:46:10

Od: "dareckil" <d...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Przepis.
Ciasto:
-4 szklanki mąki wrocławskiej /może troszeczke więcej/
-1 kostka margaryny
-1 jajko
-1 szklanka cukru
-1 szklanka kwaśnej śmietany lub mleka
-0,5 łyżeczki sody
-sól
Wszystko wyrobić rękami na jednolitą masę.

Rozgrzać formę nad palnikiem. W trakcie rozgrzewania smarujemy olejem. Forma
musi być mocno rozgrzana zanim przystąpimy do pieczenia.
Aha druga ważna rzecz olejem smarujemy tylko 1 raz na dobry początek.
Upieczone ciastka zostawiamy na 1 dzień.
Formę myjemy tak jak teflon bez użycia drapaków.

Masa:
-0,5 kostki margaryny
-6 łyżek wody
-1 szklanka cukru
-4 płaskie łyżki kakao
Rozpuścić , ale nie zagotować do takiej masy dodać 2 pełne szklanki mleka w
proszku /koniecznie niebieskiego/
Do takiej masy dodać wg uznania bakalii.
Masę wykorzystać do ostygnięciu.

Smacznego!
Pozdrawiam!
DareckiL

--
Pozdrawiam.
DareckiL

Jak sprawdzić ile procent alkoholu ma domowe wino?
Jak sprawdzić ile procent ma domowe wino?
panierowanie kotleta - czy obtaczacie go w mące?
SMALEC !!
Dieta Optymalna