Strona główna Grupy pl.soc.inwalidzi Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ? Re: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?

Re: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?

From: "Katarzyna G." <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?
Date: Sat, 16 Feb 2002 23:10:19 +0100

Osoba, która posiada rentę ZUS-owską, rentę socjalną nie może zarejestrować
się jako osoba bezrobotna ponieważ posiada dochód, może być jedynie
zarejestrowana jako osoba poszukująca pracy.
Nie wiem w jakim kontekście pytałeś o związek osoby bezrobotnej w świetle
przepisów o pomocy społecznej. Jeśli ktoś ubiega się o pomoc finansową z OPS
(np. na wydatki mieszkaniowe, żywność) a nie pracuje wówczas musi
zarejestrować się w Urzędzie Pracy i wykazać się aktywnością w szukaniu
zatrudnienia. Natomiast osoby z rentą socjalną nie zarejrestrują się jako
osoby bezrobotne, a jedynie poszukujące pracy (ale w OPS-ach o tym wiedzą,
zresztą wątpię aby kazali się osobie niepełnosprawnej rejestrować). Status
osoby poszukującej pracy ma tylko znaczenie w przypadku gdy tworzone jest
dla tej osoby stanowisko z PFRON.
Nie traci się prawa do renty socjalnej jeśli się rejestruje w Urzędzie Pracy
(nie ma związku).
Zarobić można od 1 stycznia 2002r. do wysokości renty socjalnej netto (przed
1 stycznia 2002r. była to kwota brutto).
Jeśli współmałżonek zarabia nie traci się renty, ponieważ rentę socjalną
przyznaje się osobie niepełnosprawnej, dochody rodziny nie mają wpływu na
rentę socjalną.
Mam nadzieję, że jasno wszystko wytłumaczyłam. W razie wątpliwości proszę
pytać.

Pozdrawiam

Katarzyna G