PFRON -kontrola

1. Data: 2004-11-26 09:45:43

Temat: PFRON -kontrola
Od: "Michał" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, dzis otrzymałem telefon z PFRON ze we wtorek przyjada do mnie
skontrolowac mnie za uczestnictwo w programie STUDENT. Co beda kontrolowac
oprocz przedmiotow jakie zakupiłem (a kupiłem ksiazki, program komputerowy,
tusze do drukarki) ? Złozyłem tez wniosek o dofinansowanie nauki i zakupu
sprzetu komputerowego na obecny zimowy semetr, ale sprzetu jeszcze nie
kupiłem bo nie dostałem jeszcze odpowiedzi czy bede miał dofinansowanie. Czy
musze kupowac sprzet komputerowy teraz ?! (semestr konczy sie w styczniu)
Michał

2. Data: 2004-11-26 10:49:37

Temat: Re: PFRON -kontrola
Od: "Dorota Nawara" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Czy
> musze kupowac sprzet komputerowy teraz ?! (semestr konczy sie w styczniu)

A do tej pory wszystko porządnie rozliczałeś? Zdziwiona jestem tą kontrolą,
chociaż w umowie jest taki wariant, więc liczyc sie z kontrolą zawsze
trzeba.
Nie kupuj sprzętu komputerowego wcześniej niz podpiszesz aneks na bieżący
semestr, bo nie wiadomo czy dadzą ci na sprzęt pieniądze. Mogą nie dać,
pomimo że wnioskowałeś. A może chcą dać i to większa kasę dlatego sprawdzą
czy poprzednio zakupione przedmioty potrzebne do studiowania rzeczywiście w
domu masz. Sprawdzą w ten sposób czy jesteś wiarygodny.
Tak sądzę to tylko moje domysły bo u nas jeszcze żadnej kontroli nie było a
aneks na bieżący semestr (4-ty) podpisuje mój mąż w najbliższą środę.
Powiedz mi czy otrzymujesz forsę na czesne w ramach STUDENTA?
Pozdrawiam
Dorota

3. Data: 2004-11-26 13:19:04

Od: "Michał" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Własnie zajrzałem do umowy i rzeczywiscie jest zapis o kontroli.
Telefonicznie poinformowano mnie ze beda sprawdzac przedmiot umowy czyli jak
sie domyslam to czym mam wszystkie ksiazki jakie kupiłem za pieniadze z
PFRONU, program komputerowy, tusz i toner do drukarki, papier, zszywacz,
długopisy <??> W umowie jest ze przez 3 lata po dofinansowaniu nie moge sie
tego pozbyc. Na obecny semestr jeszcze nie otrzymałem dofinansowania ale
napisałem we wniosku ze chce wymienic w komputerze procesor pamiec i płyte
głowna (bo sam komputer mam). Pytanie mi sie w zwiazku z tym nasuwa
nastepne: Czy beda mnie prosic o pokazanie konfiguracji komputera i beda
stwierdzac czy komputer juz jest taki stary ze nalezy sie unowoczesnienie
czy tez nie ??? Byc moze bo przyznam ze w osatnim wniosku wpisałem dosc duza
kwote dofinansowania. Sam nie wiem czego sie spodziewac.

Odpowiadajac na twoje pytanie pisze: TAK -czesne mam dofinansowane

Michał

4. Data: 2004-11-26 14:54:12

Od: "Dorota Nawara" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwote dofinansowania. Sam nie wiem czego sie spodziewac.
>
> Odpowiadajac na twoje pytanie pisze: TAK -czesne mam dofinansowane

Nie wiem Michał czego sie spodziewać, trochę zdziwiona jestem tą kontrolą,
ale ja nie byłabym aż tak wystraszona. Kontrola - nic przyjemnego jednak od
pewnego czasu PFRON zmienia swoje oblicze na lepsze i sądze że ta kontrola
ma na celu naoczne stwierdzenie czy prośba o dosyć dużą kwotę jest
uzasadniona. Może chcą ci te pieniądze dać, i dadzą tylko sprawdzą czy
faktycznie to wszystko co do tej pory zakupiłeś - u siebie masz.
Myśmy kontroli jeszcze nie przeżyli więc bladego pojęcia nie mam jak to może
wyglądać ale radzę ci być optymistą - przygotuj dokumenty, rozliczenia oraz
zakupione przedmioty i czekaj spokojnie.
Co do samego kompa - myślę że każdy może już mieć jakiś komputer i chęć jego
poprawy, nie ma w tym nic zdrożnego. No chyba że jest to komputer równiez ze
środków PFRON to wtedy sprawa wygląda inaczej, tak sądzę.
Powiedz czy pokrywasz czesne ze środków PFRON?
Pozdrawiam Dorota

5. Data: 2004-11-26 14:55:43

Od: "Dorota Nawara" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kwote dofinansowania. Sam nie wiem czego sie spodziewac.
>
> Odpowiadajac na twoje pytanie pisze: TAK -czesne mam dofinansowane

Pardon że zapytałam ponownie o czesne, Twoja odpowiedź uciekła mi ale ja
znalazłam :-)))
Dorota

6. Data: 2004-11-26 14:59:25

Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w 1993 roku wzialem "Premie dla aktywnych" i do dzis dnia nie trzymalem z
PFRON-u zadnego potwierdzenia, ze splacilem ten kredyt.

Leszek

7. Data: 2004-11-26 15:20:49

Od: "alfresco" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Nawara" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
ze
> środków PFRON to wtedy sprawa wygląda inaczej, tak sądzę.
> Powiedz czy pokrywasz czesne ze środków PFRON?

Myślę, że Dorota ma rację. Nie należy się zawczasu bać i zakładać, że może
to mieć jakieś nieprzyjemnie konsekwencje. Sam wprawdzie jeszcze kontroli
nie miałem, ale wiem, że np. mojemu koledze, który też się strasznie bał, o
dziwo podczas tej kontroli doradzili dodatkowo, na co mógłby jeszcze złożyć
wniosek. :-)
Rzeczywiście wyglada na to, że PFRON zmienił troche oblicze i kontrole są
coraz częstsze, ale nie mają z założenia charakteru "represyjnego" lecz
raczej są czymś na podobieństwo zbierania informacji dla celów wewnętrznych,
tak żeby było wiadomo, czy dofinansowania i ich struktura spełniają swoją
rolę i zaspokajają rzeczywiste potrzeby. Chyba że ktoś dopuszcza się
faktycznych przekrętów, co w przeszłości dotyczyło przede wszystkim całych
firm, pracodawców itd. Jako indywidualny odbiorca dofinansowania, o
udokumetowanych potrzebach, chyba nie masz dużych powodów do obaw.

Pozdrawiam!
Tomek

8. Data: 2004-12-18 23:12:48

Od: "Radzio" <w...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sz.P. Michał <m...@a...pl> napisał(a):

> Witam, dzis otrzymałem telefon z PFRON ze we wtorek przyjada do mnie
> skontrolowac mnie za uczestnictwo w programie STUDENT.

[ciach]

Witam,

Niedawno miałem kontrolę PFRONu w sprawie programu Telepraca.
Oczywiście wszystko u mnie było w porządku, więc nie bałem się.
Kontrolerzy pooglądali sprzęt i programowanie. Wszystko grało i było
spoko.
Kontrole urzedu skarbowego są o wiele bardziej nieprzyjemne:)

Pozdrawiam,
radzio

--
Klub Zbuntowanych Kaleczniaków
www.kzk.prv.pl

9. Data: 2004-12-19 04:01:43

Od: "Artur K." <...@p...tokomu> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Radzio!

W swoim liście wysłanym 19 grudnia 2004 o 00:12:48 na grupę
<pl.soc.inwalidzi> napisałeś:

> [...]
> spoko.
> Kontrole urzedu skarbowego są o wiele bardziej nieprzyjemne:)

Czy ktoś się oriętuje jak jest z kontrolą w przypadku Pegaza2003?
Chodzi mi o to co sprawdzają, czy tylko sprzęt, czy i oprogramowanie?
(oprogramowania nie kupowałem za ich pieniądze)

Artur

10. Data: 2004-12-19 12:35:35

Od: "Radzio" <w...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sz.P. Artur K. <...@p...tokomu> napisał(a):

> Czy ktoś się oriętuje jak jest z kontrolą w przypadku Pegaza2003?
> Chodzi mi o to co sprawdzają, czy tylko sprzęt, czy i
oprogramowanie?
> (oprogramowania nie kupowałem za ich pieniądze)

Kotrolują oczywście zgodne z fakturą, którą przedstawiłeś do programu
Pegaz.
Możesz mieć 5 windowsów kupionych za swoje pieniądze, nic PFRONowi do
tego:)

--
Klub Zbuntowanych Kaleczniaków
www.kzk.prv.pl

byc bohaterem
wózek
[Poszukiwane] Grupa wsparcia po operacji guza mózgu
Zakosili Fundusz Wczasów Pracowniczych
turnusy rehabilitacyjne