Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlówką GX53

1. Data: 2009-08-09 19:02:58

Temat: Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlówką GX53
Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Jestem na etapie poszukiwań źródła światła do łazienki.
Sufit podwieszony i zamiast energożrących halogenów myślę nad oprawkami na
jażeniówki GX53
Oczko wygląda jak halogenkowe, średnica około 9cm, w środku żarówka
energooszczędna Megaman GX53 o mocy 9 czy 13W.

Łazienka mała, 150x230 i jak sobie da rade na przykład 4 takie punkciki?
Widział ktos to jak działa, ilość światła, barwa...?

Pozdrawiam.

--
Irokez

2. Data: 2009-08-09 20:00:12

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irokez wrote:
> [...]
>
> Łazienka mała, 150x230 i jak sobie da rade na przykład 4 takie
> punkciki? Widział ktos to jak działa, ilość światła, barwa...?

jka lubisz takie gówniane światło to twoja sprawa, ja na takim syfoie
zrobiłem osietlenie awaryjne.

3. Data: 2009-08-09 20:19:44

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jka lubisz takie gówniane światło to twoja sprawa, ja na takim syfoie
> zrobiłem osietlenie awaryjne.

Nie ma to jak wyczerpująca, merytoryczna odpowiedź.

--
Irokez

4. Data: 2009-08-09 21:06:28

Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nie ma to jak wyczerpująca, merytoryczna odpowiedź.

Marek Dyjor ma rację - jesli chcesz mieć gówniane światło w którym wyglądasz
jak na ciężkim kacu, to kupujesz świetlówki dziwnej firmy albo co gorsza
diody LED.
Halogeny są oszczędniejsze od zwykłych żarówek o jakieś 30% (pomijam tu
halogeny w klasie energochłonności C). Poza tym w łazience chyba nie
przebywasz całymi godzinami, aby to miało znaczenie. Halogeny dają
ukierunkowane światło o pełnym widmie. Jesli Twoja kobieta (lub Ty) układa
sobie włosy w łazience, to na pewno doceni dobre światło nad głową, takie
jak w salonie fryzjerskim. Dobre markowe halogeny mają trwalośc 4000 godzin,
co w przypadku łazienki może oznaczać naprawde długie lata świecenia.
Na Twoją łazienkę 3,5 m2 zupełnie wystarczy 5 halogenów po 20W. świetlówki
świecą światłem rozproszonym, więc nie da sie wprost przeliczać efektywności
świetlnej. Jeśli koniecznie chcesz świetlówki, to łączna moc świetlówekwek
30 Wat powinna wystarczyć.
Te 5 halogenków miałem w łazience w bloku (3,5 m2). Teraz w podobnie małej
łazience z domu zastosowałem 6 halogenków po 20 W i jest bardzo jasno. Jako
energooszczedną fanaberię traktuję listwe diodową (o mocy 5W) na całej
długości łazienki którą sobie właśnie dziś zamontowałem, a która daje
wystarczająco dużo światła do umycia rąk lub skorzystania z wc aby nie
zapalac halogenków na suficie.

Pozdrawiam,
Druid29

5. Data: 2009-08-09 21:20:12

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Druid29" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> całej długości łazienki którą sobie właśnie dziś zamontowałem, a która
> daje wystarczająco dużo światła do umycia rąk lub skorzystania z wc aby

No to nie można było napisać że się nie nadaje?
Jak napisałem, nie wiem jak to świeci. Obecnie mam(miałem) na scianie coś
ala plafon ale z 3-ma żarówkami żarowymi takimi z odbłyśnikiem lustrzanym na
denku.
W pokoju mam żarówki elektrooszczene Osram z wyższej półki cenowej i światło
dają bardzo jasne, rozproszone. Tanie marketówki przy nich to właśnie
gówniane światło.
Szukam jakiegoś oświetlenia do łazienki i wpadło mi to w oko więc
kulturalnie zapytałem, bo papier (strony www) przyjma wszystko gładko.
O diodach nawet nie myślę.

Alternatywa dla halogenków dlatego, że światło rozproszone a nie wąskie
snopy punktowe.
Jeszcze w grę ewentualnie wchodzi jakiś nowoczesny wyglądem plafon na sufit.
Ale jesli piszecie, że tylko punkciki halogenowe i nic więcej, to wsadze te
5-6 punkcików 20W.

Pozdrawiam.

--
Irokez

6. Data: 2009-08-09 21:35:31

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09-08-2009 o 23:06:28 Druid29 <d...@t...pl> napisał(a):

> listwe diodową (o mocy 5W) na całej długości łazienki którą sobie
> właśnie dziś zamontowałem, a która daje wystarczająco dużo światła do
> umycia rąk lub skorzystania z wc aby nie zapalac halogenków na suficie.

może jakieś fotki gdzieś wrzucisz?

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

7. Data: 2009-08-09 22:18:45

Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sufit.
> Ale jesli piszecie, że tylko punkciki halogenowe i nic więcej, to wsadze

Napisałem, że wolę halogenki bo sprawdziły się i odpowiadaja _moim_
oczekiwaniom. No ale ja poszedłem na całość i wziąłem najdroższe chyba
niskonapięciowe halogeny na rynku - Osram Titan. Mają trwałość 4000 godzin
(w mieszkaniu przez 7 latach żadna się nie przepaliła). Producent podaje kąt
świecenia 60 stopni. Dają ukierunkowane światło, ale oświetlają też ściany.
Realnie, granica światła i cienia to około 60 stopni od osi żarówki, czyli
120 stopni. Rozmieszczenie opraw starannie dobrałem, aby świeciły jak trzeba
i ładnie wyglądały na suficie.
Przez jakiś czas miałem w tej malej łazience w domu zwykłą żarówkę 75 W
dającą światło rozproszone we wszytkich kierunkach. Światła było tak mało,
że wydawało się że wisiała żarówka 40W.
A wracając do Twojego pytania o lampy Megaman i mocowaniu GX53 - obawiam
się, że przy tak wielkim kącie rozsyłu oświetlenie będzie mało plastyczne.
Górna część łazienki będzie wyraźnie jaśniej oświetlona od podłogi. Światło
będzie chyba podobne jak z plafonu. Możesz taż zainstalować oprawy do
halogenów GU10 i na próbę wpiąć w nie świetlówki o takim samym mocowaniu
GU10 (i dużym kącie rozsyłu)
http://jakjasno.pl/category/Reflektorki_kompaktowe. Ciekawe, jaki jest
rzeczywisty czas rozruchu tych świetlówek.

Pozdrawiam,
Druid29

8. Data: 2009-08-09 22:22:23

Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> może jakieś fotki gdzieś wrzucisz?

Nie ma sprawy. W poniedziałek póżnym wieczorem najwcześniej, bo jeszcze mam
z tym trochę roboty.

Pozdrawiam,
Druid29

9. Data: 2009-08-10 06:29:06

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irokez wrote:

> Nie ma to jak wyczerpująca, merytoryczna odpowiedź.

odpowiedź jest merytoryczna.

jarzeniówki to syf. Światło jest płaskie i mają denerwujący długi czas
zapalania.

dodam ze halogeny na elektronicznym "trafo" chodzą bardzo długo bo mają
stabilne zasilanie i miękki start.

Wilgoć w piwnicy
KTO CHCIAL..
kabiny prysznicowe
montaż okapu - gdzie kupic osłonę nierdzewną rury?
Instrukcja licznika 16EC3gr