Otwarcie czaszki jak w filmie Hanibal czy to mozliwe ?

1. Data: 2006-05-13 22:26:36

Temat: Otwarcie czaszki jak w filmie Hanibal czy to mozliwe ?
Od: "Pawlo" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wlasnie ogladalem Hanibala :) i mam pytanie do osob ktore znaja sie na medycynie czy
jest mozliwe otwarcie czaszki tak zeby pacjent byl przytomny ? Czy to byla czysta
fikcja filmowa ? Jak z cienciem by nie uszkodzic mozgu ? Przeciez to kosc

Dzieki i pozdrawiam :)

Pawel

2. Data: 2006-05-13 23:09:09

Od: Mariusz <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawlo wrote:

> [...]
> byl przytomny ? Czy to byla czysta fikcja filmowa ? Jak z cienciem by
> nie uszkodzic mozgu ? Przeciez to kosc Dzieki i pozdrawiam :) Pawel

Nie widzialem filmu ale widzialem w TV nagranie z operacji mozgu.
Kamera pokazywala otwarty czerep i mozg. Chirurg dlubal w mozgu faceta i
rozmawial z nim. Znaczy sie nie byla to rozmowa o pogodzie czy o meczu.
Nie pamietam szczegolow operacji. Wydaje mi sie ze musieli zniszczyc
(chyba przez mrozenie) mala czesc mozgu ktora byla przyczyna choroby.
Do pomyslnego skutku potrzebna byla kooperacja pacjenta. No wiec osobnik
byl przytomny i odpowiadal na zadawane przez chirurga pytania co i gdzie
czuje jak mu chirurg dotykal roznych czesci szarej masy.

3. Data: 2006-05-14 00:12:52

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byl przytomny i odpowiadal na zadawane przez chirurga pytania co i gdzie
> czuje jak mu chirurg dotykal roznych czesci szarej masy.

To jedno, po drugie sam kontakt z pacjentem przy grzebaniu oznacza ze jest z
nim w miare dobrze, a inny przyklad: przy operacjach na tetnicach np
szyjnych pozostaje sie w kontakcie z pacjentem by wiedziec czy zacisniecie
naczynia nie spowoduje utraty swiadomosci (wtedy kolo tetnicze niestarcza).
Jak sie na wlasne oczy nie zobaczy to trudno uwierzyc w takie rzeczy :)
Co do filmu to dawno temu widzialem i w porownaniu z pierwsza czescia to
bida z nedza.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

4. Data: 2006-05-16 07:29:08

Od: "magorzata" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a propos odcinania czaszki w celu dostepu do mozgu - jakis czas temu
slyszlam ze w jednym z mniej lub bardziej egzotycznych krajow [czyli
nie pamietam dokladnie gdzie;-)] jednym z bardziej wykwintnych dan sa
mozdzki jakiegos gatunku malp, konsumowane w podobny sposob jak w w/w
filmie tzn. malpki tez sa na zywo pozbawiane gornej czesci czaszki a
nastepnie mozgu... tylko o ile wiem nie sa one beta-testerami tychze
potraw ;)

5. Data: 2006-05-21 14:01:45

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "magorzata" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...
> [...]
> filmie tzn. malpki tez sa na zywo pozbawiane gornej czesci czaszki a
> nastepnie mozgu... tylko o ile wiem nie sa one beta-testerami tychze

mozna to nawet zobaczyc w filmie "Oblicza smierci" - jesli jakims cudem
znajdzie sie jeszcze ten film...
Ogladalam go dobre nascie lat temu...

pozdr.
Berta

koniuszek serca
Bol w kolanie...
diagnoza, ca. mammae u mężczyzny (tłumaczenie PL>DE)
prośba o interpretację badania hormonów tarczycy
pekanie kacików ust- wit.B nie pomaga od 2tyg