Strona główna Grupy pl.soc.inwalidzi Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ? Re: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?

Re: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?

From: "Katarzyna G." <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?
Date: Wed, 20 Feb 2002 14:41:43 +0100

Użytkownik "ulast" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:a4vj2b$ikm$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

> W moim przypadku pani z opieki poprpsila mnie o przedstawienie odcinka
> alimentow oraz musialam napisac oswiadczenie, ze na mlodszego syna dostaje
> alimenty do rak wlasnych...Zsumowano "moj dochod" odjeto od sumy
podstawowej
> i do wyplaty dla mnie zostalo 120 zl miesiecznie (po oplaceniu ZUS).
> Czy wlasnie taka jest procedura? Dodam, ze posiadam tzw. Druga grupe
> inwalidzka i nie mam zadnych dochodow procz alimentow 350 zl + zasilek
> rodzinny Ok 80zl.

Czy Pani na pewno pisze o rencie o socjalnej?
Czy jest Pani w posiadaniu decyzji? Proszę zacytować podstawę prawną oraz
uzasadnienie. Nie wierzę, że obniżyli Pani rentę socjalną (można obniżyć
jedynie przy otrzymywaniu renty rodzinnej, a zawiesić przy osiąganiu dochodu
powyżej kwoty netto renty socjalnej).
Przypuszczam, że Pani otrzymuje zasiłek stały wyrównawczy a nie rentę
socjalną. W tym wypadku zrobiła Pani niepotrzebne zamieszanie. Ale wyjaśnię
sytuację.
Otóż w przypadku pobierania zasiłku stałego wyrównawczego BIERZE SIĘ POD
UWAGĘ DOCHODY !!!

Cytuję poniżej ustawę w części dot. zasiłku stałego wyrównawczego, w
nawiasach jest moje wyjaśnienie. Kwoty, które podałam są ważne od
1.06.2001r. i zostaną zmienione (zwaloryzowane) od 1.06.2002r.:

"Zasiłek stały wyrównawczy, ustala się w wysokości:
1) w przypadku osoby samotnie gospodarującej jako różnicę pomiędzy kryterium
dochodowym osoby samotnie gospodarującej określonym w art. 4, ust.1 a
dochodem tej osoby, (tj. kryterium wynosi 447,00 minus dochód netto =
wysokość zasiłku);
2) w przypadku osoby w rodzinie, jako różnicę między kryterium dochodowym na
osobę w rodzinie, ustalonym zgodnie z art. 4, ust. 1, a posiadanym dochodem
na osobę w rodzinie, (tj. zależy od wielkości rodziny, jeśli jest Pani sama
z synem w wieku do 15 lat, to dla Pani kryterium wynosi 614,00 (406,00 na
pierwszą osobę w rodzinie + 208,00 na każdą osobę poniżej 15 lat) od
kryterium odejmujemy dochód netto i wychodzi wysokość zasiłku stałego
wyrównawczego);
3) wysokość zasiłku, o którym mowa w pkt 1 i 2, nie może być wyższa od kwoty
zasiłku stałego (tj. 406,00), o którym mowa w ust. 5. Zasiłek stały
wyrównawczy nie może być niższy od 18 zł.".

Proszę o wyjaśnienie sytuacji z Pani strony, bo pisze Pani zupełnie o czym
innym. Ja pisałam konkretnie o rencie socjalnej.
Proszę napisać kiedy powstała Pani niepełnosprawność (ile miała Pani lat?).
Data powstania niepełnosprawności jest w orzeczeniu o stopniu
niepełnosprawności.

Pozdrawiam wszystkich

Katarzyna G.