Ospa

11. Data: 2001-06-09 23:41:58

Temat: Re: Ospa
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrowka napisał(a):

> Z tego o sie orientuje to ta szczepionka ktora nas szczepili w dziecinstwie
> to byla inna ospa ,a nie wietrzna,ale moge sie mylic.Magda.

Wietrzna.

Pozdrawiam,
Kaja
--
f...@f...pl
" Ćwiczenie czyni mistrzem; wprawa

12. Data: 2001-06-09 23:43:15

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrowka napisał(a):

> przedramieniu
> Z tego o sie orientuje to ta szczepionka ktora nas szczepili w dziecinstwie
> to byla inna ospa ,a nie wietrzna,ale moge sie mylic.Magda.

Była jeszcze jakaś czarna ospa, ale szczepili przymusowo na wietrzną.

Pozdrawiam,
Kaja

13. Data: 2001-06-09 23:50:58

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki napisał(a):

> Na przedramieniu szczepiono na ospę prawdziwą,

Nie znam nazwy "ospa prawdziwa"

> której ostatni przypadek
> zarejestrowano w 1977 r. W związku z tym zniesiono szczepienia bodajże w
> 1980 r. (w Polsce).

Nie wiedziałam, że zniesiono.

> Ospa prawdziwa (czarna ospa) i ospa wietrzna to zupełnie różne
> choroby!!!

Nie przeczę :-)...Ja byłam szczepiona kiedyś chyba na ospę wietrzną.

Czy znasz przypadek nie zachorowania do 27-go roku życia na ospę?..Co będzie jak się
ta
osoba zarazi od np.malego dziecka?

Pozdrawiam,
Kaja

14. Data: 2001-06-09 23:59:43

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"OBAŚ" napisał(a):

> Mnie szczepili kilka razy i nie przyjmowała się ta szczepionka((( Nie mam za
> to tej blizny)))))
> A tak na marginesie od jakiegoś już czasu wcale się nie szczepi na ospę-nie
> ma szczepienia obowiązkowego.Można jednak zaszczepić samemu wykupując
> szczepionkę : VARILrix.
> Decyzja jednak zależy od nas samych.

Aha, nie wiedziałam...Kiedyś to była szczepionka obowiazkowa, a teraz Kasom
Chorych wiecej szmalu zostanie....

Pozdrawiam,
Kaja

15. Data: 2001-06-10 01:06:08

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrowka napisał(a):

> [...]
> to byla inna ospa ,a nie wietrzna,ale moge sie mylic.Magda.

Była jeszcze jakaś czarna ospa, ale szczepili przymusowo na
wietrX-Mozilla-Status: 0009 Jun 10 01:50:59 2001
Date: Sun, 10 Jun 2001 01:50:58 +0200
From: Kaja <f...@f...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.dzieci
Subject: Re: Ospa

16. Data: 2001-06-10 01:07:25

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2001-06-10 01:09:04

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sun, 10 Jun 2001 01:50:58 +0200
From: Kaja <f...@f...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.dzieci

18. Data: 2001-06-10 01:09:34

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2001-06-10 01:47:05

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam wszystkich za wysłanie przez mój czynnik na grupę rozmnożonych postów.

Pozdrawiam,
Kaja

20. Data: 2001-06-10 05:17:29

Temat: Re: Re: Ospa
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie znam nazwy "ospa prawdziwa"
łac. variola vera.
Ospa wietrzna - varicella
Są one wywoływane przez wirusy z całkiem różnych rodzin.

>Nie przeczę :-)...Ja byłam szczepiona kiedyś chyba na ospę wietrzną.
Szczepionkę na ospę wietrzną w USA wprowadzono w 2 poł. lat 1990
(opracowano ją bodajże w 1995 r.). W Polsce natomiast szczepionka
została zarejestrowana w ub. roku i na razie nie zostały szczepienia na
ospę wietrzną wprowadzone do kalendarza szczepień.
Dlatego też byłaś szczepiona na ospę prawdziwą.

>Czy znasz przypadek nie zachorowania do 27-go roku życia na ospę?..Co będzie jak się
ta
>osoba zarazi od np.malego dziecka?
Owszem - w krajach rozwiniętych coraz większy procent populacji nie
chorował w dzieciństwie i nie posiada odporności.
Ospa wietrzna u dorosłych czasami ma cięższy przebieg niż u dzieci.
Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że część dzieci przechodzi postać
poronną zakażenia (objawy gorączkowe, grypopodobne etc. bez
charakterystycznej wysypki stanowiącej podstawę rozpoznania) - one też
nabywają odporność.
Co może zrobić osoba dorosła?
Można skontaktować się ze stacją Sanepidu lub Zakładem Wirusologii
uczelni medycznej (zależy od tego, gdzie bliżej :-)).
Istnieje możliwość określenia poziomu przeciwciał i ew. zaszczepienia
się w przypadku braku odporności - jednakże jest to przeważnie płatne.

>Pozdrawiam,
Ja również

--
Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

przepuklina, a ciążą
Merz lepszy od Vitaralu? pytanie do dermatologa
Alergia "na zimno"
Bańki
surowe buraki