PĘPKÓWKA - nalewka

1. Data: 2003-05-09 08:25:36

Temat: PĘPKÓWKA - nalewka
Od: Krzysztof <...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Nie wiem czy dobrze trafilem z tematem, jesli kogos to urazi to bardzo
przepraszam.
Niedawno dowiedzialem sie ze zostane Tatusiem (w Grudniu). Slyszalem ze
robi sie z tej okazji tzw. pępkówke. Postanowilem sprobowac i ja,
chcialbym ja zrobic ze spirytusu, poniewaz obecnie nie ma za bardzo
owocow nadajacych sie do fermentacji, a nie chcialbym skracac okresu
jaki powinna odstac taka pepkowka.
Prosze o pomoc w tej sprawie, moze jakies przepisy, linki do przepisow.

Bede bardzo zobowiazany.

Dziekuje
Krzysztof

1. Data: 2003-05-09 08:33:34

Temat: Re: PĘPKÓWKA - nalewka
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof napisał:
> [...]
> jaki powinna odstac taka pepkowka.
> Prosze o pomoc w tej sprawie, moze jakies przepisy, linki do przepisow.

Hmmm a wiesz, że pępkówkę pije się po urodzeniu dziecka? :)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-05-09 09:09:39

Od: Krzysztof <...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-05-09 10:33, Użytkownik walkie! napisał:

> Hmmm a wiesz, że pępkówkę pije się po urodzeniu dziecka? :)

WIEM, a wiesz kiedy sie ja przygotowuje?

1. Data: 2003-05-09 09:12:43

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> No jeśli chcesz to możesz już teraz zacząć ale możesz też zaczekać do
> lata. Mój
> tata robi pyszną pigwówkę na przełomie września/pażdziernika i gdzieś
> koło grudnia jest bardzo dobra.

to mi przypomnialo, zeby sobie zrobic rumtopf, tez bedzie pyszny kolo
grudnia. Uwielbiam z lodami, pycha :) Tylko musimy raz wybulic na dobry
ciemny rum kase :)

wkn

1. Data: 2003-05-09 09:16:03

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lata. Mój
tata robi pyszną pigwówkę na przełomie września/pażdziernika i gdzieś
I tak mi się wydaje, że pępkówka to nie jest rodzaj alkoholu tylko nazwa
zwyczajowa, przyjęta dla pitego alkoholu, po urodzeniu dziecka (odcięcie
pępowiny) :-).
Więc równie dobrze, możesz kupić pół litra w sklepie i też to będzie
pępkówka :).

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-05-09 09:26:31

Od: Krzysztof <...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> to mi przypomnialo, zeby sobie zrobic rumtopf, tez bedzie pyszny kolo
> grudnia. Uwielbiam z lodami, pycha :) Tylko musimy raz wybulic na dobry
> ciemny rum kase :)
>
> wkn

Schodzimy troche z tematu, bardzo was prosze o przepis. Jest to wazna
sprawa dla mnie. Nie chce isc do sklepu i kupic poj litra nawalic sie i
juz. Ja chce zrobic sam alkhol na spirytusie o jakims smaku zebym mogl
poczestowac gosci wlasna nalewka (pepkowka). Oczywisce wiem ze to jest
nazwa zwyczajowa, ale mozna przeciez przygotowac cos takiego w domu i
wtedy bedzie to bardziej naturalne niz zwykla gorzala z monopolowego.
Dodam jeszcze ze nie chodzi tu o chlanie tylko ewentualna degustacje
takiego alkoholu.
Ponawiam pytanie o przepisy, prosze o jakies info.

Pozdrawiam
Krzysztof

1. Data: 2003-05-09 09:45:15

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uz.ytkownik Krzysztof napisa?:

> Dodam jeszcze ze nie chodzi tu o chlanie tylko ewentualna degustacje
> takiego alkoholu.
> Ponawiam pytanie o przepisy, prosze o jakies info.

Pogadamy jak sie; urodzi ;-)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet za;b bywa wstawiony

1. Data: 2003-05-09 11:00:35

Od: Krzysztof <...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kuchnia.gery.pl/k25.php

dla zainteresowanych, moze komus sie przyda, jeden z grupowiczow
podeslal mi ten link.

1. Data: 2003-05-09 12:26:52

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof" <...@p...com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> jaki powinna odstac taka pepkowka.
> Prosze o pomoc w tej sprawie, moze jakies przepisy, linki do przepisow.

A kogo mialoby urazac, chyba jakiego krokusa?

Jak jestes pomorski czy kujawski szlachcic, to powinienes tez o Starce
pomyslec, bo tej w Polsce tak latwo nie dostaniesz.

A pepkowke zrobisz tak: (to sie Magdalena ucieszy jak przejrzysty przepis
przeczyta!)

Wez ziela roznego jak angielskiego, anyzu, kminku, arcydziegla, jalowca,
kolendry, kardamonu, cynamonu, macierzanki, majeranku, rumianku, plucnika
lekarskiego, ozanki czosnkowej a nadto korzenia fiolka, imbiru, tataraku,
skorki pomaraczy dwoch starte, takoz cytryny dwoch, zalej 1, 7 litra wodki
czystej, 45 procentowej i odstaw na dni 21 a pilnuj by sluzba nie podpijala
a wtem przypadku kaz batem pociagnac, przecedz przez geste materie i
domieszaj miodu 0.3 l, po tem znowu przefiltruj. Odstaw na czas jakis, bo i
tak osad sie zrobi i ostroznie zlej a miej baczenie na pacholkow, bo szkoda
takiego specjalu na chamskie gardla.

podczaszy Zablocki

1. Data: 2003-05-09 14:30:17

Temat: Re: Re: PĘPKÓWKA - nalewka
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 May 2003, Irek Zablocki wrote:

> [...]
> tak osad sie zrobi i ostroznie zlej a miej baczenie na pacholkow, bo szkoda

Oj mosci Zablocki,

widze, ze sluzba sie Wacpanu do pergaminow dobrala i otruc Wasc chca
podkladajac jakies receptum mixturae Baby Jagi.
Oj matrwi mnie to, bo chamstwo coraz zmyslniejsze i nawet swoich
zabezpieczyli przed zejsciem, nakazujac chcacych trunku wybatozyc.

Zyczliwy.

O babce herbacianej/do Asi
Jak pisac przepisy/DLUGIE
skrzydelka z grilla