PFRON - nowe zasady refundacji ZUS dla DG

1. Data: 2011-07-10 21:19:12

Temat: PFRON - nowe zasady refundacji ZUS dla DG
Od: kris <c...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy zauważyliście jak się zmieniły zasady refundacji składek ZUS?
Jakoś cicho o tym w telewizorach i na tej grupie...
Pozdrawiam,
Kris

2. Data: 2011-07-10 22:25:57

Temat: Re: PFRON - nowe zasady refundacji ZUS dla DG
Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy zauważyliście jak się zmieniły zasady refundacji składek ZUS?
> Jakoś cicho o tym w telewizorach i na tej grupie...

Przepisy są stare, ale teraz uruchomione. Częściowo zdolny do pracy dostanie
przykładowo 120, niezdolny do pracy, ale nie wymagający stałej opieki
dostanie 300, niezdolny do pracy, wymagający stałej opieki dostanie całą
refundację około 500. Miłościwie nam panujący mmają potrzeby to i na
sprawnych inaczej skorzystają. Procedury są tak złożone, że podobno tylko
jedna trzecia z tego korzysta. Może to początek czegoś ciekawszego.

3. Data: 2011-07-11 08:24:52

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-07-10 23:19, użytkowniczka/użytkownik kris napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> [...]
> Czy zauważyliście jak się zmieniły zasady refundacji składek ZUS?
> Jakoś cicho o tym w telewizorach i na tej grupie...

Na grupie było, a PFRON na SOD-ie oraz poprzez e-mail rozsyłał informacje.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

4. Data: 2011-07-11 08:39:16

Od: kris <c...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11/07/2011 00:25, wt pisze:

> [...]
> mmają potrzeby to i na sprawnych inaczej skorzystają. Procedury są
> tak złożone, że podobno tylko jedna trzecia z tego korzysta. Może to

Przepisy nie takie stare bo z m.in. z lutego 2011 r.
Rozumiem, że za chwilę w tym samym trybie pozbawią nas refundacji w
całości...
Przecież może to oznaczać nieopłacalność DG - 360 zł/mies mniej to
spora różnica.
Z podatkami takich sztuk nie wolno robić w trakcie roku
obrachunkowego - dlaczego więc można w tym przypadku?

5. Data: 2011-07-11 09:53:35

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-07-11 10:39, użytkowniczka/użytkownik kris napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):

> [...]
> różnica.
> Z podatkami takich sztuk nie wolno robić w trakcie roku obrachunkowego -

A teraz refundacja zależy od stopnia niepełnosprawności a nie tylko, czy jest się
niepełnosprawnym czy nie. Stopień najlepiej sobie orzeknąć w Powiatowych
Komisjach, bo w ZUS-ie się orzeka o rencie a nie o niepełnosprawności (ta różnica
obowiązuje od wielu lat).
A zmiany dotyczą nie tylko DG, ale też pracowników.
O zmianach było pisane na grupie w maju.

A którymi podatkami? Tylko CIT i PIT bo to są podatki "roczne", ale już VAT, akcyza
etc się zmienia prawie co miesiąc a nawet częściej :)
A to jest refundacji składek miesięcznych czyli ma cykl miesięczny, tak jak wszelkie
ustawy dotyczące zmian w systemie ubezpieczeń.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

6. Data: 2011-07-11 15:48:26

Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sprawnych inaczej skorzystają. Procedury są tak złożone, że podobno tylko
> jedna trzecia z tego korzysta. Może to początek czegoś ciekawszego.

procedury są tak zlozone, ze dzisiaj mi to zajelo 15 min. zamiast 5 jak w
ostatnim miesiacu.

--
pozdrawiam, wromek

7. Data: 2011-07-11 21:35:08

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Refundacja ma w zamiarze aktywizować działalność gospodarczą, a nie tworzyć
ograniczoną grupę wyspecjalizowaną w wypełnianiu ankiet. Wypłatę przedłużono
do 2 tygodni, aby składki nie były opłacane z refundacji. Jak nie z
refundacji to może ze środków na materiały, ale wtedy... To jest drobiazg
dla biura rachunkowego, ale niekoniecznie dla inwalidy, któremu całe
przejście "refundacyjne" zajmie nieco więcej niż kwadrans.

8. Data: 2011-07-12 15:35:55

Od: kris <c...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-11 17:48, wromek pisze:

> procedury s? tak zlozone, ze dzisiaj mi to zajelo 15 min. zamiast 5 jak w
> ostatnim miesiacu.

Rozumiem, że kpisz ze "skomplikanowości"... ale:

- cały 2010 r. korespondowałem w sprawie bezsensowności comiesięcznych 7
str. załączników (w moim przypadku w większości "pustych" i identycznych
przez cały rok) - w 2011 odstąpiono od nich :)

- Wn-U-G niby prostsze ale vide poz. 11 (w firmie nie ale ON musi szukać
! :(

- po co te wszystkie kody w formularzu skoro ON jest już zarejestrowany
w PFRON a wszelkie zmiany musi zgłaszać bieżąco :(

- SODiR dalej wymaga "starej" Javy co dla wielu oznacza konieczność
posiadania drugiego komputera lub skomplikowaną konfigurację... :(
Z tego powodu zrezygnowałem z SODiR.

- ostatnie zmiany zasad są prawnie OK, jednak należy pamiętać iż dla
wielu ON refundacja składek była motywacją do podjęcia DG... Obecnie,
utrata 2/3 refundacji (360 zł w moim przypadku) może zniechęcać do
dalszej DG :(
Pozostałe 150 zł refundacji jest opodatkowane jako przychód... !

Ciekawe czy będziemy zwracać "nadpłaty" za styczeń-maj ? W świetle
Rozporządzenia Pani Fedak nie jest to wykluczone.

Przepraszam, że tak długo ale biurokracja mnie "rusza".

9. Data: 2011-07-12 18:50:21

Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że kpisz ze "skomplikanowości"... ale:

nie kpie, po prostu to jest skomplikowane tylko raz i na początku-potem to
juz jest tylko kilka klików dla mnie.

> - cały 2010 r. korespondowałem w sprawie bezsensowności comiesięcznych 7
> str. załączników (w moim przypadku w większości "pustych" i identycznych
> przez cały rok) - w 2011 odstąpiono od nich :)

ja nie koresponduje bo nie lubie sie kopac z koniem. robie to co trzeba zeby
uzyskac to co chce.

> [...]
>
> - po co te wszystkie kody w formularzu skoro ON jest już zarejestrowany w
> PFRON a wszelkie zmiany musi zgłaszać bieżąco :(

ja nie zadaje takich pytan w stos. do panstwowych instytucji bo z logiką to
one nigdy chyba miec wspolnego nie będą.

> - SODiR dalej wymaga "starej" Javy co dla wielu oznacza konieczność
> posiadania drugiego komputera lub skomplikowaną konfigurację... :(
> Z tego powodu zrezygnowałem z SODiR.

juz chyba nie wymaga bo ja aktualizuje przy kazdej okazji a jednak wnioski
mi przechodzą.

> [...]
>
> Ciekawe czy będziemy zwracać "nadpłaty" za styczeń-maj ? W świetle
> Rozporządzenia Pani Fedak nie jest to wykluczone.

ja biore co dają, póki dają i nie kombinuje "co jesli" bo ja mam zarabiac
kase a nie teoretyzowac.
szkoda czasu marnowac na analizowanie dzialania panstwowych
instytucji-trzeba sie po prostu dopasowac zeby egzystowac.

--
pozdrawiam, wromek

10. Data: 2011-07-15 07:33:51

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wromek napisał:
> szkoda czasu marnowac na analizowanie dzialania panstwowych
> instytucji-trzeba sie po prostu dopasowac zeby egzystowac.

Super to ująłeś... :-)

Tak samo myślę i uważam, że nie ma co narzekać, bo w tzw krajach mlekiem
i miodem płynących wcale nie jest lepiej, a jednak ludzie żyją i sobie
doskonale radzą.

Radźmy sobie i my !!! :-) Z bezdusznym państwem.

pozdrawiam
Robert G.

PS.
Każde państwo jest bezduszne i tu wyjątków nie ma...

Ulga na przejazd pkp, mpk Wroclaw.
Gdzie na wakacje?
Czy portal racjonalista.pl złamał prawo ?
internetowy słownik języka migowego
OT-Bajeczka o SAMOistnym powstaniu życia-zdruzgotana!!!