Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?

1. Data: 2002-02-14 13:11:13

Temat: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?
Od: "JarekL" <j...@p...wp> szukaj wiadomości tego autora

Jaka jest roznica pomiedzy osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna w
swietle przepisow dotyczacych zasilkow z opieki spolecznej ?
Czy rejestrujac sie w urzedzie pracy traci sie prawo do renty socjalnej ?
Zarobic mozna do wysokosci nie przekraczajacej renty, tylko to jest netto
czy brutto - czy tak jest ? A co jesli wspolmalzonek tez zarabia ? Wtedy
tez sie traci rente i pozostaje sie na jednej jedynej pensji jesli jest to
900 zl ?????
Prosze o konkretne odpowiedzi.

Ewelina

2. Data: 2002-02-16 22:10:19

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba, która posiada rentę ZUS-owską, rentę socjalną nie może zarejestrować
się jako osoba bezrobotna ponieważ posiada dochód, może być jedynie
zarejestrowana jako osoba poszukująca pracy.
Nie wiem w jakim kontekście pytałeś o związek osoby bezrobotnej w świetle
przepisów o pomocy społecznej. Jeśli ktoś ubiega się o pomoc finansową z OPS
(np. na wydatki mieszkaniowe, żywność) a nie pracuje wówczas musi
zarejestrować się w Urzędzie Pracy i wykazać się aktywnością w szukaniu
zatrudnienia. Natomiast osoby z rentą socjalną nie zarejrestrują się jako
osoby bezrobotne, a jedynie poszukujące pracy (ale w OPS-ach o tym wiedzą,
zresztą wątpię aby kazali się osobie niepełnosprawnej rejestrować). Status
osoby poszukującej pracy ma tylko znaczenie w przypadku gdy tworzone jest
dla tej osoby stanowisko z PFRON.
Nie traci się prawa do renty socjalnej jeśli się rejestruje w Urzędzie Pracy
(nie ma związku).
Zarobić można od 1 stycznia 2002r. do wysokości renty socjalnej netto (przed
1 stycznia 2002r. była to kwota brutto).
Jeśli współmałżonek zarabia nie traci się renty, ponieważ rentę socjalną
przyznaje się osobie niepełnosprawnej, dochody rodziny nie mają wpływu na
rentę socjalną.
Mam nadzieję, że jasno wszystko wytłumaczyłam. W razie wątpliwości proszę
pytać.

Pozdrawiam

Katarzyna G

3. Data: 2002-02-17 11:11:11

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna G." <k...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

Witam.

> [...]
> (np. na wydatki mieszkaniowe, żywność) a nie pracuje wówczas musi
> zarejestrować się w Urzędzie Pracy i wykazać się aktywnością w szukaniu

/.../

Może się mylę - nasz kraj to specyficzny kraj - w swoim rozumowaniu, ale
wydaje
mi się, że podobnie jak sam zainteresowany tak i Urząd Pracy zobligowany
jest
do aktywności w szukaniu zatrudnienia osobie, która się do niego zgłasza
jako
bezrobotna. Czy tą aktywność ktoś sprawdza czy tylko łoży się fundusze z
budżetu
na utrzymanie tych urzędów?

Takie pośrednictwo pociąga za sobą konkretne koszta, które wykazuje się w
sprawozdawczości itd. To dalej motywować może potrzebę tworzenia nowych
miejsc pracy w takim urzędzie, to dalej....wzrost kosztów...
No i mamy już prawie pełną spiralę.

Jak to jest z tymi obowiązkami w/w urzędu w stosunku do bezrobotnego?

Pozwalam sobie o to zapytać w świetle ostatniej afery na zachodzie dot.
właśnie
tej kwestii.

Może, gdyby sprawdzono ten obszar wydatków budżetowych, nie trzebaby było
ciąć ulg ON w kraju a i efekty ustaw okołobudżettowych byłyby lepsze.

Ale - może się mylę;-)

pozdr. - Józek
___________________________

4. Data: 2002-02-17 19:28:46

Od: "Maria Niesiołowska" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
aktywności w poszukiwaniu zatrudnienia

comiesięcznej rejestracji zainteresowanego i wyznaczania następnego terminu
zgłoszenia. Dokładnie sprawdzałam kompetencje zatrudnionych tam osób. Na
moje pytanie co zrobiono aby moja oferta dotarła do potencjalnych
pracodawców - otrzymałam odpowiedź, że nikt się nie zgłaszał i nie ma ofert
dla dawnej I grupy. Natomiast badanie chłonności rynku nie należy do
obowiązków ptracowników RUP. Mariza

5. Data: 2002-02-17 19:32:42

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Niesiołowska" napisał(a):
> dla dawnej I grupy. Natomiast badanie chłonności rynku nie należy do
> obowiązków ptracowników RUP. Mariza

Obecny rząd obiecuje reformę urzędów pracy w kierunku tzw. aktywnego
pośrednictwa, ale głęboko wątpię w możliwości tej zmiany. Obawiam
się, że skończy się jedynie na poszerzeniu kompetencji i obowiązków
...na papierze. Praktyka pozostanie jak obecnie.

Bo "to Polska właśnie..." :-(

Pozdrówka,
Robert

6. Data: 2002-02-18 07:19:41

Od: "JarekL" <j...@p...wp> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za duuuze zaangazowanie w sprawe.

Ewelina & Jarek

7. Data: 2002-02-18 15:25:19

Od: "Jacek Kr" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie było właściwe-jak widzisz,to izainteresowanie duże.
Jacek.

8. Data: 2002-02-20 07:31:10

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyznaje się osobie niepełnosprawnej, dochody rodziny nie mają wpływu na
W moim przypadku pani z opieki poprpsila mnie o przedstawienie odcinka
alimentow oraz musialam napisac oswiadczenie, ze na mlodszego syna dostaje
alimenty do rak wlasnych...Zsumowano "moj dochod" odjeto od sumy podstawowej
i do wyplaty dla mnie zostalo 120 zl miesiecznie (po oplaceniu ZUS).
Czy wlasnie taka jest procedura? Dodam, ze posiadam tzw. Druga grupe
inwalidzka i nie mam zadnych dochodow procz alimentow 350 zl + zasilek
rodzinny Ok 80zl.

Witam wszystkich serdecznie:)
Ula

9. Data: 2002-02-20 13:41:43

Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulast" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy wlasnie taka jest procedura? Dodam, ze posiadam tzw. Druga grupe
> inwalidzka i nie mam zadnych dochodow procz alimentow 350 zl + zasilek

Czy Pani na pewno pisze o rencie o socjalnej?
Czy jest Pani w posiadaniu decyzji? Proszę zacytować podstawę prawną oraz
uzasadnienie. Nie wierzę, że obniżyli Pani rentę socjalną (można obniżyć
jedynie przy otrzymywaniu renty rodzinnej, a zawiesić przy osiąganiu dochodu
powyżej kwoty netto renty socjalnej).
Przypuszczam, że Pani otrzymuje zasiłek stały wyrównawczy a nie rentę
socjalną. W tym wypadku zrobiła Pani niepotrzebne zamieszanie. Ale wyjaśnię
sytuację.
Otóż w przypadku pobierania zasiłku stałego wyrównawczego BIERZE SIĘ POD
UWAGĘ DOCHODY !!!

Cytuję poniżej ustawę w części dot. zasiłku stałego wyrównawczego, w
nawiasach jest moje wyjaśnienie. Kwoty, które podałam są ważne od
1.06.2001r. i zostaną zmienione (zwaloryzowane) od 1.06.2002r.:

"Zasiłek stały wyrównawczy, ustala się w wysokości:
1) w przypadku osoby samotnie gospodarującej jako różnicę pomiędzy kryterium
dochodowym osoby samotnie gospodarującej określonym w art. 4, ust.1 a
dochodem tej osoby, (tj. kryterium wynosi 447,00 minus dochód netto =
wysokość zasiłku);
2) w przypadku osoby w rodzinie, jako różnicę między kryterium dochodowym na
osobę w rodzinie, ustalonym zgodnie z art. 4, ust. 1, a posiadanym dochodem
na osobę w rodzinie, (tj. zależy od wielkości rodziny, jeśli jest Pani sama
z synem w wieku do 15 lat, to dla Pani kryterium wynosi 614,00 (406,00 na
pierwszą osobę w rodzinie + 208,00 na każdą osobę poniżej 15 lat) od
kryterium odejmujemy dochód netto i wychodzi wysokość zasiłku stałego
wyrównawczego);
3) wysokość zasiłku, o którym mowa w pkt 1 i 2, nie może być wyższa od kwoty
zasiłku stałego (tj. 406,00), o którym mowa w ust. 5. Zasiłek stały
wyrównawczy nie może być niższy od 18 zł.".

Proszę o wyjaśnienie sytuacji z Pani strony, bo pisze Pani zupełnie o czym
innym. Ja pisałam konkretnie o rencie socjalnej.
Proszę napisać kiedy powstała Pani niepełnosprawność (ile miała Pani lat?).
Data powstania niepełnosprawności jest w orzeczeniu o stopniu
niepełnosprawności.

Pozdrawiam wszystkich

Katarzyna G.

10. Data: 2002-02-20 21:26:00

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy Pani na pewno pisze o rencie o socjalnej?
> Czy jest Pani w posiadaniu decyzji?

Tak, miala pani racje "zsilek staly wyrownawczy"

> Przypuszczam, że Pani otrzymuje zasiłek stały wyrównawczy a nie rentę
> socjalną. W tym wypadku zrobiła Pani niepotrzebne zamieszanie.

Przepraszam...

> [...]
> pierwszą osobę w rodzinie + 208,00 na każdą osobę poniżej 15 lat) od
> kryterium odejmujemy dochód netto i wychodzi wysokość zasiłku stałego
Jestem sama, wychowuje dwoch synow w wieku 4 i 10 lat (alimenty razem 350 zł
+zasilek rodzinny z opieki 82,40.
To jedyny dochod jaki posiadam

> Proszę napisać kiedy powstała Pani niepełnosprawność (ile miała Pani
lat?).
> Data powstania niepełnosprawności jest w orzeczeniu o stopniu
> niepełnosprawności.

niepelnosprawnosc powstala 27.06.2001, mialam 31 lat, orzeczenie wydane na
okres do 31.07.2004 roku

> Pozdrawiam wszystkich
>
> Katarzyna G.

Pozdrawiam