Re: PFRON -kontrola

From: "alfresco" <d...@i...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: PFRON -kontrola
Date: Fri, 26 Nov 2004 16:20:49 +0100

Użytkownik "Dorota Nawara" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
news:co7g3v$qsi$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Michał" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> jak
> sie
> duza

> Nie wiem Michał czego sie spodziewać, trochę zdziwiona jestem tą kontrolą,
> ale ja nie byłabym aż tak wystraszona. Kontrola - nic przyjemnego jednak
od
> pewnego czasu PFRON zmienia swoje oblicze na lepsze i sądze że ta kontrola
> ma na celu naoczne stwierdzenie czy prośba o dosyć dużą kwotę jest
> uzasadniona. Może chcą ci te pieniądze dać, i dadzą tylko sprawdzą czy
> [...]

Myślę, że Dorota ma rację. Nie należy się zawczasu bać i zakładać, że może
to mieć jakieś nieprzyjemnie konsekwencje. Sam wprawdzie jeszcze kontroli
nie miałem, ale wiem, że np. mojemu koledze, który też się strasznie bał, o
dziwo podczas tej kontroli doradzili dodatkowo, na co mógłby jeszcze złożyć
wniosek. :-)
Rzeczywiście wyglada na to, że PFRON zmienił troche oblicze i kontrole są
coraz częstsze, ale nie mają z założenia charakteru "represyjnego" lecz
raczej są czymś na podobieństwo zbierania informacji dla celów wewnętrznych,
tak żeby było wiadomo, czy dofinansowania i ich struktura spełniają swoją
rolę i zaspokajają rzeczywiste potrzeby. Chyba że ktoś dopuszcza się
faktycznych przekrętów, co w przeszłości dotyczyło przede wszystkim całych
firm, pracodawców itd. Jako indywidualny odbiorca dofinansowania, o
udokumetowanych potrzebach, chyba nie masz dużych powodów do obaw.

Pozdrawiam!
Tomek