Owsiki -istnieją jeszcze?

1. Data: 2001-02-18 18:19:20

Temat: Owsiki -istnieją jeszcze?
Od: "Sonett" <s...@p...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W latach 60-70 pamiętam walkę z owsikami prowadzoną przez lekarzy.
Pamiętam też badanie - na równi popularne z badaniem moczu - kału.
Teraz problem jakby przestał istnieć. Czyżby owsiki już nie występowały
u ludzi w Polsce ?
Pytanie nasunęło mi się kiedy zastanawiałem się nad przyczyną krwawienia
z dziąseł u kilku osób .
Może to być brak witaminy C spowodowany obecnością owsików ?
Oczywiście ja nie jestem lekarzem i te rozważania są bardzo
surrealistyczne...
Pozdrowienia

2. Data: 2001-02-19 12:01:43

Temat: Re: Owsiki -istnieją jeszcze?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Feb 2001, Sonett wrote:

> Pytanie nasunęło mi się kiedy zastanawiałem się nad przyczyną krwawienia
> z dziąseł u kilku osób .

nie wystepuje tylko czarna ospa, dzuma i trad. Owsiki jeszcze sa

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-02-19 21:11:37

Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisał:

>nie wystepuje tylko czarna ospa, dzuma i trad. Owsiki jeszcze sa

"Mikrobiologia i choroby zakaźne", Urban & Partner, 2000, str. 199

"Szacuje się, że obecnie występuje na świecie 15-20 milionów przypadków
trądu.(...)w ciągu roku stwierdza się kilka nowych przypadków w Stanach
Zjednoczonych(...) miasto Nowy Jork ma najliczniejszą w Stanach populacją
chorych na trąd."

A jeśli chodzi o dżumę, to tzw. dżuma sylwatyczna (od silva - las) też w USA
występuje...

To tak jak było w Bondzie - nigdy nie mów nigdy :-))

pozdr.

R a d e Q
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

4. Data: 2001-02-20 07:14:31

Od: "Sonett" <s...@p...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
> [...]

krwawienia
> z dziąseł u kilku osób .

nie wystepuje tylko czarna ospa, dzuma i trad. Owsiki jeszcze sa

A dlaczego całkowicie bagatelizuje się problem ? I czy dalej sprawdza się
ew. obecność poprzez badanie kału ?

5. Data: 2001-02-21 20:11:09

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie nasunęło mi się kiedy zastanawiałem się nad przyczyną
krwawienia
> z dziąseł u kilku osób .

Przyczyna krwawienia z dziasel jest najczesciej brak wystarczajacej
higieny jamy ustnej.
mb

6. Data: 2001-02-22 08:15:56

Od: "Sonett" <s...@p...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:982786066.974174@news2.cybercity.dk...
> krwawienia
>
> Przyczyna krwawienia z dziasel jest najczesciej brak wystarczajacej
> higieny jamy ustnej.
> mb

Jak mam kilkadziesiąt lat -pierwszy raz słyszę tak rewolucyjną tezę.
Proszę o szczegóły. Może oświecimy naród.

7. Data: 2001-02-22 12:07:06

Od: "Magdalena Busk" <m...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak mam kilkadziesiąt lat -pierwszy raz słyszę tak rewolucyjną
tezę.
> Proszę o szczegóły. Może oświecimy naród.

Zaraz zaraz, coz to za rewolucyjna teza??? O tym wie kazde dziecko.

Zastrzezenie: Mowie o myciu zebow co najmniej 2 razy dziennie, przez co
najmniej 3 minuty, a kazdego dnia, wieczorem - czyszczenie nitka
dentystyczna. Wizyty u dentysty raz na rok, brak ubytkow. Jesli to
stosujesz, musisz szukac przyczyny gdzie indziej...

magda

8. Data: 2001-02-22 13:29:49

Od: "Sonett" <s...@p...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@c...com> napisał w
wiadomości news:Kh7l6.19302$AH6.2615110@newsc.telia.net...

> [...]
> dentystyczna. Wizyty u dentysty raz na rok, brak ubytkow. Jesli to
> stosujesz, musisz szukac przyczyny gdzie indziej...

W dalszym ciągu proszę o szczególy. Bo stwierdzenie, że brak częstych wizyt
u stomatologa [i inne podane powyżej rewelacje] powoduje chorobę - nie
przekonuje mnie. Równie rewolucyjną tezę słyszałem na temat wypadania
włosów. Ktoś twierdził, że to wynik onanizmu. Ale mnie interesują szczegóły
i związek przyczynowy. Bez niego dyskusja jest bezcelowa.

9. Data: 2001-02-22 14:26:01

Od: "Magdalena Busk" <m...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sonett" <s...@p...sos.com.pl> skrev i meddelandet

> [...]
rewolucyjną

> W dalszym ciągu proszę o szczególy. Bo stwierdzenie, że brak częstych
^^^^^^^^^^^
Raz na rok to nie jest czesto!

> [...]
szczegóły
> i związek przyczynowy. Bez niego dyskusja jest bezcelowa.

Oj, chyba rzeczywiscie bezcelowa.

mb

nadmierne pocenie
Układ pokarmowy