PARCHOLEC

11. Data: 2009-04-08 10:28:36

Temat: Re: PARCHOLEC
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Apr 2009 04:50:38 +0200, Panslavista napisał(a):

> Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:grgb8f$34d$1@news.onet.pl...

> Nie chce mi się trawić życia na naukę jeszcze jednego systemu. Nie używam
> piratów.
> Z tymi piratami to też SBecki wymysł.

Nie chodzi o oprogramowanie pirackie, lecz o to, że na Linuxa nie ma tylu
wirusów i robali, co na Windows, więc jeśli używasz Linuxa, komputer i
Twoje dane są o wiele bezpieczniejsze, bo piraci nie mają dostepu do niegi
i do nich. Większość potrzebnych aplikacji ma juz swoje linuxowe wersje. A
uczyć się Linuxa nie trzeba - ma tak samo intuicyjny graficzny interfejs,
jak Windows, nawet podobny. Kwestia poklikania i przyzwyczajenia się,
zasady podobne. Są różne fajne pod Linux i jak skończy mi się gwarancja
laptopa.
Era wpisywania poleceń w "czarnym" trybie tekstowym już się dla użytkownika
Linuxa dawno skończyła, nawet nie trzeba ich znać (no, ja się jeszcze
załapałam, to wiem, czym to pachnie) :-)

12. Data: 2009-04-08 10:38:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Linuxa dawno skończyła, nawet nie trzeba ich znać (no, ja się jeszcze
> załapałam, to wiem, czym to pachnie) :-)

Mam multum legalnych aplikacji pod windę, często w kilku egzemplarzach np.
CorelDraw, czy licencje domową, na MS Office na 5 stanowisk. Nie opłacami mi
się przejście.
A to lokalna hołota z grup mnie atakuje - część "od mojego dziecka", część
od parchów (głąbek), część od czerwonej bandy, no i pisiaki oraz popaprancy,
nie mówiąc już o ssmanach... Sporo ekspierdów za darmowe udzielanie porad ze
wskazaniem innych rozwiązań i źródeł sprzętów....

13. Data: 2009-04-08 11:09:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Apr 2009 12:28:36 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> uczyć się Linuxa nie trzeba - ma tak samo intuicyjny graficzny interfejs,
> jak Windows, nawet podobny. Kwestia poklikania i przyzwyczajenia się,

aplikacje

> pod Linux i

przesiadam się

> [...]
> Linuxa dawno skończyła, nawet nie trzeba ich znać (no, ja się jeszcze
> załapałam, to wiem, czym to pachnie) :-)

j.w.

14. Data: 2009-04-08 13:33:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lap_Top można zrozumieć jako GWno (krowie) na Górze lub kupa GWna.
To nie nadaje się do pracy. Stacjonarnego mogą wepchnąć pod stół czy biurko.
A dodatkowa klawiatura i mysz - ponownie dużo na blacie...

15. Data: 2009-04-08 16:09:30

Od: jadrys <C...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> Linuxa dawno skończyła, nawet nie trzeba ich znać (no, ja się jeszcze
> załapałam, to wiem, czym to pachnie) :-)

Czym pachnie? Przecież to duża frajda chociażby zainstalować sobie
program ze źródeł..

--
Linuks to system dla myślących użytkowników.. Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu... Również ja

Linux ?? ?? ??????????? ??

??? ???

16. Data: 2009-04-08 16:23:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Apr 2009 18:09:30 +0200, jadrys napisał(a):

> Czym pachnie? Przecież to duża frajda chociażby zainstalować sobie
> program ze źródeł..

No to tak samo i windowsowe programy - pod DOS-em, można. Tylko po co,
kiedy sie nie musi?
Póki co bardziej mnie bawiło grzebanie w bazach danych SQL-em (czy VB). To
jest fajne, kiedy się z tylu informacji wyłuskuje tę potrzebną za pomocą
kilku wyrażeń. I niby fajnie, że dla zwyklego użytkownika systemy
bazodanowe są dziś z takim interfejsem graficznym, że w sumie wcale nie
trzeba znać SQLa ani VB. Satysfakcja jednak jest, kiedy się wie, jak to tam
"w środku" działa :-)

17. Data: 2009-04-08 17:23:58

Od: jadrys <C...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> trzeba znać SQLa ani VB. Satysfakcja jednak jest, kiedy się wie, jak to tam

No tak, masz rację.. Sam zresztą też coraz rzadziej korzystam z konsoli..

18. Data: 2009-04-08 17:38:22

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

środa, 8 kwietnia 2009 18:23. carbon entity 'Ikselka' <i...@g...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> No to tak samo i windowsowe programy - pod DOS-em, można. Tylko po co,
> kiedy sie nie musi?

Niektóre rzadko używane programy pod Linuksa nie mają binarek w mniej
popularnych dystrybucjach. Najlepiej zainstalować sobie nową dystrybucję
Fedory albo Ubuntu (oczywiście nie aż tak nową, żeby była to wersja beta).

19. Data: 2009-04-08 17:46:45

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

środa, 8 kwietnia 2009 19:38. carbon entity 'Jakub A. Krzewicki'
<e...@p...onet.pl> contaminated pl.sci.psychologia with the following
letter:

> Niektóre rzadko używane programy pod Linuksa nie mają binarek w mniej
> popularnych dystrybucjach. Najlepiej zainstalować sobie nową dystrybucję
> Fedory albo Ubuntu (oczywiście nie aż tak nową, żeby była to wersja beta).

Chociaż ja jadę na zabytkowej klasycznej Fedorze 4 i jak coś ze źródeł
trzeba zainstalować, też nie narzekam. Nawet robią na nią nowe binarki, bo
przeżywa renesans w konsolach... a jądra nie chce mi się po prostu
zmieniać, bo primo jestem leniwy, secundo: hardware też mam stary i lada
miesiąc pójdzie do kasacji, jeśli tylko zbiorę fundusze na nowy sprzęt,
najlepiej laptopa. Na razie ciężko, bo małe wydawnictwo ledwie co
otrząsnęło się z bałaganu po aresztowaniu machera od sprzedaży i promocji.
Ale przychodzi sezon i ludzie zaczynają kupować książkę...

20. Data: 2009-04-08 20:23:46

Od: jadrys <C...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
> otrząsnęło się z bałaganu po aresztowaniu machera od sprzedaży i promocji.
> Ale przychodzi sezon i ludzie zaczynają kupować książkę...

Fedore 4 ? Toż to na zabytku jedziesz.. Ja czekam na nowego Debiana, a w
między czasie używam SUSE 11.1 .. Ma takie bajery że Vista się chowa. A
pamięci zużywa o ponad połowę mniej niż ten smok z Redmont.

--
Linuks to system dla myślących użytkowników.. Ja

A Debian jest pierwszym sekretarzem tego
systemu... Również ja

??? ???

Hahahaha
Życzenia świąteczne
Szkoła ma rozwijać,ale w polsce jak zwykle jest odwrotnie.
Czarnobyl
PARCHY...