Osady ściekowe do ogrodu? - c.d.

1. Data: 2012-07-24 22:18:39

Temat: Osady ściekowe do ogrodu? - c.d.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chorobotwórcze wirusy i bakterie z kolei utrzymują w środowisku tzw. stan
wirulencji czyli zjadliwości, który przebiega od kilku tygodni do
kilkunastu miesięcy, pierwotniaki i tasiemce zachowują inwazyjność ok. 1
roku, a jaja nicieni pasożytniczych kilka do kilkunastu lat. Nawet bardzo
drastyczne zabiegi fizyczne i chemiczne skierowane na zabicie organizmów
chorobotwórczych w ściekach są mało skuteczne. Najtrudniej ulegają
zniszczeniu jaja nicieni pasożytniczych - glisty ludzkiej (Ascaris
lumbricoides) i glisty psiej (Toxocara canis).

Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że podczas stosowania
standardowych metod dezynfekcji osadów ściekowych jaja tych pasożytów
ulegają destrukcji w warunkach tlenowych w temperaturze 55oC po upływie 2
godzin, a w temperaturze 45 oC dopiero po 2 dniach, natomiast w warunkach
beztlenowych giną w temperaturze 45 oC, a w temperaturach niższych mają
jedynie opóźniony rozwój zarodkowy."

Więcej o osadach sciekowych i zagrożeniach z nich wynikających:
http://greenworld.serwus.pl/osady%20sciekowe.htm
--
XL

2. Data: 2012-07-25 21:06:37

Temat: Re: Osady ściekowe do ogrodu? - c.d.
Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No masz... a ludzie jeją obornik na uprawy od tysięcy lat i sypią te
zwierzęce gówienka prosto pod krzaczki z których potem zajadają owoce albo
mieszają z ziemią i potem marcheweczka, pietruszeczka...
Uważasz że w odchodach zwierzęcych nie ma czegoś jak nicienie, tasiemce i
jaja a w ludzkich to cała masa jest?

Marek

3. Data: 2012-07-26 12:44:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Jul 2012 23:06:37 +0200, 4CX250 napisał(a):

> No masz... a ludzie jeją obornik na

POD. To jest różnica.

> uprawy od tysięcy lat i sypią te
> zwierzęce gówienka prosto pod krzaczki z których potem zajadają owoce albo
> mieszają z ziemią i potem marcheweczka, pietruszeczka...

I to znaczy, że tak trzeba nadal?

Od tysięcy lat liczba ludności troszku wzrosła i w ściekach jest też
ciekawiej, co nie znaczy weselej.

> Uważasz że w odchodach zwierzęcych nie ma czegoś jak nicienie, tasiemce i
> jaja a w ludzkich to cała masa jest?

A te "zwierzęce", zwłaszcza psie i kocie, to oczywiście nie trafiają do
ścieków? W Polsce ludzie trzymają miliony psów i kotów.

--
XL

4. Data: 2012-07-26 14:39:19

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup

> No masz... a ludzie jeją obornik na uprawy od tysięcy lat i sypią te
zwierzęce gówienka

Obornik ani nie jest cieczą, ani nie jest gówienkiem.
Prawdopodobnie dysponujesz wiedzą "popularną".

Feah

5. Data: 2012-07-26 17:19:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jul 2012 16:39:19 +0200, Feahisim napisał(a):

> Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup

> zwierzęce gówienka
>
> Obornik ani nie jest cieczą, ani nie jest gówienkiem.
> Prawdopodobnie dysponujesz wiedzą "popularną".

Pewnie miał na myśli gnojówkę - czyli wyciek z gnoju :-)

--
XL

6. Data: 2012-07-26 20:37:34

Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A te "zwierzęce", zwłaszcza psie i kocie, to oczywiście nie trafiają do
> ścieków? W Polsce ludzie trzymają miliony psów i kotów.

Mówię o zwierzętach domowych jak kury, krowy, swinki...

Marek

7. Data: 2012-07-26 20:38:54

Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Obornik ani nie jest cieczą, ani nie jest gówienkiem.
> Prawdopodobnie dysponujesz wiedzą "popularną".

Wyjaśnij mi więc czym jest obornik. Bo według mojej wiedzy z dupy
pochodzi...

Marek

8. Data: 2012-07-27 15:54:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jul 2012 22:37:34 +0200, 4CX250 napisał(a):

> From: 4CX250 <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
> Newsgroups: pl.rec.dom,pl.rec.ogrody
> Subject: Re: Osady ?ciekowe do ogrodu? - c.d.
> Date: Thu, 26 Jul 2012 22:37:34 +0200

> Mówię o zwierzętach domowych jak kury, krowy, swinki...

Mówisz o zwierzętach hodowlanych, nie domowych - kury, krowy, świnki,
konie, owce, kozy to zwierzęta hodowlane. Domowe to kot, pies, fretka,
chomik itp.

--
XL

9. Data: 2012-07-27 15:55:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jul 2012 22:38:54 +0200, 4CX250 napisał(a):

> [...]
>
> Użytkownik "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> Wyjaśnij mi więc czym jest obornik. Bo według mojej wiedzy z dupy

Niektórzy znają go tylko z worka - kupują granulowany. A mleko z kartonu
:-D

--
XL

10. Data: 2012-07-27 15:56:16

Od: Scowron <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.07.2012 o 16:39 Feahisim <h...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup

> zwierzęce gówienka
>
> Obornik ani nie jest cieczą, ani nie jest gówienkiem.
> Prawdopodobnie dysponujesz wiedzą "popularną".
>

> Feah

Że tak powiem "gówno" zmieszane ze słomą to też "gówno".
Trudno tu wyszczególnić jakieś specjalne przechowywanie czy leżakowanie.
Chyba małe znacznie tutaj ma stopień rozwodnienia co do zawartości
bakterii.

--
Scowron

Spray do obciętych gałęzi