Strona główna Grupy pl.soc.inwalidzi Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ? Re: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?

Re: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?

Data: 2002-02-17 11:11:11
Temat: Re: Osoba poszukujaca pracy a os. bezrobotna ??? Ktos sie rozeznaje ?
Od: "JC" <J...@t...de>

"Katarzyna G." <k...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
news:a4ml9r$i9$1@news.tpi.pl...

Witam.

> Osoba, która posiada rentę ZUS-owską, rentę socjalną nie może
zarejestrować
> się jako osoba bezrobotna ponieważ posiada dochód, może być jedynie
> zarejestrowana jako osoba poszukująca pracy.
> Nie wiem w jakim kontekście pytałeś o związek osoby bezrobotnej w świetle
> przepisów o pomocy społecznej. Jeśli ktoś ubiega się o pomoc finansową z
OPS
> (np. na wydatki mieszkaniowe, żywność) a nie pracuje wówczas musi
> zarejestrować się w Urzędzie Pracy i wykazać się aktywnością w szukaniu
> zatrudnienia.

/.../

Może się mylę - nasz kraj to specyficzny kraj - w swoim rozumowaniu, ale
wydaje
mi się, że podobnie jak sam zainteresowany tak i Urząd Pracy zobligowany
jest
do aktywności w szukaniu zatrudnienia osobie, która się do niego zgłasza
jako
bezrobotna. Czy tą aktywność ktoś sprawdza czy tylko łoży się fundusze z
budżetu
na utrzymanie tych urzędów?

Takie pośrednictwo pociąga za sobą konkretne koszta, które wykazuje się w
sprawozdawczości itd. To dalej motywować może potrzebę tworzenia nowych
miejsc pracy w takim urzędzie, to dalej....wzrost kosztów...
No i mamy już prawie pełną spiralę.

Jak to jest z tymi obowiązkami w/w urzędu w stosunku do bezrobotnego?

Pozwalam sobie o to zapytać w świetle ostatniej afery na zachodzie dot.
właśnie
tej kwestii.

Może, gdyby sprawdzono ten obszar wydatków budżetowych, nie trzebaby było
ciąć ulg ON w kraju a i efekty ustaw okołobudżettowych byłyby lepsze.

Ale - może się mylę;-)

pozdr. - Józek

> ...W razie wątpliwości proszę
> pytać.