Oświetlenie taśmami LED

11. Data: 2010-02-21 12:25:55

Temat: Re: Oświetlenie taśmami LED
Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-02-15 21:41, Rentier pisze:
> A czy nie stosuje się zasilaczy impulsowych do takich tasiemek?
> Impulsowych w sensie podawania max prądu dla leda, lub nawet nieco ponad
> o duzej częstotliwosci i krótkich impulsach?
> Led świeci jak oszalały, a przy tym sie nie przegrzeje..
Zasilacz impulsowy wcale nie oznacza ze dioda jest sterowana impulsami!
Oznacza to ze do redukcji napiecia wykorzystano impulsowa przetwornice
(step down) i tyle.
Prawdopodobnie masz na mysli sterowanie PWM (sterowanie szerokoscia
impulsu).
Niestety zmartwie Cie ale dioda grzeje sie takze przy tym rodzaju
sterowania :) Poczytaj wiecej o tym jak dziala dioda LED i jak sie ja
steruje. To ze uzyjesz PWM-a nie oznacza ze przekroczysz jakas magiczna
bariere perypetum mobile i bedziesz mogl ja sterowac niewiadomo jakim
pradem i ze uzyskasz niewiadomo jaki strumien swietlny ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom